روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

رهبری ویلیام بی . یانگ , متخصص اعصاب در مرکز سردرد بیمارستانی دانشگاه توماس جفرسون , نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به میگرن ( ترکیبی از سردرد شدید , تهوع , حساسیت به نور , و عوامل دیگر ) از بیماری خود مانند انگ تجربه‌شده توسط بیماران مبتلا به صرع رنج می‌برند .
این مطالعه که قرار است در ژانویه ۲۰۱۰ منتشر شود , یکی از اولین مطالعه‌ای است که هزینه اجتماعی این بیماری اغلب ناتوان‌کننده و نادرست را بررسی می‌کند . این مطالعه توسط جوانا برت , دکترا , استادیار جامعه‌شناسی در دانشگاه راجرز در نیوجرسی نوشته شد .
ننگ اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که جامعه یک فرد را رد می‌کند چون آن‌ها به طریقی متفاوت هستند - - چه بیرونی و چه به شکلی نادیدنی , مانند میگرن . ننگ می‌تواند به روابط شخصی مردم , چشم‌انداز کاری آن‌ها و وضعیت ذهنی آن‌ها صدمه بزند .
او گفت : " وقتی افراد با بیماران من رفتار می‌کنند , چون آن‌ها یک بیماری جدی و ناتوان‌کننده دارند , به این مشکل کمک می‌کنند و زندگی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کنند . "
نتیجه‌گیری می‌شود که شیوع بالای انگ در مبتلایان به میگرن مزمن ناشی از تاثیر میگرن بر زندگی کاری افراد است . ~~~ میگرن مزمن تاثیر بیشتری بر روی کار بیماران مبتلا به میگرن دارد . داغ ننگ است زیرا بیماران مبتلا به سردرد مزمن بیشتر ناتوان هستند . اگر معلولیت را از دست بدهید , انگ میگرن مزمن و صرع تقریبا ً مشابه هستند و ننگ میگرن مقطعی کم‌تر است .
او گفت : " من فکر نمی‌کنم که مردم بفهمند که برای افراد مبتلا به میگرن غیر عادی نیست که هر روز سردرد شدیدی داشته باشد - - آنقدر ناتوان باشد که نمی‌توانند کار کنند . " این چیزی است که باعث داغ ننگ می‌شود - این واقعیت که افراد مبتلا به میگرن شدید نمی‌توانند کار کنند . "
تحقیق حاضر با هدف بررسی شیوع میگرن مقطعی در بیماران مبتلا به میگرن مزمن و بیماران مبتلا به صرع صورت گرفت . آن‌ها برای مقایسه , بیماری را به خوبی می‌شناختند . بیماران از مرکز سردرد جفرسون و مرکز صرع جامع جفرسون در فیلادلفیا انتخاب شدند .
نتایج این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به میگرن مزمن نمرات بالاتری نسبت به میگرن از خود نشان دادند ( p < 0.05 ) . ( p < 0.05 ) . ( p < 0.05 ) . نمره تعدیل‌شده برای میگرن اپیزودیک , پایین‌تر بود .
مطالعه افراد مبتلا به میگرن مزمن نشان‌دهنده ناتوانی بیشتر در کار نسبت به بیماران مبتلا به صرع بود . بسیاری از بس‌ترهای لازم در طول روز به مدت چند ساعت در هر ماه استراحت می‌کردند .
مطالعه و درمان میگرن از خود ننگ رنج می‌برد ; اغلب یک مشکل بهداشتی کوچک محسوب می‌شود - - فقط یک سردرد . او گفت: " با این حال در کلینیک جوانان به تنهایی , 17 درصد از بیماران مبتلا به میگرن نمی‌توانند به دلیل این بیماری شغلی داشته باشند. بسیاری از آن‌ها تقریبا ً هرروز دچار سردرد شدیدی می‌شوند . افسردگی شدید و حتی افکار خودکشی در بین بیماران مبتلا به میگرن مزمن شایع هستند .
میگرن مقطعی به عنوان سردردهای میگرنی در هر ماه یا کم‌تر تعریف شد . میگرن مزمن در هر ماه بیش از سردردهای میگرنی می‌باشد که هشت مورد از آن‌ها معیارهای میگرن را برآورده می‌کنند.

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: