روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

پیدا کردن راهنما
درمان ضد درمان ذهنی :
سو مصرف مواد و اداره خدمات سلامت روانی ( SAMHSA ) این منبع آنلاین را برای مکان‌یابی تسهیلات درمانی و برنامه‌های درمانی ارایه می‌دهد . بخش درمان روانی خدمات درمانی خدمات درمانی ، لیستی از امکانات ارائه خدمات بهداشت روانی به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی ارائه می‌دهد . یک ساختمان در ایالت خود در www.findtreatment.samhsa.gov /. پیدا کنید
اشتراک اطلاعات
درخواست از سوالات و ارائه اطلاعات به ارایه‌دهنده خدمات درمانی تان می‌تواند دقت شما را بهبود بخشد. صحبت کردن با پزشک باعث ایجاد اعتماد می‌شود و منجر به نتایج بهتر ، کیفیت ، ایمنی و رضایت می‌شود . برای نکاتی در وب سایت موسسه تحقیقات و کیفیت خدمات بهداشتی مراجعه کنید .
Schizophrenia
اصول اولیه تصویر را پوشش می‌دهند .
اسکیزوفرنی چیست ؟
Schizophrenia یک اختلال ذهنی جدی است که نحوه فکر کردن فرد ، احساس و رفتار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است به نظر برسد که ارتباط خود با واقعیت را از دست داده‌اند . آن‌ها ممکن است صداهایی را بشنوند که دیگران بشنوند . آن‌ها ممکن است فکر کنند که افراد دیگر در تلاش برای آسیب رساندن به آن‌ها هستند . بعضی وقت‌ها وقتی حرف می‌زنند هیچ منطقی به نظر نمی‌رسند .
علائم Schizophrenia می‌توانند آن را برای فردی که تعامل با افراد دیگر ، رفتن به مدرسه ، حفظ شغل ، یا مراقبت از وظایف روزانه داشته باشد، دشوار کند . نشانه‌ها می‌توانند بسیار زیان‌آور باشند ، اما با درمان موثر بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، بهبود پیدا می‌کند.
اسکیزوفرنی چه زمانی شروع می‌شود و چه کسی آن را دریافت می‌کند ؟
Schizophrenia در مردان اندکی بیش از زنان رخ می‌دهد و همه گروه‌های قومی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . علایم معمولا ً بین سنین ۱۶ و ۳۰ شروع می‌شوند . در موارد نادر ، کودکان شیزوفرنی هم دارند .
علائم شیزوفرنی چیست ؟
علایم Schizophrenia به سه دسته تقسیم می‌شوند : مثبت ، منفی و شناختی .
علایم " مثبت " ، تجربیات روانی هستند که به طور کلی در افراد سالم دیده نمی‌شوند . افراد مبتلا به این نشانه‌ها گاهی اوقات نمی‌توانند تشخیص دهند که از آنچه تصور می‌شود واقعی است . این نشانه‌ها می‌توانند شدید و در زمان‌های دیگر به سختی قابل‌توجه باشند . علایم مثبت عبارتند از:
Hallucinations : وقتی یک فرد می‌بیند ، می‌شنود ، بوها ، می‌چشد یا احساس می‌کند که واقعی نیستند ، برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی رایج است . افرادی که صدایشان را می‌شنوند ، ممکن است برای مدتی طولانی قبل از اینکه خانواده یا دوستانشان به مشکلی توجه کنند ، صدایشان را بشنوند .
Delusions : زمانی که فردی به چیزهایی اعتقاد دارد که درست نیستند . برای مثال ، یک فرد ممکن است باور کند که مردم رادیو و تلویزیون مستقیما ً با او صحبت می‌کنند . برخی اوقات مردم بر این باورند که در خطر هستند و دیگران می‌کوشند تا به آن‌ها آسیب برسانند .
اختلالات فکر : وقتی فرد راه‌های فکر کردن را دارد که عجیب و غیر منطقی هستند . افراد با اختلالات فکر ممکن است در سازماندهی افکار خود مشکل داشته باشند . گاهی اوقات یک فرد صحبت کردن در وسط یک فکر را متوقف می‌کند و یا کلماتی را ایجاد می‌کند که معنی ندارد .
اختلالات حرکتی : زمانی که فرد ممکن است به عنوان حرکات آشفته بدنی ظاهر شود . یک فرد ممکن است حرکت‌های ویژه‌ای را بارها و بارها تکرار کند . در نهایت ، یک فرد ممکن است حرکت یا صحبت کردن را برای مدتی متوقف کند که این یک وضعیت نادر به نام catatonia است .
" علائم منفی " به کناره‌گیری اجتماعی ، دشواری نشان دادن احساسات و یا به سختی عملکرد عادی اشاره می‌کنند . افراد مبتلا به علائم منفی ممکن است نیاز به کمک به کاره‌ای روزمره داشته باشند. علائم منفی شامل :
با صدای گرفته‌ای گفت
نشان دادن چهره بدون چهره ، مانند لبخند یا اخم
داشتن مشکل در تجربه شادی
داشتن مشکل در برنامه‌ریزی و چسبیدن به یک فعالیت مانند خرید خواربار
صحبت کردن با دیگران ، حتی زمانی که مهم است
تشخیص علایم شناختی آسان نیست ، اما آن‌ها می‌توانند آن را برای مردم سخت کنند تا شغلی داشته باشند و یا از خودشان مراقبت کنند . اغلب ، این نشانه‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که تست‌های خاص انجام می‌شوند . علائم شناختی عبارتند از:
سختی با استفاده از اطلاعات برای تصمیم‌گیری
مشکلات با استفاده از اطلاعات بلافاصله پس از یادگیری آن
نگرانی برای جلب توجه

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: