روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

روان‌درمانی چیست ؟
روان‌درمانی ، اصطلاحی برای روش‌های درمانی است که به شما در تشخیص و مدیریت احساسات ، افکار و رفتار آزار دهنده کمک می‌کند . روان‌درمانی می‌تواند در یک جلسه یک روزه با شما و یک متخصص سلامت روانی دارای مجوز انجام شود . گاهی ممکن است بخشی از گروهی باشید که توسط یک متخصص سلامت روانی هدایت می‌شود .
در مورد روان‌درمانی بیشتر بخوانید .
کدام داروها افسردگی را درمان می‌کنند ؟
اگر پزشک شما فکر می‌کند که شما به دارو نیاز دارید تا افسردگی خود را درمان کنید ، ممکن است یک ضد افسردگی تجویز کند .
زمانی که یک ضد افسردگی می‌گیرید ، مهم است که به دقت دستور پزشک خود را برای گرفتن دارو دنبال کنید . این دارو می‌تواند شش هفته طول بکشد تا کار کند و شما نباید بدون کمک یک پزشک آن را رها کنید . همچنین باید از استفاده از الکل و یا داروهایی که برای شما تجویز نشده اند و داروهای شما بتوانند کارساز باشند خودداری کنید .
زمانی که زمان توقف دارو فرا می‌رسد ، پزشک به شما کمک خواهد کرد تا به آرامی و سلامت آن را کاهش دهید تا بدن شما بتواند تنظیم کند. اگر به زودی دارو مصرف کنید ، علائم افسردگی شما ممکن است باز گردند . دلیل دیگر توقف تدریجی دارو این است که توقف ناگهانی می‌تواند موجب بروز علائم افسردگی مانند اضطراب و عصبانیت شود .
Antidepressants می‌توانند اثرات جانبی داشته باشند . این عوارض جانبی معمولا ً خفیف ( ممکن است سردرد و یا سردرد داشته باشد ) و ممکن است به تنهایی از آن‌ها دور شود . اما درباره هر گونه عوارض جانبی که تجربه می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا ممکن است پزشک شما دز دارو را تنظیم کرده یا دارو را تغییر دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اثرات جانبی ، از سایت www.fda.gov دیدن کنید .
اگرچه داروهای ضد افسردگی می‌توانند موثر باشند ، اما ممکن است خطرات جدی برای برخی ، به خصوص کودکان و نوجوانان وجود داشته باشد . هر کس که داروهای ضد افسردگی مصرف کند باید با دقت پایش شود ، به خصوص زمانی که آن‌ها ابتدا شروع به گرفتن داروهای ضد افسردگی می‌کنند . اضطراب و یا اضطراب شدید در اوایل درمان می‌تواند به طور خاص نگران‌کننده باشد و باید فورا ً به پزشک گزارش شود .
برای بسیاری از مردم ، خطر افسردگی درمان شده از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی بیشتر است زمانی که تحت نظارت دقیق پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند . اطلاعات در مورد داروها به طور مرتب تغییر می‌کند . با پزشک خود صحبت کنید و برای آخرین اطلاعات ایمنی به وب سایت اداره غذا و داروی آمریکا ( FDA ) مراجعه کنید .
چه کار دیگری می‌توانم برای کمک به مدیریت افسردگی خود انجام دهم ؟
صبور باشید و بدانید که درمان زمان می‌برد . در این میان شما می‌توانید :
فعال باشید و ورزش کنید ، حتی اگر فقط برای پیاده‌روی باشد .
سعی کنید یک برنامه خواب منظم داشته باشید .
زمان خود را با دوستان و خانواده سپری کنید .
مدرسه را بشکنید یا تکالیف را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و آن‌ها را به ترتیب آنچه که باید ابتدا انجام دهید ، سازماندهی کنید . پس هر کاری از دستت برمی آید بکن .
من چه کار می‌توانم بکنم اگر کسی که من می‌دانم به افسردگی دچار شود ؟
اگر فکر می‌کنید دوست شما ممکن است افسردگی داشته باشد ، ابتدا به او کمک کنید و یا با یک فرد بالغ قابل‌اعتماد صحبت کنید که می‌تواند دوست شما را به یک متخصص بهداشتی متصل کند . همچنین می‌توانید :
صبور باشید ، صبور باشید و دلگرم‌کننده باشید ، حتی اگر کاملا ً درک نکنید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است .
دوست خود را به فعالیت‌ها ، رویداده‌ای اجتماعی و یا فقط برای آویزان کردن دعوت کنید .
به دوست خود یادآوری کنید که کمک گرفتن مهم است و با گذشت زمان و درمان ، او احساس بهتری خواهد داشت .
هرگز نظرات درباره مرگ و خودکشی را نادیده نگیرید ، حتی اگر به نظر یک شوخی یا overdramatic باشد . صحبت درباره خودکشی تنها تلاشی برای جلب توجه نیست بلکه باید جدی گرفته شود . با یک بزرگ‌سال قابل‌اعتماد مثل والدین ، معلم و یا خواهر یا برادر بزرگ‌تر صحبت کنید .
اگر کسی را در مورد خودکشی در نظر داشته باشم ، باید چه کار کنم ؟
اغلب ، خانواده و دوستان اولین کسانی هستند که نشانه‌های هشدار خودکشی را تشخیص می‌دهند و می‌توانند اولین قدم به سمت کمک به فرد برای یافتن کمک باشند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: