روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مغز نوجوانان : ۶ چیز که باید بدانید
مغز نوجوان : ۶ چیز که باید بدانید ( برگه واقعیت )
مطالعه افسردگی نوجوانان : درک افسردگی در نوجوانان
پیوستن به یک مطالعه تحقیقاتی : Enrolling از سراسر کشور
آیا می‌دانستید که تغییرات مهم و مهم در دوران نوجوانی در مغز رخ می‌دهند ؟ در اینجا ۶ نکته وجود دارد که باید در مورد مغز نوجوان بدانید :
مغز شما وقتی بزرگ‌تر می‌شود ، بزرگ‌تر نمی‌شود
برای دختران ، مغز به بزرگ‌ترین سایز فیزیکی خود در حدود ۱۱ سال و برای پسران می‌رسد ، مغز به بزرگ‌ترین سایز فیزیکی خود در حدود ۱۴ سالگی می‌رسد . البته ، این تفاوت در سن به این معنا نیست که بچه‌ها یا دخترها باهوش‌تر از هم نیستند !
اما این به آن معنا نیست که مغز شما در حال بلوغ است .
برای هر دو دختر و هم دختر ، اگر چه مغز شما ممکن است بزرگ باشد ، اما مغز شما تا اواسط دهه ۲۰ تا اواخر دهه ۲۰ رشد و بلوغ را به پایان می‌رساند . بخش جلویی مغز به نام قشر پیش پیشانی یکی از آخرین مناطق مغز است که به بلوغ می‌رسد . آن منطقه‌ای است که مسیول برنامه‌ریزی ، اولویت‌بندی و کنترل ایمپالس‌ها است .
مغز نوجوان آماده یادگیری و سازگاری است .
در دنیای دیجیتال که به طور مداوم در حال تغییر است ، مغز نوجوان به خوبی برای سازگاری با تکنولوژی جدید آماده است - و در عوض از طریق تجربه شکل می‌گیرد .
بسیاری از اختلالات روانی در دوران بلوغ
تمام تغییرات بزرگی که مغز تجربه می‌کند ممکن است توضیح دهد که چرا بلوغ زمانی است که بسیاری از اختلالات ذهنی مانند اسکیزوفرنی ، اضطراب ، افسردگی ، اختلال دوقطبی و اختلالات خوردن وجود دارد .
مغز نوجوان انعطاف‌پذیر است .
اگرچه نوجوانی زمان آسیب‌پذیر برای مغز و نوجوانان به طور کلی است ، اغلب نوجوانان به بزرگسالان سالم تبدیل می‌شوند . برخی تغییرات در مغز در طول این مرحله مهم توسعه در واقع می‌تواند به حفاظت در مقابل اختلالات ذهنی بلند مدت کمک کند .
نوجوانان به خواب بیشتری نسبت به کودکان و بزرگسالان نیاز دارند
اگر چه ممکن است به نظر برسد که نوجوانان تنبل هستند ، اما علم نشان می‌دهد که سطح ملاتونین ( یا هورمون خواب ) در خون بعدا ً در شب افزایش می‌یابد و دیرتر از بقیه بچه‌ها و بزرگسالان در صبح فرو می‌افتد . این مساله ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از نوجوانان دیر وقت بیدار می‌مانند و با بیدار شدن در صبح مبارزه می‌کنند . نوجوانان باید حدود ۹ تا ۱۰ ساعت خواب داشته باشند، اما اغلب نوجوانان خواب کافی ندارند . فقدان خواب به شدت توجه را به خود جلب می‌کند ، impulsivity را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث افزایش عصبانیت و افسردگی شود .
برای اطلاعات بیشتر
برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایطی که بر سلامت روانی ، منابع و تحقیقات تاثیر می‌گذارد ، به سایت mentalhealth.gov / در سایت www.mentalhealth.gov یا وب سایت NIMH در www.nimh.nih.gov مراجعه کنید . علاوه بر این ، کتابخانه ملی خدمات Medicine's ( www.nlm.nih.gov / medlineplus /) ) دارای اطلاعاتی در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات بهداشتی از جمله شرایطی است که سلامت روانی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
اگر دسترسی به اینترنت ندارید و اطلاعات بیشتری در مورد مغز نوجوان دارید ، لطفا ً با مرکز منابع اطلاعات NIMH در ۱ - ۸۶۶ - ۶۱۵ - ۶۴۶۴ یا ۱ - ۸۶۶ - ۴۱۵ - ۸۰۵۱ تماس بگیرید .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی : اصول
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) : تصویر پوشش اصول
مرور
آیا به سختی می‌توانید به آن توجه کنید ؟ آیا احساس می‌کنید که باید به طور مداوم در طول زمان‌هایی که نباید حرکت کنید ؟ آیا به طور مداوم سخنان دیگران را قطع می‌کنید ؟ اگر این مسائل در حال پیشرفت هستند و شما احساس می‌کنید که تاثیر منفی بر زندگی روزمره شما می‌گذارند ، می‌تواند نشانه اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) باشد .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، اختلالی است که باعث می‌شود فرد برای توجه و کنترل رفتارهای تکانشی بسیار مشکل باشد . او همچنین ممکن است بی‌قرار بوده و تقریبا ً همیشه فعال باشد .
ADHD فقط یک اختلال کودکی نیست . با اینکه علائم اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی در دوران کودکی آغاز می‌شوند ، ADHD می‌تواند از نوجوانی و بزرگسالی ادامه دهد . با وجود این که بیش‌فعالی معمولا ً به نوجوان تبدیل می‌شود ، مشکلات با بی‌توجهی ، disorganization ، و کنترل ضربه ضعیف اغلب در سال‌های نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: