روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

درمان روانی
درمان‌های روانی به بیماران در مقابله با چالش‌های روزمره شیزوفرنی کمک می‌کنند . این درمان‌ها اغلب پس از این که بیماران دارویی را پیدا می‌کنند ، بسیار مفید هستند . نمونه‌هایی از درمان عبارتند از:
آموزش خانوادگی : به همه اعضای خانواده بگویید که چگونه با این بیماری کنار بیایند و به آن‌ها کمک کنند .
مهارت‌های مدیریت بیماری : کمک به بیمار در مورد شیزوفرنی و مدیریت آن از روز به روز .
درمان رفتاری شناختی ( CBT ) : کمک به بیمار برای تشخیص مشکلات فعلی و چگونگی حل آن‌ها . درمانگر CBT بر تغییر الگوهای کمکی از تفکر و رفتار تمرکز دارد .
توان‌بخشی : به گرفتن و حفظ شغل و یا رفتن به مدرسه و مهارت‌های زندگی روزمره کمک می‌کند .
مشاوره همسالان : افراد مسن برای دریافت کمک از افراد دیگر که بیشتر در حال بهبودی از شیزوفرنی هستند ، کمک دریافت می‌کنند .
گروه‌های کمک به خود : حمایت از افراد دیگر با بیماری و خانواده‌های آن‌ها را فراهم می‌کند .
درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل : اغلب با درمان‌های دیگر برای شیزوفرنی هم ترکیب می‌شود .
مراقبت هماهنگ ( سوئیچینگ مرکزی )
این مدل درمانی دارو ، درمان روانی ، مدیریت پرونده ، مشارکت خانواده ، و پشتیبانی از خدمات تحصیلی و اشتغال را با هدف کاهش نشانه‌ها و بهبود کیفیت زندگی ادغام می‌کند .
موسسه ملی بهداشت روان ( NIMH ) پس از یک پروژه تحقیقاتی Initial قسمت ( RAISE ) جنبه‌های مختلفی از سوئیچینگ مرکزی را مورد بررسی قرار داد. هدف از افزایش ، کمک به کاهش احتمال ناتوانی طولانی‌مدت است که افراد مبتلا به شیزوفرنی معمولا ً تجربه می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا زندگی مولد و مستقلی را رهبری کنند . یافته‌های حاصل از افزایش نشان می‌دهد که سوئیچینگ مرکزی موثرتر از رویکردهای معمول درمان می‌باشد . سوئیچینگ مرکزی بیش‌ترین تاثیر را در زمانی دارد که بیمار در مراحل اولیه این اختلال ، درمان مراقبت تخصصی را دریافت می‌کند .
آزمایش‌های بالینی
آزمایش‌ها بالینی مطالعات تحقیقاتی هستند که به روش‌های جدید برای پیش‌گیری ، شناسایی و درمان بیماری‌ها و بیماری‌ها از جمله اسکیزوفرنی نگاه می‌کنند . در طی آزمایش‌ها بالینی ، درمان‌ها ممکن است داروهای جدید یا ترکیبات جدید داروها ، روش‌های جراحی جدید و یا روش‌های جدید برای استفاده از درمان‌های موجود باشد .
تصمیمات در مورد شرکت در یک آزمایش بالینی باید با هم‌کاری یک متخصص سلامت دارای مجوز انجام شود .
هدف از آزمایش‌ها بالینی تعیین این مساله است که آیا یک آزمایش یا روش درمانی جدید ، ایمن است یا خیر . شرکت کنندگان فردی ممکن است از بخشی از یک آزمایش بالینی بهره‌مند شوند . با این حال ، شرکت کنندگان باید آگاه باشند که هدف اولیه یک آزمایش بالینی کسب دانش علمی جدید است تا بتوان راه‌های بهتری برای پیش‌گیری و درمان بیماران در آینده پیدا کرد .
پیدا کردن موسسات ملی مطالعات مبتنی بر سلامت در حال حاضر در حال استخدام شرکت کنندگان با شیزوفرنی با استفاده از ClinicalTrials.gov ( جستجو : اسکیزوفرنی ) و یا بازدید از www.nimh.nih.gov / joinastudy. برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش‌های بالینی انجام‌شده در NIMH ، بازدید : پیوستن به مطالعه .
خانواده و دوستان چگونه می‌توانند از یکی از عزیزانشان با اسکیزوفرنی حمایت کنند ؟
سیستم پشتیبانی
حمایت از یک فرد محبوب با شیزوفرنی ، می‌تواند سخت باشد . دانستن اینکه چگونه به کسی که اظهارات عجیب و یا نادرستی می‌دهد ، واکنش نشان دهد ، دشوار است . مهم است که درک کنیم بیماری اسکیزوفرنی یک بیماری زیستی است .
به آن‌ها کمک کنید تا درمان شوند و آن‌ها را تشویق کنید در درمان بمانند .
به یاد داشته باشید که باورها یا توهمات بسیار واقعی به نظر می‌رسند .
مودب باشید ، به آرامی حامی ، همدل ، و مهربان باشید بدون تحمل رفتار خطرناک یا نامناسب .
بررسی کنید که آیا هیچ گروه حمایتی در منطقه وجود دارد یا خیر.
دیدگاه مردم مبتلا به اسکیزوفرنی همچنان در حال بهبود است . Treatments که به خوبی کار می‌کنند در دسترس هستند و تکنولوژی‌های جدید در حال توسعه هستند . بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ، زندگی رضایت‌بخش و رضایت‌بخش را تجربه می‌کنند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: