روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه کسی در معرض خطر خوردن اختلالات غذایی قرار دارد ؟
اختلالات خوردن می‌تواند بر افراد در تمام سنین ، زمینه‌های نژادی / قومی ، وزن بدن و جنس تاثیر بگذارد . اگر چه اختلالات خوردن اغلب در سنین نوجوانی و یا بزرگسالی جوان ظاهر می‌شوند ، ممکن است در دوران کودکی یا بعدا ً در زندگی ( ۴۰ سال و بزرگ‌تر ) رشد کنند .
به خاطر داشته باشید: افراد مبتلا به خوردن اختلالات ممکن است سالم به نظر برسند اما بسیار بیمار باشند .
علت دقیق اختلالات خوردن به طور کامل درک نشده است ، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، بیولوژیکی ، رفتاری ، روانشناسی و اجتماعی می‌تواند ریسک فرد را افزایش دهد.
انواع متداول اختلالات خوردن چه هستند ؟
اختلالات خوردن مشترک عبارتند از anorexia nervosa ، bulimia nervosa و اختلال در پرخوری . اگر شما یا فردی که تجربه را در زیر تجربه کرده‌اید ، علائم زیر را تجربه کنید ، می‌تواند نشانه یک اختلال تغذیه باشد - به یک ارائهکننده خدمات بهداشتی مراجعه کنید تا به شما کمک کند.
anorexia nervosa چیست ؟
افراد با anorexia nervosa از غذا اجتناب می‌کنند ، به شدت غذا را محدود می‌کنند و یا مقادیر بسیار کمی از غذاهای خاص را می‌خورند . حتی زمانی که آن‌ها به طور خطرناکی وزن وزن دارند ، ممکن است خود را به عنوان اضافه‌وزن ببینند . آن‌ها هم چنین ممکن است خود را به طور مکرر وزن کنند .
دو نوع زیرمجموعه از anorexia nervosa وجود دارد : یک نوع زیر محدود کننده و نوع پاک‌سازی .
Restrictive : افراد با نوع محدود کننده anorexia nervosa محدودیت‌های شدیدی را بر میزان و نوع غذایی که مصرف می‌کنند ، قرار می‌دهند .
پاک‌سازی : افراد مبتلا به subtype binge anorexia of محدودیت‌های شدیدی را در میزان و نوع غذایی که مصرف می‌کنند ، قرار می‌دهند . علاوه بر این ، آن‌ها ممکن است پرخوری و رفتارهای پاک‌سازی را داشته باشند ( مانند استفراغ ، استفاده از laxatives و دیورتیک ها، و غیره ) .
نشانه‌ها عبارتند از:
ورزش سخت محدود و / یا ورزش فشرده و افراطی
لاغری شدید ( لاغری )
پی‌گیری بی وقفه لاغری و عدم تمایل به حفظ وزن عادی یا سالم
ترس شدید از کسب وزن
تصویر جسم Distorted ، عزت‌نفس که به شدت تحت‌تاثیر ادراک از وزن بدن و شکل و یا انکار جدی بودن وزن کم بدن قرار دارد .
در طول زمان ، این نشانه‌ها ممکن است توسعه یابند :
Thinning استخوان ( osteopenia یا پوکی استخوان )
کم‌خونی و ضعف و ضعف ماهیچه
مو و nails شکننده
پوست خشک و خشک
رشد موی زیبا روی بدن ( lanugo )
یبوست شدید
فشار خون کم ، تنفس کند و نبضش را کند کرد .
آسیب به ساختار و عملکرد قلب
سقوط در دمای بدن درونی ، باعث می‌شود که فرد تمام مدت احساس سرما کند
Lethargy ، کندی ، یا احساس خستگی در تمام مدت
Infertility
آسیب مغزی
شکست Multiorgan
Anorexia می‌تواند مهلک باشد . Anorexia nervosa بالاترین میزان مرگ و میر ( مرگ ) هر اختلال ذهنی را دارد . افراد مبتلا به anorexia ممکن است از شرایط پزشکی و عوارض مرتبط با گرسنگی بمیرند .
اگر شما یا فردی که می‌شناسید در بحران است و به کمک فوری نیاز دارد ، درخواست کمک فوری ملی پیش‌گیری از خودکشی ( NSPL ) را در ساعت ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - TALK ( ۸۲۵۵ ) ، ۲۴ ساعت در روز ، ۷ روز در هفته ، فرا بخوانید .
bulimia nervosa چیست ؟
افراد مبتلا به bulimia nervosa در خوردن مقادیر زیاد غذا و احساس فقدان کنترل بر روی این قسمت‌های نقش دارند . این پرخوری از رفتارهایی است که پرخوری ، مانند استفراغ اجباری ، استفاده بیش از حد of یا diuretics ، روزه ، ورزش بیش از حد ، یا ترکیبی از این رفتارها را جبران می‌کند . برخلاف آن‌هایی که anorexia nervosa دارند، افراد مبتلا به bulimia nervosa ممکن است وزن نرمال داشته باشند یا اضافه‌وزن داشته باشند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: