روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که محرک برای میگرن با اورا ممکن است به اندازه برخی افراد قوی نباشد . این تحقیق در ژانویه ۲۰۱۰ منتشر شده‌است . حال و هوا که با میگرن رخ می‌دهد شامل اختلالات بینایی با علایمی مانند چراغ‌های چشمک‌زن یا خطوط موجی است .
نویسنده مطالعه از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک و یکی از اعضای آکادمی علوم اعصاب آمریکا می‌گوید : " به افرادی که با اورا مبتلا به میگرن هستند , گفته می‌شود که از محرک‌های احتمالی اجتناب کنند که ممکن است منجر به جلوگیری از طیف وسیعی از عوامل مشکوک شود . " " با این حال رایج‌ترین محرک‌ها , استرس , نور روشن , تاثیرات عاطفی و تلاش فیزیکی هستند که ممکن است اجتناب و بالقوه مضر باشند , اگر مردم از همه فعالیت‌های فیزیکی اجتناب کنند . "
این مطالعه شامل افراد مبتلا به میگرن با اورا بود که گزارش دادند که نور روشن یا لرزان , ورزش قوی , یا هر دو , پیش از این حمله را آغاز کرده‌است . سپس شرکت کنندگان در معرض محرک‌ها قرار گرفتند تا ببینند آیا آن‌ها باعث سردرد می‌شوند یا خیر.
شرکت کنندگان یا برای یک ساعت یک دوچرخه تمرین کردند و یا به مدت یک ساعت یک دوچرخه تمرین کردند . شرکت کنندگان همچنین در مدت ۱۰ دقیقه در معرض چراغ‌های روشن , درخشان یا لرزان قرار گرفتند . پس از هر جلسه , آزمودنی‌ها به مدت سه ساعت تحت نظارت قرار گرفتند و از آن‌ها خواسته شد تا هر میگرن یا میگرن را با علائم اورا گزارش کنند .
این مطالعه نشان داد که درصد شرکت کنندگان یک میگرن را بعد از مواجهه با نور یا ورزش گزارش کردند . یک درصد دیگر از شرکت کنندگان , میگرن را بدون هاله تجربه کردند . هیچ شرکت کنندگان پس از مواجهه با نور , میگرن را با هاله تشکیل ندادند .
ساگین بایوا گفت : " مطالعه ما نشان می‌دهد که اگر یک فرد در معرض یک محرک مشکوک به مدت سه ماه قرار داشته باشد و حمله میگرن انجام ندهد , دیگر نگران اجتناب از آن نیستند . "
پیتر والش , دکترای خود را با دانشگاه کالیفرنیا , سانفرانسیسکو , و عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا بیان کرد . شاید به جای محرک‌ها , این رفتارها پاسخ مغز محور به مراحل اولیه خود میگرن هستند . شاید مردم به عنوان یک نشانه اولیه حرکت کنند و ارتباط با نور , تنها حساسیت به نور است که با حمله رخ می‌دهد ? "
این مطالعه توسط دانشگاه کپنهاگ , مرکز درمانی بیماری‌های عصبی - عروقی , شورای دانمارکی علوم پزشکی - پزشکی , بنیاد نوو نوردیسک و بنیاد تحقیقاتی منطقه مرکزی دانمارک انجام شد .
انگ اجتماعی سردردهای میگرنی : بدتر از بیماری صرع
منبع :
دانشگاه توماس جفرسون
خلاصه :
یک نورولوژیست نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به میگرن ( ترکیبی از سردرد شدید , تهوع , حساسیت به نور , و عوامل دیگر ) از بیماری خود مانند انگ تجربه‌شده توسط بیماران مبتلا به صرع رنج می‌برند .
رهبری ویلیام بی . یانگ , متخصص اعصاب در مرکز سردرد بیمارستانی دانشگاه توماس جفرسون , نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به میگرن ( ترکیبی از سردرد شدید , تهوع , حساسیت به نور , و عوامل دیگر ) از بیماری خود مانند انگ تجربه‌شده توسط بیماران مبتلا به صرع رنج می‌برند .
این مطالعه که قرار است در ژانویه ۲۰۱۰ منتشر شود , یکی از اولین مطالعه‌ای است که هزینه اجتماعی این بیماری اغلب ناتوان‌کننده و نادرست را بررسی می‌کند . این مطالعه توسط جوانا برت , دکترا , استادیار جامعه‌شناسی در دانشگاه راجرز در نیوجرسی نوشته شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: