روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

علایم و نشانه‌های ocd چه هستند ?
افراد مبتلا به ocd ممکن است وسواس , اجبار , یا هر دو داشته باشند . برخی افراد مبتلا به ocd نیز اختلال tic دارند . ویژگی‌های حرکتی ناگهانی , کوتاه و تکراری هستند , مانند پلک زدن چشم , شکلک در صورت , شانه بالا انداختن شانه‌ها و یا تکان دادن شانه‌ها . ویژگی‌های صوت معمول شامل پاک‌سازی مکرر گلو , بو کشیدن و یا صدای خرخر کردن است .
وسواس ممکن است شامل موارد زیر باشد :
ترس از میکروب یا آلودگی
ترس از گم شدن و یا از دست دادن چیزی
نگران آسیب رساندن به خود یا دیگران
افکار حرام و حرام شامل سکس , مذهب یا دیگران
داشتن اشیا متقارن یا عالی
فشار ممکن است شامل :
تمیز کردن و یا شستن یک قسمت بدن
نگهداری یا احتکار اشیا غیر ضروری
مرتب کردن اشیا به شیوه‌ای خاص و دقیق
مرتب کردن چیزهایی مثل اینکه مطمئن شوید در بسته‌است یا اجاق خاموش است
مرتب شمردن اشیا
دائما ً به دنبال اطمینان خاطر بود
چه چیزی باعث ocd می‌شود ?
ocd ممکن است دارای یک مولفه ژنتیکی باشد . گاهی اوقات در خانواده‌ها اجرا می‌شود , اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا بعضی از اعضای خانواده آن را دارند در حالی که دیگران آن را ندارند . ocd معمولا ً در سنین نوجوانی یا جوانی شروع می‌شود و در سنین پایین‌تر از پسران ظاهر می‌شود . محققان دریافته اند که بسیاری از بخش‌های مغز و نیز فرآیندهای زیستی , نقشی کلیدی در افکار وسواسی و رفتار وسواسی و همچنین ترس و اضطراب مرتبط با آن دارند . محققان همچنین می‌دانند که افرادی که دچار ترومای جسمی یا جنسی بوده‌اند , در معرض خطر ابتلا به ocd قرار دارند .
برخی کودکان ممکن است بروز ناگهانی و یا بدتر شدن علایم ocd را پس از عفونت استرپتوکوکی تولید کنند . در نظر بگیرید که بیش از 5 / 0 است .
ocd چگونه درمان می‌شود ?
اولین قدم این است که با پزشک خود یا ارایه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی درباره علائم خود صحبت کنید . متخصص بالینی باید یک امتحان انجام دهد و از شما در مورد تاریخچه سلامتی خود سوال کند تا مطمئن شوید که مشکل جسمی باعث علائم شما نمی‌شود . پزشک شما ممکن است شما را به متخصص بهداشت روانی , از قبیل روان‌پزشک , روانشناس , مددکار اجتماعی , یا مشاور برای ارزیابی یا درمان بیشتر ارجاع دهد .
ocd به طور کلی با درمان شناختی , دارو و یا هر دو درمان می‌شود . با متخصص سلامت روانی خود درباره بهترین درمان برای شما صحبت کنید .
درمان شناختی رفتاری ( cbt )
بطور کلی , cbt به شما روش‌های مختلف تفکر , رفتار و واکنش به وسواس و وسواس را یاد می‌دهد .
پیش‌گیری و پاسخ به درمان یکی از اشکال خاصی از درمان شناختی - رفتاری است که به بسیاری از بیماران مبتلا به ocd کمک می‌کند . ex - rp به تدریج شما را با ترس یا وسواس خود و آموزش روش‌های سالم برای مقابله با اضطراب آن‌ها آشنا می‌کند .
روش‌های دیگر مانند آموزش تغییر عادت می‌توانند به شما در غلبه بر وسواس کمک کنند .
برای کودکان , متخصصان بهداشت روانی می‌توانند استراتژی‌هایی را برای مدیریت استرس و افزایش حمایت از تشدید علایم ocd در محیط مدرسه و منزل شناسایی کنند . برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان شناختی - رفتاری و rp , لطفا ً از وب سایت ( اصطلاح جستجو ) بازدید کنید .
دارو
پزشکان همچنین ممکن است انواع مختلفی از داروها را برای کمک به درمان ocd از جمله مهارکننده‌های بازجذب سروتونین انتخابی و نوع مهارکننده بازجذب سروتونین ( sri ) , تجویز کنند .
برای درمان افسردگی از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌شود . برای شروع کار از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌شود . این داروها همچنین ممکن است باعث عوارض جانبی مانند سردرد , تهوع و یا مشکل خواب شوند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: