روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ترکیب اطلاعات پرونده‌های الکترونیک سلامت با نتایج حاصل از پرسشنامه‌های استاندارد افسردگی , بهتر پیش‌بینی خطر خودکشی در روزه‌ای بعد از ویزیت روانی یا ویزیت اولیه سرپایی , گزارش یک تیم از شبکه تحقیقات سلامت روان را گزارش می‌کند که توسط دانشمندان تحقیقاتی قیصر پروس انجام شده‌است.
مطالعه " پیش‌بینی تلاش‌های انتحاری و مرگ انتحاری بعد از ویزیت سرپایی با استفاده از پرونده‌های الکترونیک سلامت " در پنج منطقه کایزر , هاوایی , اورگون , کالیفرنیا و واشنگتن انجام شد .
با ترکیب اطلاعات مختلف از پنج سال گذشته سلامت الکترونیک مردم و پاسخ به پرسشنامه‌ها , مدل‌های جدید ریسک خودکشی را دقیق‌تر از قبل پیش‌بینی کردند . قوی‌ترین پیش‌بین‌های شامل اقدامات قبلی خودکشی , تشخیص پزشکی و مصرف مواد , تشخیص‌ها , تشخیص‌های پزشکی , داروهای روان‌درمانی , درمان بستری یا اورژانس , و نمره روی یک پرسشنامه افسردگی استاندارد هستند.
نویسنده اول گرگوری ای . سیمون , md , مایل بر ساعت , و یک محقق ارشد در واشنگتن و یک محقق ارشد در موسسه تحقیقاتی بهداشت کایزر واشنگتن .
در روزه‌ای بعد از سفر ,
اقدام به خودکشی و مرگ و میر در میان بیمارانی که ویزیت آن‌ها در بالاترین سطح ریسک پیش‌بینی‌شده قرار داشت , برابر با 43 / 1 برابر بیشتر از نیمی از ریسک پیش‌بینی‌شده بود .
بیمارانی که واجد شرایط سلامت روان بودند, افرادی را ویزیت می‌کردند که نمره ریسک بالایی داشتند .
بیمارانی که ویزیت اولیه خود را انجام می‌دادند , 92 درصد از موارد خودکشی را تشکیل می‌دادند .
این مطالعه براساس مدل‌های قبلی در سایر سیستم‌های بهداشتی بود که از پیش‌بینی‌کننده‌های بالقوه کمتری از سوابق بیماران استفاده می‌کردند . با استفاده از این مدل‌ها , افراد در بالاترین سطح ریسک تنها یک چهارم تا یک سوم موارد خودکشی و مرگ را تشکیل می‌دادند . ارزیابی ریسک خودکشی سنتی‌تر , که متکی بر پرسش نامه‌ها یا مصاحبه‌های بالینی است , حتی دقیق‌تر است .
مطالعه جدید شامل هفت سیستم بزرگ بهداشتی است که به یک جمعیت ترکیبی بالغ بر ۱ میلیون نفر در نه ایالت خدمت می‌کنند . تیم تحقیقاتی تقریبا ً ۱۲۵ میلیون بازدید را مورد بررسی قرار داد که تقریبا ً بالغ بر ۱ میلیون نفر بود . محققان اطلاعاتی را که می‌توانند به شناسایی افراد کمک کنند حذف کردند .
سیمون سیمون گفت : " این منصفانه است که بگوییم که سیستم‌های بهداشتی در شبکه تحقیقات بهداشت روانی که مراقبت و پوشش را یکپارچه می‌کنند , بهترین گزینه در کشور برای اجرای برنامه‌های پیش‌گیری از خودکشی هستند . " اما می‌دانیم که می‌توانیم بهتر عمل کنیم . بنابراین بسیاری از سیستم‌های بهداشتی ما , از جمله کایزر لوین , برای ادغام مدل‌های پیش‌بینی در فرآیندهای موجود برای شناسایی و پرداختن به ریسک خودکشی تلاش می‌کنند . "
بنا بر اعلام مرکز ملی آمار بهداشتی , نرخ خودکشی در حال افزایش است و آمار خودکشی منجر به مرگ تقریبا ً چهار تن در ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۱ می‌شود .
براساس اظهارات سیمون سیمون , سایر سیستم‌های بهداشتی می‌توانند این روش را برای لایه‌بندی ریسک تکرار کنند . پیش‌بینی بهتر ریسک خودکشی می‌تواند تصمیم‌گیری توسط ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و سیستم‌های بهداشتی را مطلع سازد . چنین تصمیماتی شامل نحوه پی‌گیری بیماران , مراجعه به آن‌ها برای درمان شدید , مراجعه به آن‌ها پس از غفلت یا لغو انتصابات است - - و این که آیا به آن‌ها در ایجاد یک برنامه ایمنی شخصی کمک کرده و به آن‌ها در مورد کاهش دسترسی به ابزار ضرر کمک می‌کند یا خیر.

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: