روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یافته‌های پژوهش پیشین بر اهمیت تعاملات اجتماعی برای یادگیری کودکان , به ویژه رسانه‌های تلویزیون تاکید می‌کند .
در حالی که مطالعات قبلی تایید کرده‌اند که یادگیری زبان کودکان بهتر از انسان زنده است تا از صفحه نمایش , مطالعات دیگر در این زمینه ساخته شده‌اند تا نشان دهند که خود صفحه نمایش ممکن است مشکل نباشد , بلکه فقدان تعامل است .
۳۰ شیرخوار در این مطالعه وارد شدند و به صورت تصادفی در دو گروه مجزا قرار گرفتند. محققان نوزادان را در کنترل تجربه نمایش ویدئویی خود با تکنولوژی صفحه لمسی قرار دادند و نوزادان " سریع یاد گرفتند " که آن‌ها باید صفحه را لمس کنند تا یک فیلم را فعال کنند .
نتایج نشان داد که شواهد مبتنی بر مغز در مورد یادگیری واجی در نوزادان در محیط‌های فردی وجود دارد, در حالی که شواهد حاکی از یادگیری کامل‌تر از نوزادان در جلسات جفت شده می‌باشد .
محققان می‌گویند که تفاوت ممکن نیست به میزان زمان نوردهی , تعداد ویدیوها دیده شده, لمس صفحه لمسی یا توانایی حرکتی نوزادان نسبت داده شود .
مقایسه می‌کنیم . آن‌ها : درک مفهوم کلیشه‌ای
تحریک مغز چراغ را روشن می‌کند
منبع :
مرکز درمانی بث اسرائیل
خلاصه :
دانشمندان توصیف می‌کنند که چگونه تحریک مغزی غیر تهاجمی - روشی که او و سایرین برای باز کردن رازهای مغز پیشگام هستند - می‌تواند بر روی تعصب ضمنی نهفته تاثیرگذار باشد .
مطالعات اخیر در مورد اینکه چگونه انسان‌ها به اعضای دیگر گروه‌های اجتماعی فکر می‌کنند , نشان می‌دهند که سوگیری‌ها گاهی فراتر از کنترل آگاهانه ما عمل می‌کنند . سوگیری ضمنی , تمایل به مشکوک بودن نسبت به افرادی که ما به عنوان غریبه‌ها می‌بینیم یا " شبیه ما " احتمالا ً زود در اجداد ما تکامل‌یافته است, زمانی که گروه‌های کوچکی از انسان‌ها برای منابع با ارزش مانند غذا و آب رقابت می‌کردند . امروزه , مغز ما به کلیشه‌ای منجر به تبعیض , بی‌عدالتی و درگیری می‌شود .
در مروری که در مقالات ژورنال در علوم شناختی منتشر شد , آلوارو ( لیون ) , md , دکتری , و همکارانش توصیف کردند که چگونه تحریک مغزی غیر تهاجمی - روشی که او و سایرین در کشف اسرار مغز پیشگام هستند - می‌توانند بر روی تعصب ضمنی نهفته تاثیرگذار باشند . این تکنیک ممکن است برای ارزیابی مداخلات رفتاری بالقوه مورد استفاده برای کاهش رفتارهای کلیشه‌ای و تبعیض‌آمیز , مورد استفاده قرار گیرد .
در تحریک غیر تهاجمی مغز , جریان الکتریکی به خارج از جمجمه , فعالیت سلول‌های مغز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . عصب شناسان این جریان را به شرکت کنندگان تحقیق می‌دهند همانطور که وظایف ذهنی را انجام می‌دهند - - برای مثال - - برای تعیین اینکه آیا یک منطقه مغزی داده‌شده در این کار درگیر است یا خیر .
ای . " تنظیم فعالیت مغز در این مناطق می‌تواند بینش مرتبط با جوامع مدرن و متنوع‌تر ما را ایجاد کند - که در آن وفاداری گروه بدوی ما می‌تواند حتی با استانداردهای خود از فرصت‌های برابر , انصاف و عدالت باشد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: