روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارزیابی برنامه‌های آموزشی برای تعیین اینکه آیا استراتژی‌های مداخله کار می‌کنند یا خیر ؛ به دنبال راه‌هایی برای تشویق مردم به کاهش آلودگی ؛ یا ارائه مشاوره به شرکت‌ها و یا کارمندانی که نیاز به کمک به میانجی‌گری در تعارض دارند .
از آنجا که روانشناسان اجتماعی آموزش می‌بینند تا دانش خود را از رفتار انسانی با روش‌های تحقیق علمی ترکیب کنند ، گزینه‌های شغلی و تنظیمات کار متنوع هستند . بسیاری از روانشناسان اجتماعی انتخاب می‌کنند تا در محیط‌های آموزشی مثل کالج‌ها و دانشگاه‌ها کار کنند ، جایی که آن‌ها تحقیق می‌کنند ، کلاس‌ها را تدریس کنند و آزمایشگاه‌های روان‌شناسی اجتماعی اجرا کنند. دیگر روانشناسان اجتماعی برای ادارات دولتی ، سازمان‌های غیر انتفاعی ، بیمارستان ، آژانس‌های خدمات اجتماعی و شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند . محدوده گزینه‌های شغلی برای یک روانشناس اجتماعی به قدری متنوع است که می‌تواند شامل تحقیقات ، بازاریابی ، سیاست و یا حتی طراحی فن‌آوری باشد .
روان‌شناسی ورزش و عملکرد ، عملکرد پیک را کاهش می‌دهد .
روان‌شناسی ورزش و عملکرد ، عملکرد پیک را کاهش می‌دهد .
روانشناسان و روان شناسان عملکرد بر شناسایی و اعمال اصول روانشناسی متمرکز هستند که عملکرد ورزش را تسهیل می‌کنند و مشارکت مردم در فعالیت‌های فیزیکی را افزایش می‌دهند و به ورزش‌کاران در رسیدن به عملکرد بهینه انسانی کمک می‌کنند .
درک ورزش و روان‌شناسی عملکرد :
در جامعه امروز ، به ورزش‌کاران حرفه‌ای و آماتور نگاه می‌کنیم . ما آن‌ها را به خاطر ویژگی‌های فیزیکی فوق‌العاده شان تحسین می‌کنیم و از توانایی آن‌ها برای گسترش محدودیت‌های بدن انسان شگفت‌زده می‌شویم . ما همچنین متخصصانی را تحسین می‌کنیم که مهارت‌های مدیریتی برتر بالایی دارند و باید تحت فشار شدیدی مثل جراحان ، آتش‌نشان‌ها ، افسران اجرای قانون ، پرسنل نظامی ، و دیگر هنرمندان اجرا کنند .
با این حال ، چیزی که بیشتر مردم آن را نادیده می‌گیرند این واقعیت است که این افراد با قابلیت فیزیکی و انعطاف‌پذیری ذهنی که بعدا ً به نمایش می‌گذارند به دنیا نیامده اند . مقدار زیادی از آماده‌سازی برای اجرا در این سطح وجود دارد و موفقیت تقریبا ً همیشه به سختی فیزیکی و ذهنی بستگی دارد .
چند بار می‌بینیم که یک گلف باز حرفه‌ای در طول یک مسابقه حذفی و یا یک خواننده کهنه‌کار یک شوت ساده را از دست می‌دهد یا یک خواننده ضبط‌شده ، کلمات را به آهنگی که برای ۳۰ سال خوانده می‌شود ، فراموش می‌کند ؟
اگر در این فکر هستید که چطور این افراد و دیگران که معاش آن‌ها به سختی ذهنی بستگی دارد و توانایی در ماندن در شرایط ریسک بالا ، ممکن است بخواهید بیشتر در مورد ورزش و روان شناسان عملکرد یاد بگیرید .
این رشته از روان‌شناسی بر شناسایی و اعمال اصول روانشناسی متمرکز است که عملکرد ورزش را تسهیل می‌کنند، توانایی فیزیکی را افزایش می‌دهند و به عملکرد بهینه انسانی دست می‌یابند .
روان‌شناسی ورزش و عملکرد کاربردی
ورزش و روان شناسان عملکرد متخصصان در کمک به ورزش‌کاران و متخصصان برای غلبه بر مشکلاتی هستند که مانع عملکرد می‌شوند. برخی از استراتژی‌هایی آموزش می‌دهند که به مشتریان در به حداکثر رساندن مهارت فیزیکی خود کمک می‌کنند ؛ برخی دیگر با مشتریان کار می‌کنند تا بر اضطراب و یا تجربه ضربه ، مانند سقوط اسکی که بر اعتماد آن‌ها تاثیر می‌گذارد ، غلبه کنند . مشتریان دیگر ممکن است نیاز به کمک به برقراری ارتباط با همکاران یا هم‌تیمی‌ها و یا پذیرش انتقادات مربی داشته باشند .
اما ورزش‌کاران تنها مشتری نیستند . برای مثال سختی‌های جراحی را در نظر بگیرید . پزشکان ممکن است برای به دست آوردن اعتماد به بازگشت به اتاق عمل پس از از دست دادن یک بیمار نیاز به کمک داشته باشند . بازیگران یا کمدین‌های ممکن است نیاز به پشتیبانی از بازگشت به مرحله بعد از بررسی ضعیف داشته باشند .
در تمام این موقعیت‌ها ، ضربه زدن به پتانسیل عملکرد انسان کلید اصلی است ، به طوری که افراد می‌توانند مهارت‌های انعطاف‌پذیری را ارتقا دهند و در بهترین حالت عمل کنند .
برای دانش آموزان
منابع برای دنبال کردن شغلی در روان‌شناسی
برای دانش آموزان : منابع برای دنبال کردن شغلی در روان‌شناسی
یک مدرک در روان‌شناسی می‌تواند منجر به شغلی شود که در زندگی مردم تفاوت ایجاد می‌کند .
زمانی که کلمه " روانشناسی " را می‌شنوید ، ممکن است چند عکس به ذهن شما بیاید . یک پروفسور . یک محقق . فردی که درمان سلامت روانی را ارائه می‌دهد .

منبع سایت سازمان روانشناسی امریکا





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: