روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Stawski گفت : " ما به طور کامل از استرس زا روزانه خلاص می‌شویم . اما هنگامی که این افراد می‌توانند سود سهام را در سلامت شناختی پرداخت کنند، خود را با این مهارت‌ها to .
این تحقیق توسط موسسه ملی پیری در موسسه ملی بهداشت ، علوم طبیعی و شورای تحقیقات مهندسی کانادا و بنیاد مایکل اسمیت برای تحقیقات بهداشت مورد حمایت قرار گرفت .
چگونه صدمات مغزی منجر به بیماری‌های جدی مغزی می‌شوند
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس
خلاصه :
زیست شناسان پایه مولکولی پنهان اختلالات مغزی را آشکار می‌کنند و اولین اطلس سلولی را در هیپوکامپ به نمایش می‌گذارند - بخشی از مغز که به تنظیم یادگیری و حافظه کمک می‌کند - - چون آسیب مغزی ناشی از ضربه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . محققان ، نامزدهای ژن را برای درمان بیماری‌های مغزی مرتبط با آسیب‌های مغزی ناشی از آسیب مغزی و اختلال استرس پس از حادثه پیشنهاد می‌کنند .
زیست شناسان UCLA متوجه شده‌اند که چگونه صدمات مغزی تاثیر منفی بر سلول‌های فردی و ژن‌ها دارند که می‌توانند منجر به اختلالات مغزی جدی شوند . دانشمندان حیات اولین سلول " اطلس " ( hippocampus ) را که بخشی از مغز است فراهم می‌کنند که به تنظیم یادگیری و حافظه کمک می‌کند - - زمانی که آسیب مغزی ناشی از آسیب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . همچنین این تیم کاندیدهای ژن برای درمان بیماری‌های مغزی مرتبط با آسیب مغزی ناشی از آسیب مغزی ، مانند بیماری Alzheimer's و اختلال استرس پس از حادثه را پیشنهاد می‌کند .
محققان بیش از ۶۰۰۰ سلول را در ۱۵ گروه سلولی مورد مطالعه قرار دادند - - اولین مطالعه از انواع سلول‌های انفرادی مربوط به آسیب مغزی . هر سلول همان DNA را دارد ، اما در میان انواع مختلف سلول ، ژن‌ها فعال می‌شوند . در میان ۱۵ نوع سلول ، دو نوع سلول که قبلا ً ناشناخته بودند ، هر کدام دارای یک مجموعه منحصر به فرد از ژن‌های فعال بودند.
فرناندو گومز - ، استاد عصبی اعصاب و فیزیولوژی و فیزیولوژی ، و یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه که در نشریه "ارتباطات طبیعت " منتشر شد ، گفت : " هر نوع سلولی متفاوت است . "
زیست شناسان دریافتند که صدها ژن به طور معکوس تحت‌تاثیر آسیب مغزی ناشی از ضربه مغزی ، مانند ضربه مغزی قرار می‌گیرند . این ژن‌های تغییر یافته بعدها می‌توانند منجر به Alzheimer's ، Parkinson's و بیماری‌های دیگر شوند .
محققان آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه مغزی را در موش‌ها ایجاد کردند و موش‌های دیگری را مورد مطالعه قرار دادند که آسیب مغزی دریافت نکرده اند . محققان ، هزاران سلول را در هیپوکامپ هر دو گروه از موش‌ها تحلیل کردند . در میان یافته‌های آن‌ها :
موش بدون آسیب ، در ۱۴ مورد از ۱۵ نوع سلول ژن به نام ttr که متابولیسم را تنظیم می‌کند ، هورمون‌های تیروئید را کنترل می‌کند و کارکرده‌ای دیگری را انجام می‌دهد . به گفته محققان ، ضربه مغزی ، سطح of را در اصل همه انواع سلول افزایش داد . آن‌ها نتیجه‌گیری کردند که ttr برای سلامت مغز مهم است و ممکن است برای حفظ متابولیسم بدن، هورمون thyroid بیشتری برای مغز به ارمغان بیاورد . هورمون thyroid به نام T۴ در موش تزریق شد . T۴ مشکلات ناشی از آسیب مغزی ناشی از آسیب مغزی را بهبود بخشید و تغییراتی را در ۹۳ ژن که بر یادگیری و حافظه تاثیر می‌گذارند معکوس کرد . این برگشت خسارت ناشی از آسیب مغزی ناشی از ضربه ، یک یافته مهم جدید است . پس از آسیب مغزی ، متابولیسم به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد . زیست شناسان فکر می‌کنند که T۴ ممکن است " reboot " را " راه‌اندازی مجدد " کند .
محققان شواهدی یافتند که حداقل ۱۲ مورد از ۱۵ نوع سلول به طور منفی تحت‌تاثیر ضربه مغزی قرار می‌گیرند ، که برخی از آن‌ها به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند .
Xia یانگ ، نویسنده ارشد مطالعه و استاد دانشگاه بیولوژی و فیزیولوژی منسجم ، گفت : " محققان قادر بودند ببینند که چگونه ژن‌هایی که با آسیب مغزی برخورد می‌کنند ، در انواع مختلف سلولی عمل می‌کنند و اطلاعات جدیدی در مورد جایی که ممکن است در تحقیقات آینده مورد هدف قرار بگیرند ، فراهم می‌کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: