روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

صاعقه مرتبط با شروع سردرد , میگرن
منبع :
مرکز بهداشت دانشگاه سینسیناتی
خلاصه :
محققان دریافته اند که صاعقه ممکن است بر شروع سردرد و میگرن تاثیر بگذارد .
محققان دانشگاه سینسیناتی ( uc ) دریافته‌اند که صاعقه ممکن است بر شروع سردرد و میگرن تاثیر بگذارد .
این نتایج , که به صورت آنلاین منتشر شده‌است , اولین بار کردن صاعقه به سردرد بوده و می‌تواند به مبتلایان مزمن کمک کند تا سردرد و ورود میگرن را بطور موثرتری پیش‌بینی کنند و فورا ً درمان پیشگیرانه را آغاز کنند .
جفری مارتین , دانشجوی سال چهارم دانشگاه و پدرش وینسنت مارتین , استاد در بخش پزشکی عمومی , پزشک و متخصص سردرد , این مطالعه را به انجام رساندند .
علاوه بر این , سردرد پس از بروز و میگرن در شرکت کنندگان افزایش یافت .
جفری مارتین می‌گوید : " بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که چگونه آب و هوا از جمله عوامل فشار جوی و رطوبت بر شروع سردرد تاثیر می‌گذارد . " اما این مطالعه به وضوح ارتباط بین صاعقه , عوامل هواشناسی و سردرد را نشان می‌دهد . "
شرکت کنندگانی که معیارهای مربوط به سردرد بین‌المللی را برآورده بودند , از سایت‌هایی که در اوهایو و میسوری بودند استخدام شدند و فعالیت سردرد خود را در یک مجله روزانه به مدت سه‌تا شش ماه ثبت کردند .
در طول این زمان , مکانی که در آن رعد و برق در چند مایلی خانه شرکت‌کننده رخ داد و اندازه و قطبیت جریان صاعقه ثبت شد .
وینسنت مارتین می‌گوید : " ما از مدل‌های ریاضی برای تعیین اینکه آیا خود صاعقه علت افزایش فراوانی سردرد است یا اینکه آیا می‌تواند به دیگر عوامل آب و هوایی مرتبط با طوفان‌های تندری نسبت داده شود , استفاده کردیم . " نتایج ما نشان می‌دهد که حتی پس از محاسبه این عوامل آب و هوایی , احتمال بروز سردرد در روزه‌ای صاعقه , حتی پس از محاسبه آن , افزایش می‌یابد . این نشان می‌دهد که صاعقه اثر منحصر به فردی خودش را بر سر درد دارد . "
او می‌گوید که جریان‌های صاعقه دار منفی نیز به ویژه با احتمال سردرد بیشتر همراه است .
او می‌گوید : " راه‌هایی برای ایجاد سردرد وجود دارد . " امواج الکترومغناطیسی منتشر شده از برق می‌توانند باعث سردرد شوند . علاوه بر این , صاعقه باعث افزایش آلاینده‌های هوا مانند ازن می‌شود و می‌تواند منجر به انتشار اسپورهای قارچی شود که ممکن است منجر به میگرن شوند . "
جفری مارتین می‌گوید : " این مطالعه بینشی در رابطه بین سردرد یا میگرن , آذرخش و دیگر عوامل هواشناسی ارایه می‌دهد . " " با این حال , مکانیسم‌های دقیق که از طریق آن رعد و برق و یا عوامل هواشناسی مرتبط با آن باعث سردرد می‌شوند , ناشناخته هستند . در نهایت , تاثیر آب و هوا بر سردرد پیچیده است و مطالعات آینده برای تعریف دقیق‌تر نقش صاعقه و طوفان‌های تندری در سردرد ضروری است . "
محرک میگرن ممکن است به اندازه شما قوی نباشد
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که محرک برای میگرن با اورا ممکن است به اندازه برخی افراد قوی نباشد . حال و هوا که با میگرن رخ می‌دهد شامل اختلالات بینایی با علایمی مانند چراغ‌های چشمک‌زن یا خطوط موجی است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: