روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دستگاه گردن نویدبخش حفاظت از مغز بازیکنان زن
منبع :
مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی
خلاصه :
مطالعه جدیدی از بازیکنان فوتبال دبیرستان دخترانه نشان می‌دهد که یقه گردن ممکن است به حفاظت از مغز در طول دوره مسابقه فوتبال رقابتی کمک کند .
مطالعه جدیدی از بازیکنان فوتبال دبیرستان دخترانه نشان می‌دهد که یقه گردن ممکن است به حفاظت از مغز در طول دوره مسابقه فوتبال رقابتی کمک کند .
گرگ شناسان , مدیر تحقیقات پزشکی ورزشی در سینسیناتی کودکان سینسیناتی و نویسنده این مطالعه , گفت : " در ورزش , تمرکز زیادی روی ضربه‌های بزرگ به سر است که ممکن است منجر به چیزی شود که به صورت ذهنی به عنوان یک ضربه مغزی توصیف می‌شود . " " چیزی که واقعا ً می‌خواستیم ببینیم , اثر تجمعی مواجهه با ضربه در کل فصل است . شواهد نشان می‌دهد که بار تجمعی اثرات سر بطور بالقوه بیشتر از یک ضربه منفرد است . "
دستگاه یقه گردن که یقه q نامیده می‌شود , برای فشار آهسته روی ورید ژوگولار به منظور کاهش جریان خروج خون , افزایش حجم خون مغز هنگام بازی رقابتی طراحی شده‌است . اثر ناشی از خون ریختن خون مغز ( مانند ایربگ ) است تا به مغز کمک کند که در داخل حفره جمجمه محکم‌تر شود و انرژی جذب‌شده توسط مغز را در طول برخورد کاهش دهد .
این مطالعه که به صورت آنلاین در ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شد , بر روی اثرات جانبی تجمعی روی سر که ساختار ماده سفید مغز را تغییر می‌دهد تمرکز کرد . در فوتبال , این می‌تواند از یک توپ سر تا برخورد با یک بازیکن دیگر به یک سقوط سخت باشد .
" ماده سفید اساسا ً مسیرهای ساختاری است که همه مراکز پردازش سیگنال / سیگنال مغز را متصل می‌کند که از عملکرد عادی حمایت می‌کنند . "
او و همکارانش دانش آموزان دختر دبیرستانی را مورد مطالعه قرار دادند. بیست و چهار تن از آن‌ها یقه گرد داشتند . تمام ورزش‌کاران آسیب‌دیده در طول یک دوره ۶ ماهه , دچار تصویربرداری عصبی شدند . این مطالعه شامل فصل آخر فصل فوتبال و دوره بعد از آن بود . اثرات سر با استفاده از شتاب‌سنج‌ها - - یک تراشه کامپیوتری - در پشت گوش چپ در حین عمل و بازی ردیابی شد .
آنالیز تصویربرداری عصبی تغییرات ماده سفید قابل‌توجهی را از قبل تا بعد از فصل نشان داد . هیچ تغییر معنی‌داری در آن‌هایی که طوق را به تن داشتند , وجود نداشت .
تصویربرداری سه ماه پس از پایان فصل فوتبال نشان داد که تغییرات ماده سفید در گروه بدون یقه تا حدودی حل یا پی‌گیری شده‌است .
او گفت : " قطعا ً ما می‌دانیم که مزایای بازی فوتبال در ورزش‌کاران زن بسیار بیشتر از خطراتی است که ما می‌بینیم و این پیام مهمی است که ما باید از این مطالعه دور کنیم . "
بررسی‌های پیشین نشان داد که بازیکنان فوتبال مردان و بازیکنان فوتبال مردان نسبت به بازیکنان فوتبال مردان تاثیر حمایتی معنی‌داری دارند .
او گفت : " این می‌تواند یک تغییر الگو در نحوه مطالعه مغز و محافظت از مغز در داخل از مواجهه با ضربه باشد . " " ما باید مطالعات بزرگ‌تری را با جمعیت‌های مختلف انجام دهیم و همانطور که با تحقیقات بیشتر پیش می‌رویم , بیشتر در مورد اینکه چگونه این روش می‌تواند برای حفاظت از مغز موثر باشد , بیشتر می‌دانیم . "
بسیاری از موارد جنون ممکن است ناشی از اشتباه‌ات هجی کردن dna باشند .
منبع :
دانشگاه کمبریج
خلاصه :
تنها بخش کوچکی از موارد جنون به ارث می‌رسند - - علت اکثریت قریب به اتفاق ناشناخته است . اکنون گروهی از دانشمندان بر این باورند که ممکن است یک توضیح پیدا کنند : خطاهای خودبخودی در dna ما که به صورت تقسیم و تکثیر سلول‌ها رخ می‌دهند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: