روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

فردی که اختلال دو قطبی دارد ممکن است با اپیزودهای افسرده ، اپیزودهای افسرده یا " مختلط " روبرو شود . یک اپیزود مختلط ، هم علائم افسردگی و هم مبتلا به افسردگی را دارد . این حوادث باعث بروز علائم بیماری می‌شوند که یک یا دو هفته طول می‌کشد . در طی یک اپیزود ، علایم در هر روز برای بیشتر روز بروز می‌کنند .
کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود شور دارند ممکن است :
احساس شادی کنید و یا به شیوه‌ای احمقانه رفتار کنید که برای آن‌ها و برای افراد دیگر سن آن‌ها غیر معمول است .
خلق و خوی بسیار کوتاهی دارد.
در مورد چیزهای مختلف خیلی سریع صحبت کنید
خوابیدن مشکل داره ولی احساس خستگی نمی کنه .
مشکل تمرکز کردن داشته باشید
در مورد سکس بیشتر فکر کنید و بیشتر فکر کنید
کاره‌ای پرمخاطره خود را انجام دهید
کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود افسرده دارند ممکن است :
احساس افسردگی کنید
مشکلات زیادی در مورد درد ، مانند سردرد و سردرد
خواب زیاد یا بیش از حد خواب
احساس گناه و بی‌ارزش بودن
بیش از حد زیاد بخورید و یا زیاد بخورید
انرژی کم داشته باشید و هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های سرگرم‌کننده نداشته باشید.
درباره مرگ یا خودکشی فکر کنید
آیا کودکان و نوجوانان با اختلال دو قطبی مشکلات دیگری دارند ؟
جوانانی که اختلال دو قطبی دارند می‌توانند همزمان چندین مشکل داشته باشند . این موارد عبارتند از:
سو استفاده از مواد مخدر. هر دو بزرگ‌سال و هم کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی در معرض خطر نوشیدن یا مصرف مواد مخدر قرار دارند .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) . کودکانی که اختلال دوقطبی و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی دارند ممکن است دچار مشکل شوند .
اختلالات اضطراب مانند اضطراب جدایی .
گاهی اوقات مشکلات رفتاری با حوادث روحی همراه می‌شوند . جوانان ممکن است ریسک زیادی داشته باشند ، مانند رانندگی بیش از حد سریع و یا خرج کردن بیش از حد . برخی جوانان با اختلال دو قطبی در مورد خودکشی فکر می‌کنند . مراقب هر نشانه‌ای از تفکر خودکشی باشید . این علائم را جدی بگیرید و دکتر کودکتان را صدا بزنید .
چگونه اختلال دو قطبی تشخیص داده می‌شود ؟
یک دکتر باتجربه به دقت کودک شما را معاینه خواهد کرد . هیچ تست خونی یا اسکن مغزی که می‌تواند اختلال دو قطبی را تشخیص دهد وجود ندارد . در عوض ، پزشک درباره وضعیت روحی و الگوهای خواب کودک شما سوال خواهد کرد . پزشک هم درباره انرژی و رفتار کودک خود سوال خواهد کرد . گاهی اوقات دکترها باید درباره مشکلات پزشکی در خانواده خود ، مانند افسردگی و یا اعتیاد به الکل آگاه باشند . دکتر ممکن است از آزمایش‌ها استفاده کند تا ببیند آیا چیزی غیر از اختلال دو قطبی باعث بروز علائم کودک شما می‌شود یا نه.
اختلال دو قطبی چگونه درمان می‌شود ؟
در حال حاضر ، هیچ درمانی برای اختلال دو قطبی وجود ندارد . پزشکان اغلب با کودکانی رفتار می‌کنند که بیماری را به همان روش درمان می‌کنند . درمان می‌تواند به کنترل علایم کمک کند . ثابت ، درمان قابل‌اعتماد بهتر از درمان است که شروع و متوقف می‌شود. گزینه‌های درمان عبارتند از:
دارو . انواع مختلفی از داروها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند . کودکان به روش‌های مختلف به داروها پاسخ می‌دهند ، بنابراین نوع درست دارو به کودک بستگی دارد . ممکن است برخی از کودکان بیش از یک نوع دارو نیاز داشته باشند چون علایم آن‌ها بسیار پیچیده است . گاهی اوقات آن‌ها باید انواع مختلفی از داروها را امتحان کنند تا ببینند کدام یک برای آن‌ها مناسب‌تر است . کودکان باید کم‌ترین تعداد داروها و کم‌ترین مقدار ممکن را برای کمک به علائم خود داشته باشند . یک راه خوب برای این که به یاد داشته باشید این است " کم شروع کنید، آهسته بروید " ، داروها می‌توانند موجب عوارض جانبی شوند . همیشه درباره هر مشکلی با عوارض جانبی به پزشک کودک خود بگویید . دست از دادن دارو به کودک خود بدون کمک پزشک رها نکنید . توقف ناگهانی دارو می‌تواند خطرناک باشد و می‌تواند علائم دو قطبی را بدتر کند .
درمان . انواع مختلفی از روان‌درمانی یا " صحبت کردن" می‌تواند به کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کند . درمان می‌تواند به کودکان کمک کند تا رفتار خود را تغییر دهند و روتین خود را مدیریت کنند. همچنین می‌تواند به جوانان کمک کند تا با خانواده و دوستان بهتر شوند . گاهی اوقات درمان شامل اعضای خانواده می‌شود .
کودکان و نوجوانان از درمان چه انتظاری دارند ؟
با درمان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی می‌توانند در طول زمان بهتر شوند . این کار زمانی کمک می‌کند که دکترها ، والدین و جوانان با هم‌کار کنند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: