روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در مقایسه با زنانی که سقط‌جنین نداشتند , کسانی که سقط‌جنین داشتند بیشتر از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کردند . این ریسک بیشتر برای هر دو سال قبل و سال پس از سقط مشابه است و نشان می‌دهد که ریسک بیشتر ناشی از سقط‌جنین نیست بلکه به عوامل دیگری مانند مشکلات بهداشت روانی و دیگر تجربیات نامطلوب منجر می‌شود .
بر طبق این موسسه , حداقل هشت ایالت , از جمله کارولینای شمالی و ویرجینیای غربی , حکم می‌کنند که زنان در نظر گرفتن سقط‌جنین اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که بر اثرات روانی منفی ناشی از سقط‌جنین تاکید می‌کند . زنان در کشورهای در حال توسعه ملزم به انتظار دوره زمانی مشخصی هستند , یعنی زمانی که مشاوره دریافت می‌کنند و روند سقط‌جنین انجام می‌شود . برای آن‌هایی که در مناطق کشور فاقد یک عرضه‌کننده احتمالی سقط‌جنین هستند , این می‌تواند بار قابل‌توجهی باشد .
با افزایش قوانین وضع‌شده در ایالات‌متحده که هدف آن محدود کردن دسترسی زنان به سقط‌جنین است , یافته‌های این مطالعه به بررسی ارتباط تجویز داروهای ضد افسردگی با اولین سقط و اولین زایمان مدرک جدیدی را ارایه می‌دهد که می‌تواند سیاست را مطلع سازد. آن‌ها همچنین از آکادمی‌های ملی علوم به عنوان " ایمنی و کیفیت مراقبت از سقط‌جنین در ایالات‌متحده " حمایت می‌کنند . … داشتن سقط‌جنین خطر افسردگی , اضطراب و ptsd را افزایش نمی‌دهد . "
آموزش شناختی باعث کاهش افسردگی , اختلال در ساختار مغز و ارتباط پس از آسیب تروماتیک مغز می‌شود .
منبع :
مرکز ثقل
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تمرین‌های شناختی خاص می‌توانند به کاهش افسردگی و بهبود سلامت مغز در افراد پس از آسیب تروماتیک مغز ( tbi ) کمک کنند .
تحقیقات جدید از مرکز مشاوره در دانشگاه تگزاس در دالاس نشان می‌دهد که تمرین‌های آموزشی شناختی خاص می‌توانند به کاهش افسردگی و بهبود سلامت مغز در افراد پس از آسیب مغزی تروماتیک ( tbi ) کمک کنند .
مطالعه اخیر که در نگاشت مغز انسان منتشر شده‌است , کاهش قابل‌توجهی در شدت علائم افسردگی , افزایش توانایی تنظیم عواطف , افزایش ضخامت کورتکس و بازیابی از اتصال عصبی غیر عادی پس از آموزش شناختی نشان می‌دهد .
این اولین مطالعه‌ای است که تغییرات مغز در ارتباط با کاهش علایم افسردگی بعد از آموزش شناختی را گزارش می‌کند . هان , مولف اصلی این تحقیق است .
او گفت : " به طور کلی , این یافته‌ها نشان می‌دهند که آموزش شناختی می‌تواند علائم افسردگی در بیماران مبتلا به آسیب مغزی را کاهش دهد حتی زمانی که آموزش مستقیما ً علایم روانی را هدف قرار نمی‌دهد . "
مطالعه گذشته مربوط به پروتکل مشابه , دستاوردهای شناختی و نیز تغییرات مشابه در ضخامت کورتکس و اتصال شبکه عصبی را نشان داد .
پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی است . این افراد به طور تصادفی به یکی از دو گروه تقسیم شدند : آموزش مبتنی بر استراتژی , که از برنامه آموزش استدلال پیشرفته حافظه استراتژیک ( هوشمند ) در مرکز استفاده می‌کرد ; و آموزش مبتنی بر اطلاعات که از برنامه کارگاه سلامت مغز استفاده می‌کرد . برای تحلیل داده‌ها از پرسشنامه افسردگی بک استفاده شد .
قبل از آموزش , بعد از آموزش و سه ماه پس از آموزش , شدت علائم افسردگی , نمره عملکرد روانی و داده‌های اسکن مغزی تشدید مغناطیسی جمع‌آوری شد . از اسکن برای بررسی تغییرات ساختار مغز و شبکه عصبی استفاده شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: