روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی معمولا ً باعث اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی می شه؟
محققان موسسه ملی بهداشت روانی ( NIMH ) ، موسسه ملی بهداشت ( NIH ) و سراسر کشور در حال مطالعه علل اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی هستند . تحقیقات فعلی حاکی از آن است که اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ممکن است براثر فعل و انفعالات بین ژن‌ها و عوامل محیطی یا غیر ژنتیکی ایجاد شود . مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر ، ممکن است تعدادی از عوامل به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی کمک کنند :
ژن‌ها
سیگار کشیدن ، مصرف الکل و مصرف مواد مخدر در دوران بارداری
قرار گرفتن در معرض مواد سمی محیطی ، از جمله سطوح بالای سرب ، در سنین پایین
وزن زاد و ولد کم
آسیب‌های مغزی
علائم هشدار
افرادی که ADHD دارند الگوی مداوم سه نوع بیماری را نشان می‌دهند :
صعوبت توجه ( بی‌توجهی )
بیش فعال بیش فعال
بازیگری بدون تفکر ( impulsivity )
این نشانه‌ها در مسیر کارکرد و یا پیشرفت قرار می‌گیرند . افرادی که ADHD دارند ترکیبی از این علائم هستند :
از دست دادن جزئیات یا از دست دادن جزئیات ، اشتباه‌ات بی‌توجهی در مدرسه ، کار ، یا در طول فعالیت‌های دیگر را انجام دهید .
مشکلات حفظ توجه در کارها یا بازی ، از جمله گفتگوها ، سخنرانی‌ها یا خواندن طولانی را داشته باشید.
Seem که هنگام صحبت کردن به طور مستقیم به حرف‌های آن‌ها گوش ندهید
عدم پیروی از دستورالعمل ، شکست دادن تکالیف ، کاره‌ای روزمره، یا تکالیف در محل کار ، یا شروع کارها ، اما به سرعت تمرکز خود را از دست می‌دهد و به راحتی گیج می‌شود .
مشکلات سازمان دهی وظایف و فعالیت‌هایی مانند انجام وظایف در توالی ، حفظ مواد و لوازم به ترتیب ، حفظ کار سازمان‌یافته ، مدیریت زمان ، و تعیین حدود زمانی
از کارهایی که نیاز به تلاش مداوم ذهنی ، مانند تکالیف مدرسه یا تکالیف ، یا برای نوجوانان و بزرگسالان مسن‌تر ، تهیه گزارش‌ها ، تکمیل فرم و یا مرور مدارک طولانی دارند خودداری کنید.
چیزهای لازم را برای کارها و فعالیت‌ها ، مانند لوازم مدرسه ، مداد ، کتاب ، ابزار ، کیف پول ، کلید ، کاغذ، عینک ، عینک ، عینک ، و تلفن‌های همراه را از دست بدهید.
به راحتی از افکار و یا محرک‌های نامرتبط خود دور شوید
فعالیت‌های روزمره مانند کاره‌ای روزمره ، انجام دادن کارها ، بازگشت به تماس‌ها ، و نگه داشتن قرارها
علایم بی‌قراری و بی‌قراری ممکن است شامل موارد زیر باشد :
بی‌قراری و بی‌قراری در حین نشستن
بیدار شدن و حرکت در شرایط زمانی که نشستن انتظار می‌رود ، مانند در کلاس یا در دفتر
دویدن یا بالا رفتن به اطراف و یا بالا رفتن در شرایطی که نامناسب است ، یا در نوجوانان و بزرگسالان ، اغلب احساس بی‌قراری می‌کند .
قادر به بازی کردن یا شرکت در سرگرمی‌های گوناگون نیست
دائما ً در حال حرکت و یا " روی رفتن " بودن یا رفتار کردن مثل " رانندگی با موتور " است .
حرف زدن بدون وقفه
قبل از اینکه یک سوال تمام شود پاسخ دهید ، جملات دیگران را تمام کنید ، یا بدون اینکه منتظر یک تغییر در مکالمه باشند، صحبت کنید .
پس از آنکه در انتظار نوبت خود بود ،
به عنوان مثال در گفتگوها ، بازی‌ها و یا فعالیت‌های خود مزاحم دیگران می‌شوند و یا مزاحم دیگران می‌شوند.
نشان دادن این نشانه‌ها و نشانه‌ها لزوما ً به این معنی نیست که فرد ADHD دارد . بسیاری از مشکلات دیگر مانند اضطراب ، افسردگی و انواع خاصی از ناتوانی‌های یادگیری نیز می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند . اگر نگران این باشید که آیا ممکن است کودک شما ADHD داشته باشد ، اولین قدم این است که با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید تا تشخیص دهید آیا علائم تشخیص مناسب هستند یا خیر . این تشخیص را می‌توان از طریق یک متخصص بهداشت روانی ، مانند روان‌پزشک یا روان‌شناس بالینی ، پزشک مراقبت‌های اولیه و یا پزشک اطفال انجام داد .
درمان ADHD
اگرچه هیچ درمانی برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی وجود ندارد ، اما در حال حاضر درمان‌های موجود ممکن است به کاهش علایم و بهبود عملکرد کمک کنند . ؟ ADHD معمولا ً با دارو ، آموزش ، آموزش ، درمان یا ترکیبی از درمان‌ها استفاده می‌شود .
دارو
برای بسیاری از مردم ، استفاده از اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، بیش‌فعالی و impulsivity را کاهش می‌دهد و توانایی آن‌ها در تمرکز ، کار و یادگیری را بهبود می‌بخشد . اولین خط درمان برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، محرک است .
stimulants : اگرچه ممکن است غیرمعمول به نظر برسد که با ADHD که یک محرک محسوب می‌شود رفتار کند ، موثر است . بسیاری از محققان فکر می‌کنند که محرک موثر است ، زیرا این دارو دوپامین را افزایش می‌دهد که نقش‌های اساسی در تفکر و توجه ایفا می‌کند .

منبع سایت 





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: