روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه چیزی باعث شیزوفرنی می‌شود ؟
بسیاری از عوامل ممکن است باعث شیزوفرنی شوند ، از جمله :
ژن‌ها ، به این دلیل که شیزوفرنی گاهی در خانواده‌ها کار می‌کند . با این حال مهم است بدانید که تنها به این خاطر که یک نفر در خانواده شیزوفرنی دارد ، این به این معنا نیست که اعضای دیگر خانواده نیز این بیماری را دارند .
محیط ، از قبیل قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها و یا مشکلات غذایی قبل از تولد
ساختار مغز و شیمی مغز
دانشمندان در مورد شیزوفرنی خیلی چیزها یاد گرفته‌اند ، اما تحقیقات بیشتری برای کمک به توضیح علل آن مورد نیاز است .
اسکیزوفرنی چگونه درمان می‌شود ؟
دو نوع اصلی درمان می‌تواند به علائم : داروهای ضدروان پریشی و درمان روانی کمک کند .
داروهای Antipsychotic به بیماران مبتلا به علائم اختلالات روانی شیزوفرنی کمک می‌کنند . برخی از مردم هنگامی که شروع به مصرف دارو می‌کنند عوارض جانبی دارند اما بیشتر عوارض جانبی بعد از چند روز باقی می‌مانند . عوارض جانبی عبارتند از:
تصویر Blurry
حرکات بدن یک فرد نمی‌تواند کنترل کند ، مثل تکان دادن
سرگیجه
خواب‌آلودگی
ضربان قلب سریع
احساس بی‌قراری
مشکلات Menstrual
حساسیت به خورشید
خارش پوست
سفتی بدن
برخی از انواع داروهای ضدروان پریشی می‌تواند باعث افزایش وزن و سایر نگرانی‌های بهداشتی شود که می‌تواند منجر به دیابت ، کلسترول بالا و یا شرایط دیگر شود . انواع دیگر داروهای ضدروان پریشی می‌تواند موجب اثرات جانبی مربوط به حرکت فیزیکی شود که در آن فرد نمی‌تواند حرکات ماهیچه را به ویژه در اطراف دهان کنترل کند .
مردم نسبت به داروهای ضدروان پریشی به طور متفاوت واکنش نشان می‌دهند ، بنابراین مهم است که گزارش هر کدام از این عوارض جانبی را به پزشک گزارش دهید . گاهی اوقات فرد باید قبل از پیدا کردن کار درست چندین دارو را امتحان کند . مردم نباید قبل از اینکه با پزشک صحبت کنند ، دارو مصرف کنند . توقف ناگهانی دارو می‌تواند خطرناک باشد و این می‌تواند علائم شیزوفرنی را بدتر کند .
درمان‌های روانی به بیماران در مقابله با چالش‌های روزمره شیزوفرنی کمک می‌کنند . این درمان‌ها اغلب پس از این که بیماران دارویی را پیدا می‌کنند ، بسیار مفید هستند . درمان شامل موارد زیر است :
آموزش خانوادگی : به همه خانواده آموزش می‌دهد که چگونه با این بیماری کنار بیایند و به عزیزانشان کمک کنند .
مهارت‌های مدیریت بیماری : به بیمار کمک می‌کند در مورد schizophrenia یاد بگیرد و آن را از روز به روز مدیریت کند .
درمان رفتاری شناختی ( CBT ) : به بیمار در تشخیص مشکلات فعلی و چگونگی حل آن‌ها کمک می‌کند . درمانگر CBT بر تغییر الگوهای کمکی از تفکر و رفتار تمرکز دارد .
توان‌بخشی : به گرفتن شغل و یا رفتن به مدرسه و مهارت‌های زندگی روزمره کمک می‌کند .
گروه‌های خود - کمک : پشتیبانی از افراد دیگر با بیماری و خانواده‌های آن‌ها
درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل اغلب با درمان‌های دیگر برای شیزوفرنی ترکیب می‌شود .
آیا افراد مبتلا به اسکیزوفرنی هستند ؟
بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، خشن نیستند ؛ با این حال خطر خشونت زمانی بیشتر است که اسکیزوفرنی درمان نشود . مهم است که به فرد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک کنید تا هر چه سریع‌تر درمان شود . افرادی که شیزوفرنی معمولا ً بیشتر از بقیه آسیب می‌بینند ، به احتمال زیاد آسیب می‌بینند .
مواد مخدر و الکل چه ؟
متداول است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مبتلا به الکل و الکل باشند . یک برنامه درمانی که شامل درمان برای هر دو بیماری است برای ریکاوری حیاتی است زیرا مصرف مواد مخدر و الکل می‌تواند در درمان شیزوفرنی تداخل داشته باشد.
مصرف مواد مخدر می‌تواند خطر خودکشی ، ضربه و بی‌خانمان شدن افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و نیز خطر توسعه دیگر بیماری‌های روانی را افزایش دهد .
چگونه می‌توانم به کسی کمک کنم که با شیزوفرنی آشنایی داشته باشم ؟
خانواده و دوستان می‌توانند به عزیزانشان با اسکیزوفرنی کمک کنند و به آن‌ها کمک کنند درمان شوند و آن‌ها را تشویق به ماندن در درمان کنند .
حمایت از یک فرد محبوب با شیزوفرنی ، می‌تواند سخت باشد . محترمانه بودن ، حامی و مهربان بودن بدون تحمل رفتار خطرناک بهترین راه برای کمک به فرد مبتلا به اسکیزوفرنی است . بررسی کنید که آیا هیچ گروه حمایتی در منطقه شما وجود دارد یا خیر. صحبت کردن با افرادی که از افراد مبتلا به شیزوفرنی استفاده می‌کنند ، ممکن است به کل خانواده شما کمک کنند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: