روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نشانه‌های ptsd چیست ?
علائم معمولا ً ظرف چند ماه از حادثه ضربه شروع می‌شوند اما گاهی اوقات آن‌ها شروع می‌شوند . برای نشانه‌هایی که قرار است در نظر گرفته شود , باید بیش از یک ماه طول بکشد و آنقدر شدید باشد که با عملکرد در روابط یا کار دخالت کند . جریان بیماری از فرد به فرد متفاوت است . برخی افراد ظرف چند ماه بهبود می‌یابند , در حالی که برخی دیگر علایمی را دارند که خیلی طولانی‌تر است . در برخی افراد این بیماری مزمن می‌شود .
پزشکی که تجربه کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مانند روان‌پزشک یا روان‌شناس را تجربه کرده‌است , می‌تواند این اختلال را تشخیص دهد .
یک فرد بالغ باید تمام موارد زیر را طی یک ماه داشته باشد :
حداقل یک علامت تجربه کننده
حداقل یک علامت اجتناب
حداقل دو علامت برانگیختگی و واکنش‌پذیری
حداقل دو شناخت و علایم خلقی
علائم را تجربه کنید :
بازگویی خاطرات گذشته و بیش از حد , از جمله نشانه‌های جسمانی مثل قلب مسابقه‌ای یا عرق کردن
خواب‌های بد
افکار ترسناک
نشانه‌ها ممکن است مشکلاتی را در زندگی روزمره فرد ایجاد کنند . آن‌ها می‌توانند از افکار و احساسات خود فرد شروع کنند . کلمات , اشیا , یا موقعیت‌هایی که یادآور رویداد هستند , می‌توانند منجر به نشانه‌های مجدد شوند .
علایم اجتناب :
دوری از مکان‌ها , رویدادها , یا اشیایی که یادآور تجربه هستند
اجتناب از افکار و احساسات مربوط به رویداد ضربه
چیزها یا شرایطی که یک فرد از رویداد ضربه را یادآوری می‌کند , می‌تواند علائم اجتناب را تحریک کند . این علایم ممکن است باعث شود فرد بتواند زندگی شخصی خود را تغییر دهد . برای مثال , پس از یک تصادف اتومبیل نامناسب , فردی که معمولا ً رانندگی می‌کند ممکن است از رانندگی یا رانندگی در ماشین اجتناب کند .
علائم برانگیختگی و واکنش‌پذیری :
به آسانی یکه خورد
احساس تنش و یا " در لبه "
خوابیدن در خواب و یا طغیان خشم
علائم برانگیختگی معمولا ً ثابت هستند به جای اینکه توسط چیزی تحریک شوند که خاطرات رویداد ضربه را به ارمغان می‌آورد . آن‌ها می‌توانند باعث شوند که فرد احساس استرس و عصبانیت کند . این علایم ممکن است انجام کاره‌ای روزانه مانند خوابیدن , خوردن یا تمرکز کردن را سخت کند .
علائم روحی و روحی :
مشکل به یاد آوردن ویژگی‌های کلیدی رویداد ضربه
افکار منفی درباره خود یا جهان
احساسات تحریف‌شده مانند گناه یا سرزنش
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت بخش
علایم روحی و روحی پس از حادثه ناگوار شروع یا بدتر می‌شوند . این علایم می‌تواند باعث شود فرد احساس غربت یا جدایی از دوستان یا اعضای خانواده داشته باشد.
پس از یک رویداد خطرناک , طبیعی است که برخی از نشانه‌های ذکر شده در صفحات قبل را داشته باشند . برخی اوقات افراد علایم بسیار جدی دارند که پس از چند هفته دور می‌شوند . این اختلال استرس حاد نامیده می‌شود . زمانی که علائم بیش از یک ماه است , به طور جدی توانایی فرد در عملکرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و به خاطر مصرف مواد , بیماری پزشکی یا هر چیزی جز خود رویداد نیست , فرد ممکن است تجربه ptsd را تجربه کند . برخی افراد مبتلا به ptsd , نشانه‌ها را هفته‌ها یا ماه‌ها نشان نمی‌دهند . ptsd اغلب با افسردگی , سو مصرف مواد و یا اختلالات اضطرابی همراه است .
آیا کودکان نسبت به بزرگسالان واکنش متفاوتی نشان می‌دهند ?
کودکان و نوجوانان می‌توانند واکنش‌های شدیدی نسبت به تروما داشته باشند, اما ممکن است علائم آن‌ها همانند بزرگسالان نباشد . در کودکان بسیار جوان , این علائم عبارت‌اند از :
با استفاده از توالت خود را خیس کرد
فراموش کرده بود که چگونه حرف بزند
اجرای مراسم ترسناک در طول بازی
با والدین یا سایر بزرگسالان
کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر معمولا ً علائمی شبیه به دیده‌شده در بزرگسالان نشان می‌دهند . آن‌ها همچنین ممکن است رفتارهای مخرب , بی‌احترامی و مخرب ایجاد کنند . کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر ممکن است برای جلوگیری از جراحت یا مرگ احساس گناه کنند . ممکن است افکار انتقام نیز داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر , به مجموعه کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید . " " این ها در وب سایت www .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: