روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در این مطالعه , 9 نفر از زنانی که سیکل قاعدگی منظم داشتند و یا بدون هاله در معرض میگرن بودند با تکمیل یک دفترچه خاطرات روزانه و پی‌گیری استرس با پرسشنامه استرس روزانه , یک پرسشنامه خود اجرا شده برای اندازه‌گیری تعداد و تاثیر عوامل تنش زای شایع در زندگی روزمره بودند. ادرار صبحگاهی روزانه برای آزمایش سطح هورمون‌ها جمع‌آوری شد . ترنر و ترنر همچنین سه سال ارزش داده‌های هواشناسی را از یک ایستگاه هواشناسی محلی بررسی کردند . ترنر می‌گوید : به دلیل دشواری در بازآفرینی شرایط یک‌سان , هر بار بیمار یک محرک بالقوه را ارزیابی می‌کند , تعیین محرک‌ها حتی برای پزشکان دشوار است . او گفت : " افرادی که سعی در تشخیص محرک‌های خود دارند , احتمالا ً اطلاعات کافی برای دانستن اینکه چه چیزی باعث سردرد آن‌ها می‌شود , ندارند . " آن‌ها نیاز به آزمایش‌های رسمی بیشتری دارند و باید با دکترها کار کنند تا یک آزمایش رسمی برای محرک‌ها طراحی کنند . "
این تحقیق توسط موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی و موسسه ملی بهداشت انجام شده‌است .
todd a . در دسترس است . , van nostrand reinhold , new york , 1992 . مارتین , استاد دانشگاه پزشکی سینسیناتی
mri ناهنجاری‌های مغزی در بیماران میگرن را نشان می‌دهد
منبع :
انجمن رادیولوژی شمال آمریکا
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که میگرن با ناهنجاری‌های مغزی موجود در هنگام تولد و برخی دیگر که در طول زمان توسعه می‌یابند , مرتبط هستند .
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که میگرن با ناهنجاری‌های مغزی موجود در هنگام تولد و برخی دیگر که در طول زمان توسعه می‌یابند , مرتبط هستند .
این تحقیق در بخش رادیولوژی ژورنال به صورت آنلاین منتشر شده‌است .
میگرن , سردردهای شدید , تپنده , گاهی همراه با تهوع , استفراغ و حساسیت به نور است . برخی بیماران , حال و هوا را تجربه می‌کنند , تغییر در کارکرد بصری یا حسی که قبل از میگرن رخ می‌دهد یا رخ می‌دهد . براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی , بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان دچار میگرن شده‌اند .
تحقیقات قبلی در مورد بیماران میگرنی نشان‌دهنده آتروفی مناطق قشری در مغز مرتبط با پردازش درد است که احتمالا ً ناشی از تحریک مزمن آن نواحی است. کورتکس به پوسته یا لایه خارجی مغز اشاره می‌کند .
بیشتر تحقیقات بر روی مورفومتری بر پایه وکسل متمرکز شده‌اند که تخمینی از حجم قشر مغز را فراهم می‌کند . در مطالعه جدید , محققان ایتالیایی از یک روش متفاوت برای اندازه‌گیری ضخامت کورتکس استفاده کردند .
او گفت : " برای اولین بار , ما ضخامت کورتکس و ناهنجاری‌های ناحیه سطحی در بیماران مبتلا به میگرن را ارزیابی کردیم که دو مولفه حجم کورتکس هستند که قطعات جداگانه و مکمل اطلاعات را ارائه می‌کنند . " در واقع ناحیه کورتیکال در طول نمو جنین در نتیجه چین‌خوردگی غشائی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد , در حالیکه ضخامت کورتکس در تمام طول عمر به صورت پویا تغییر می‌کند . "
در این مطالعه از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) برای بدست آوردن تصاویر مغزی با وزن t1 - وزنی t1 استفاده شد . آن‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه و آنالیز آماری ضخامت کورتکس و مساحت سطح را تخمین زده و با خصوصیات بالینی و رادیولوژیک بیماران ارتباط داشتند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: