روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

علائم و نشانه‌های اختلال اضطراب اجتماعی کدامند ?
زمانی که باید در مقابل دیگران حضور داشته باشید یا در اطراف دیگران باشید , افرادی با اختلال اضطراب اجتماعی تمایل به :
خجالت , عرق , لرزش , احساس ضربان قلب سریع , یا احساس " روان رفتن " آن‌ها را احساس کنید .
احساس تهوع و استفراغ می‌کنند
بدن صلب خود را نشان دهید , تماس چشمی کمی داشته باشید و با صدای بسیار نرم صحبت کنید .
آن را ترسناک و مشکل پیدا کنید , خصوصا ً آن‌هایی که آن‌ها را نمی‌شناسند , و زمانی سخت با آن‌ها صحبت می‌کنند .
در مقابل دیگران بسیار هوشیار و شرمنده باشید
می‌ترسید دیگران درباره آن‌ها قضاوت کنند
از جاهایی که افراد دیگری هستند دوری کنید
چه چیزی باعث اختلال اضطراب اجتماعی می‌شود ?
اختلال اضطراب اجتماعی گاهی در خانواده‌ها اجرا می‌شود , اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا بعضی از اعضای خانواده آن را دارند در حالی که برخی دیگر آن را ندارند . محققان دریافته اند که بخش‌های مختلف مغز در ترس و اضطراب نقش دارند . برخی محققان فکر می‌کنند که اشتباه کردن رفتار دیگران ممکن است نقشی در ایجاد یا بدتر کردن اضطراب اجتماعی ایفا کند . برای مثال , ممکن است فکر کنید که مردم به شما خیره می‌شوند یا به شما اخم می‌کنند . مهارت‌های اجتماعی توسعه‌نیافته نیز عامل دیگری در اضطراب اجتماعی هستند . برای مثال , اگر مهارت‌های اجتماعی توسعه‌نیافته دارید , پس از صحبت با دیگران دلسرد می‌شوید و ممکن است نگران انجام آن در آینده باشید . دانشمندان با یادگیری بیشتر در مورد ترس و اضطراب در مغز می‌توانند درمان‌های بهتری ایجاد کنند . محققان همچنین به دنبال راه‌هایی هستند که در آن‌ها عوامل استرس و محیطی نقش دارند .
اختلال اضطراب اجتماعی چگونه درمان می‌شود ?
ابتدا با پزشک و یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید . دکتر شما باید امتحان بدهد و از شما در مورد تاریخچه سلامتی خود سوال کند تا مطمئن شوید که یک مشکل جسمانی نامربوط موجب علائم شما نمی‌شود . پزشک شما ممکن است شما را به متخصص بهداشت روانی , از قبیل روان‌پزشک , روانشناس , مددکار اجتماعی , یا مشاور ارجاع دهد . اولین قدم برای درمان موثر , داشتن یک تشخیص است که معمولا ً توسط متخصص بهداشت روانی صورت می‌گیرد.
اختلال اضطراب اجتماعی به طور کلی با روان‌درمانی مورد درمان قرار می‌گیرد . با پزشک یا ارائهکننده مراقبت بهداشتی درباره بهترین درمان برای شما صحبت کنید . اگر ارایه‌دهنده خدمات درمانی شما نمی‌تواند یک ارجاع را ارائه کند , مراجعه به دفترچه راهنمای بیماری‌های روانی در سایت www .
روان‌درمانی:
یک نوع روان‌درمانی به نام درمان شناختی رفتاری به ویژه برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی مفید است . cbt به شما روش‌های مختلف تفکر , رفتار و واکنش به وضعیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند احساس اضطراب و ترس کمتری داشته باشید , یاد می‌دهد . همچنین می‌تواند به شما در یادگیری و تمرین مهارت‌های اجتماعی کمک کند . درمان شناختی رفتاری در قالب گروهی می‌تواند مفید باشد . برای اطلاعات بیشتر در مورد روان‌درمانی
گروه‌های پشتیبانی
بسیاری از افراد با اضطراب اجتماعی نیز گروه‌های حمایتی را یاری می‌کنند . در گروهی از افرادی که همگی اختلال اضطراب اجتماعی دارند می‌توانید بازخوردی صادقانه و صادقانه درباره اینکه دیگران در گروه شما را می‌بینند دریافت کنید . این راه , شما می‌توانید یاد بگیرید که افکار شما در مورد قضاوت و رد کردن حقیقی نیستند یا تحریف شده‌اند . همچنین می‌توانید نحوه برخورد دیگران با رویکرد اختلال اضطراب اجتماعی را یاد بگیرید و بر ترس از موقعیت‌های اجتماعی غلبه کنید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: