روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

علایم منفی
" علائم منفی " به کناره‌گیری اجتماعی ، دشواری نشان دادن احساسات و یا به سختی عملکرد عادی اشاره می‌کنند . افراد مبتلا به علائم منفی ممکن است نیاز به کمک به کاره‌ای روزمره داشته باشند. علائم منفی شامل :
با صدای گرفته‌ای گفت
نشان دادن چهره بدون چهره ، مانند لبخند یا اخم
داشتن مشکل در تجربه شادی
داشتن مشکل در برنامه‌ریزی و چسبیدن به یک فعالیت مانند خرید خواربار
صحبت کردن با دیگران ، حتی زمانی که مهم است
تشخیص این نشانه‌ها به عنوان بخشی از شیزوفرنی سخت‌تر است و می‌تواند برای افسردگی یا شرایط دیگر اشتباه گرفته شود .
علائم شناختی
تشخیص علایم شناختی آسان نیست ، اما آن‌ها می‌توانند آن را برای مردم سخت کنند تا شغلی داشته باشند و یا از خودشان مراقبت کنند . سطح کارکرد شناختی یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده توانایی فرد برای بهبود عملکرد کلی آن‌ها است . اغلب ، این نشانه‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که تست‌های خاص انجام می‌شوند . علائم شناختی عبارتند از:
مشکل پردازش اطلاعات برای تصمیم‌گیری
مشکلات با استفاده از اطلاعات بلافاصله پس از یادگیری آن
نگرانی برای جلب توجه
ریسک خشونت
بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، خشن نیستند . اگر فرد علائم شیزوفرنی دارد ، مهم است که به او کمک کنید تا هر چه سریع‌تر درمان شود . خطر خشونت زمانی بیشتر است که schizophrenia درمان نشود چون ممکن است در طول زمان بدتر شود . افرادی که شیزوفرنی معمولا ً بیشتر از افراد مبتلا به این بیماری هستند ، به احتمال زیاد توسط دیگران و نیز آسیب رساندن به خودشان ، آسیب می‌بینند .
مواد مخدر و الکل
متداول است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مشکلاتی با مواد مخدر غیرقانونی و الکل داشته باشند . یک برنامه درمانی که شامل درمان برای هر دو بیماری است برای ریکاوری حیاتی است زیرا سو استفاده از مواد مخدر و الکل می‌تواند در درمان شیزوفرنی اختلال ایجاد کند .
مصرف مواد مخدر می‌تواند خطر خودکشی ، ضربه و بی‌خانمانی را در افراد مبتلا به شیزوفرنی و همچنین افزایش خطر توسعه دیگر بیماری‌های روانی ، افزایش دهد . برای یادگیری بیشتر در مورد مصرف مواد و سلامت روان ، مراجعه به www.nimh.nih.gov ( جستجو : استفاده از ماده ) .
چه چیزی باعث شیزوفرنی می‌شود ؟
بسیاری از عوامل ممکن است باعث شیزوفرنی شوند ، از جمله :
ژنتیک . Schizophrenia گاهی در خانواده‌ها می‌دود . با این حال مهم است بدانید که تنها به این خاطر که یک نفر در خانواده شیزوفرنی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز این بیماری را دارند .
محیط . بسیاری از عوامل محیطی ممکن است درگیر باشند ، مانند زندگی در فقر ، محیط پر استرس ، و قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها یا مشکلات غذایی قبل از تولد .
Disruptions در ساختار مغزی ، عملکرد مغز و شیمی مغز . این اختلالات می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی یا محیطی باشد و به نوبه خود ممکن است باعث شیزوفرنی شود .
محققان در مورد شیزوفرنی خیلی چیزها یاد گرفته‌اند ، اما تحقیقات بیشتری برای کمک به توضیح علل آن مورد نیاز است .
اسکیزوفرنی چگونه درمان می‌شود ؟
دو نوع اصلی درمان می‌تواند به علائم : داروهای ضدروان پریشی و درمان روانی کمک کند .
داروهای Antipsychotic
داروهای Antipsychotic به بیماران مبتلا به علائم اختلالات روانی شیزوفرنی کمک می‌کنند . برخی از مردم هنگامی که شروع به مصرف دارو می‌کنند عوارض جانبی دارند اما بیشتر عوارض جانبی بعد از چند روز باقی می‌مانند . مردم نسبت به داروهای ضدروان پریشی به طور متفاوت واکنش نشان می‌دهند ، بنابراین مهم است که گزارش هر کدام از این عوارض جانبی را به پزشک گزارش دهید . گاهی اوقات فرد باید قبل از پیدا کردن کار درست چندین دارو را امتحان کند .
یک بیمار نباید قبل از اینکه با پزشک صحبت کند ، دارو مصرف کند . ناگهان توقف دارو می‌تواند خطرناک باشد و این می‌تواند علائم شیزوفرنی را بدتر کند .
انتخاب دارو مناسب ، دز دارو ، و برنامه درمان باید تحت مراقبت یک متخصص و براساس نیازهای یک فرد و وضعیت پزشکی انجام شود . تنها یک متخصص بالینی می‌تواند به بیمار کمک کند تا تصمیم بگیرد آیا توانایی این دارو برای کمک کردن به ریسک یک عارضه جانبی را دارد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: