روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چرا بعضی از مردم پس از حادثه پس از مرگ و یا دیگر افراد دچار اختلال می‌شوند ؟
مهم است به یاد داشته باشید که هر کسی که از طریق یک رویداد خطرناک زندگی می‌کند پس از PTSD زندگی می‌کند . در واقع ، اغلب بدون مداخله به سرعت خود را بازیافت می‌کنند .
بسیاری از عوامل نقش خود را در این بازی ایفا می‌کنند که آیا فرد دارای اختلال استرس پس از حادثه است یا خیر . برخی از اینها عوامل ریسکی هستند که فرد را به احتمال زیاد توسعه پس از حادثه می‌سازند . عوامل دیگری به نام عوامل ارتجاعی ، می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به این اختلال کمک کنند . برخی از این عوامل ریسک و انعطاف‌پذیری قبل از این آسیب وجود دارند و برخی دیگر در طول و بعد از یک رویداد ضربه مهم می‌شوند .
عوامل خطر مربوط به PTSD از جمله موارد زیر هستند :
زندگی از طریق حوادث خطرناک و traumas
زخمی شدن
دیدن افراد آسیب‌دیده و یا کشته شدن
ضربه روحی
احساس ترس ، درماندگی ، یا ترس شدید
پس از آن رویداد ، هیچ پشتیبانی اجتماعی و یا اجتماعی نداشته باشید
برخورد با استرس بیشتر بعد از رویداد ، از جمله از دست دادن یک فرد محبوب ، درد و جراحت ، یا از دست دادن شغل و یا خانه
داشتن سابقه بیماری روانی یا سو مصرف مواد
عوامل Resilience که ممکن است ریسک PTSD را کاهش دهند عبارتند از:
به دنبال حمایت از افراد دیگر ، مانند دوستان و خانواده
پیدا کردن یک گروه پشتیبانی پس از یک رویداد ضربه
یادگیری در مورد اقدامات خود در مواجهه با خطر
داشتن یک استراتژی مقابله یا راهی برای از بین بردن رویداد بد و یادگیری از آن
توانایی عمل کردن و واکنش به طور موثر با وجود ترس
محققان در حال مطالعه اهمیت عوامل مختلف ریسک و انعطاف‌پذیری از جمله ژنتیک و neurobiology هستند . با تحقیقات بیشتر ، می ‌توان پیش‌بینی کرد که چه کسی ممکن است اختلال استرس پس از حادثه را ایجاد کند و از آن جلوگیری کند .
درمان PTSD چگونه درمان می‌شود ؟
برای هر کسی مهم است که با یک متخصص بهداشت روانی که با PTSD مرتبط است درمان شود . درمان‌های اصلی روان‌درمانی هستند ( " صحبت کردن" درمان ) ، دارو ، یا هر دو . هر کسی متفاوت است ، و PTSD سهواً بر مردم تاثیر می‌گذارد ، بنابراین درمانی که برای یک فرد کار می‌کند ممکن است برای فرد دیگر کارساز نباشد . افراد مبتلا به PTSD باید با یک متخصص بهداشت روانی کار کنند تا بهترین درمان را برای their پیدا کنند .
اگر کسی با PTSD از طریق یک ضربه روحی مداوم زندگی می‌کند ، مانند بودن در یک رابطه بد و بد ، هر دو مشکل باید مورد توجه قرار گیرند . مشکلات در حال پیشرفت می‌تواند شامل اختلال اضطراب ، افسردگی ، مصرف مواد و احساس خودکشی باشد . تحقیقات نشان می‌دهد که حمایت از خانواده و دوستان می‌تواند بخش مهمی از ریکاوری باشد .
روان‌درمانی:
روان‌درمانی " درمان " است . انواع مختلفی از روان‌درمانی وجود دارد اما همه آن‌ها شامل صحبت با یک متخصص بهداشت روانی برای درمان یک بیماری روانی هستند . روان‌درمانی می‌تواند یک یا یک یا در یک گروه رخ دهد و معمولا ً ۶ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد ، اما می‌تواند زمان بیشتری ببرد .
بسیاری از انواع روان‌درمانی می‌تواند به افراد مبتلا به PTSD کمک کند . برخی از انواع علائم اختلال استرس پس از PTSD را هدف قرار می‌دهند در حالی که برخی دیگر بر مشکلات اجتماعی ، خانوادگی و یا مسائل مربوط به شغل تمرکز می‌کنند . پزشک یا درمانگر ممکن است روش‌های درمانی مختلفی را با توجه به نیازهای هر فرد ترکیب کند .
psychotherapies موثر تمایل دارند بر تعداد کمی از اجزای اصلی ، از جمله آموزش در مورد نشانه‌ها ، مهارت‌های تدریس برای کمک به شناسایی عوامل علایم ، و مهارت‌ها برای مدیریت علایم تاکید کنند . یک نوع از روان‌درمانی به عنوان درمان رفتاری شناختی یا CBT نامیده می‌شود . CBT می‌توانند شامل موارد زیر باشند :
در معرض قرار گرفتن نوردهی . این روش درمانی به مردم کمک می‌کند تا ترس خود را کنترل و کنترل کنند. این ویروس به تدریج آن‌ها را در معرض ضربه روحی قرار می‌دهد که در یک روش ایمن تجربه کرده‌اند . این شاخه از تصاویر ذهنی ، نوشتن ، یا بازدید از مکانی که رویداد در آن رخ داده‌است استفاده می‌کند . درمانگر از این ابزارها برای کمک به افراد مبتلا به PTSD از عهده احساسات خود استفاده می‌کند .
بازسازی شناختی . این روش درمانی به مردم کمک می‌کند تا خاطرات بد را درک کنند . گاهی اوقات افراد این رویداد را به طور متفاوت به خاطر می‌آورند . آن‌ها ممکن است احساس گناه یا شرمندگی در مورد آنچه که گناه آن‌ها نیست احساس کنند . درمانگر به افراد با توجه به آنچه که در یک روش واقع گرایانه اتفاق افتاد ، کمک می‌کند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: