روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

حقایق افسردگی پس از زایمان
افسردگی - افسردگی پس از زایمان
با افسردگی پس از زایمان , احساس اندوه و اضطراب شدید است و ممکن است با توانایی زنان در مراقبت از خود یا خانواده‌اش تداخل داشته باشد.
افسردگی پس از زایمان چیست ?
افسردگی پس از زایمان یک اختلال خلقی است که می‌تواند پس از زایمان بر زنان تاثیر بگذارد . مادران با افسردگی پس از زایمان , احساس اندوه , اضطراب و خستگی مفرط را تجربه می‌کنند که ممکن است آن‌ها را برای تکمیل فعالیت‌های مراقبت روزانه خود و یا برای دیگران دشوار سازد .
افسردگی پس از زایمان چه می‌شود ?
افسردگی پس از زایمان یک علت منفرد ندارد , اما احتمالا ً ناشی از ترکیبی از عوامل فیزیکی و عاطفی است . افسردگی پس از زایمان به خاطر چیزی که مادر انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد , رخ نمی‌دهد .
بعد از زایمان میزان هورمون‌ها ( استروژن و پروژسترون ) در بدن زنان به سرعت کاهش می‌یابد. این امر منجر به تغییرات شیمیایی در مغز او می‌شود که ممکن است موجب نوسان خلق شود . علاوه بر این , بسیاری از مادران قادر به استراحت کامل از زایمان نیستند . محرومیت از خواب مداوم می‌تواند منجر به ناراحتی و خستگی جسمی شود که می‌تواند به علائم افسردگی پس از زایمان کمک کند .
نشانه‌های افسردگی پس از زایمان چیست ?
برخی از علائم رایج در زنان ممکن است شامل موارد زیر باشد :
غمگین , نومید , خالی و درمانده ,
بیش از معمول گریه می‌کرد
نگران و نگران بودم
احساس ناراحتی می‌کرد .
حتی وقتی بچه‌اش در خواب است یا نمی‌تواند بخوابد
داشتن مشکل تمرکز , یادآوری جزئیات و تصمیم‌گیری
تجربه خشم یا خشم
از دست دادن علاقه به فعالیت‌هایی که معمولا ً لذت بخش هستند
درد و رنج جسمانی از جمله سردردهای مکرر , مشکلات معده و درده‌ای عضلانی
خوردن زیاد یا زیاد
کناره‌گیری از دوستان و خانواده
داشتن ارتباط با مشکل یا ایجاد یک پیوند عاطفی با فرزندش
به توانایی او در مراقبت از فرزندش تردید داشت
به خود و کودکش آسیب می‌رساند .
یک زن چطور می‌تواند بگوید که آیا افسردگی پس از زایمان دارد ?
تنها یک ارائهکننده خدمات بهداشتی می‌تواند یک زن را با افسردگی پس از زایمان تشخیص دهد . از آنجا که علائم این بیماری گسترده است و ممکن است بین زنان متفاوت باشد , یک ارائهکننده مراقبت بهداشتی می‌تواند به یک زن کمک کند که آیا علائمی که احساس می‌کند به خاطر افسردگی پس از زایمان یا چیز دیگری است . زنی که هیچ یک از این علائم را تجربه کند باید یک ارائهکننده مراقبت بهداشتی را فورا ً ببیند .
افسردگی پس از زایمان با افسردگی نوزاد متفاوت است ?
واژه " افسردگی کودک " اصطلاحی است برای توصیف احساسات نگرانی , نارضایتی و خستگی که بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن تجربه می‌کنند . نوزادان نیازمند مراقبت زیادی هستند , بنابراین برای مادران نرمال است که نگران , و یا از ارائه آن مراقبت باشند . افسردگی کودک , که تا ۹۰ درصد از مادران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , شامل احساساتی می‌شود که تا حدی ملایم , یک هفته یا دو هفته است و به تنهایی می‌روند .
با افسردگی پس از زایمان , احساس اندوه و اضطراب شدید است و ممکن است با توانایی زنان در مراقبت از خود یا خانواده‌اش تداخل داشته باشد. به دلیل شدت علائم , افسردگی پس از زایمان نیازمند درمان است . این وضعیت که در حدود ۹۰ درصد از تولدها دیده می‌شود ممکن است کمی قبل یا هر زمانی پس از زایمان شروع شود , اما معمولا ً بین یک هفته و یک ماه پس از زایمان شروع می‌شود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: