روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مکمل مکمل
مثال‌هایی از درمان‌های مکمل برای افسردگی شامل یوگا ، ورزش و مکمل‌های غذایی خاص هستند . این درمان‌ها ممکن است مزایایی برای افراد مبتلا به افسردگی ارائه دهد ؛ با این حال ، آن‌ها نباید با پزشک متخصص بهداشت و درمان شما صحبت کنند و یا با برنامه درمانی که با آن پزشک تعیین می‌شود ادامه دهند . درباره هر گونه رویکردهای مکمل بهداشتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید و یا قصد استفاده از آن‌ها را دارید ، به سلامتی خود بگویید . این کار به تضمین ایمنی شما کمک خواهد کرد . فعالیت فیزیکی بخش مفیدی از هر برنامه درمانی برای افسردگی است و اضافه کردن به آن آسان‌تر می‌شود که فرد احساس بهتری به عنوان داروی ضد افسردگی داشته باشد و یا روان‌درمانی شروع به کار کند. با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد گزینه‌های خود صحبت کنید و از مرکز ملی بهداشت یک‌سان و یکپارچه برای یادگیری بیشتر در مورد این نوع درمان‌ها استفاده کنید : www.nccih.nih.gov .
درمان Therapy ( ECT )
درمان electroconvulsive ( ECT ) گاهی برای افسردگی شدید استفاده می‌شود که درمان آن بسیار دشوار است و به دارو یا روان‌درمانی پاسخ نمی‌دهد . ECT نوعی درمان تحریک مغز است ، کلاسی از درمان‌ها که شامل فعال کردن مستقیم مغز با الکتریسیته ، اهن ربا و یا کاشت درخت است . برخی از این درمان‌ها هنوز در مرحله تجربی هستند . اگر افسردگی شما با وجود آزمایش‌های کافی دارو ادامه داشته باشد ، یا اگر افسردگی شما آنقدر شدید است که شما قادر به خوردن یا پرورش باورهای غلط ، ثابت ( " هذیان " ) در مورد بیماری خود نیستید ، پزشک شما می‌تواند ECT را بهترین گزینه انتخاب کند . با اینکه تقریبا ً ۸۰ سال است که استفاده می‌شود ، ECT همچنان قوی‌ترین و سریع‌ترین درمان برای افسردگی شدید است .
با وجود سابقه ایمنی و سابقه ایمنی در بزرگسالان ، بسیاری از تصورات نادرست هنوز هم در بین بیماران و هم متخصصان بهداشت و درمان وجود دارد . ECT نسبت به افسردگی مقاوم در برابر درمان و نیز انواع اختلالات روانی دیگر می‌تواند ایمن و موثر باشد . ECT نیز ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی نظیر گیجی و اتلاف حافظه شود . اگر چه این عوارض جانبی معمولا ً کوتاه‌مدت هستند اما گاهی اوقات می‌توانند معطل شوند.
فراتر از درمان : کاری که می‌توانید انجام دهید
همانطور که به درمان خود ادامه می‌دهید ، ممکن است کم‌کم احساس بهتری داشته باشید . به یاد داشته باشید که اگر دارو مصرف می‌کنید ، ممکن است چند هفته طول بکشد تا کار شروع شود . اگر اولین دارو کار نمی‌کند ، باز هم برای امتحان کردن باز است . ممکن است قبل از پیدا کردن این که برای شما کارساز باشد ، چند داروی مختلف امتحان کنید . گاهی اوقات، اگر یک داروی ضد افسردگی تا حدی موثر است ، اضافه کردن دومین دارو از نوع دیگری می‌تواند مفید باشد .
سعی کنید کارهایی را انجام دهید که قبل از این که افسردگی داشته باشید از آن لذت ببرید . مطالعات نشان داده‌اند که انجام این کارها ، حتی زمانی که انتظار ندارید از آن‌ها لذت ببرید ، می‌تواند به بالا بردن روحیه شما کمک کند . آرام بگیر . چیزهای دیگری که ممکن است به آن‌ها کمک کند :
کاره‌ای بزرگ را به پروژه‌های کوچک تقسیم کنید و هر کاری که می‌توانید انجام دهید . سعی نکنید کاره‌ای زیادی را بلافاصله انجام دهید .
زمانی را با افراد دیگر سپری کنید و با یکی از دوستان و یا نسبت به احساسات خود صحبت کنید .
به برنامه درمانی خود بچسبید . این زمان برای درمان زمان می‌برد .
تصمیمات خود را با افراد دیگری که شما را به خوبی می‌شناسند ، مورد بحث قرار دهید . تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید ، تصمیم‌های مهم زندگی بگیرید .
اگر افکار خودکشی دارید ،
بزرگسالان مسن‌تر با افسردگی در معرض خطر خودکشی قرار دارند . اگر در مورد آسیب زدن به خودتان یا تلاش برای خودکشی فکر می‌کنید ، به کسی بگویید که می‌تواند سریعا ً کمک کند .
با دکتر خود تماس بگیرید .
تماس با ۹۱۱ برای خدمات اورژانس .
به نزدیک‌ترین اتاق اورژانس بیمارستان بروید .
شماره‌تلفن رایگان ، ۲۴ ساعته مرکز پیش‌گیری از خودکشی را در ساعت ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - ۸۲۵۵ ( ۱ ) ؛ TTY : ۱ - ۸۰۰ - ۷۹۹ - ۴ TTY ( ۴۸۸۹ ) تماس بگیرید تا به یک مشاور آموزش‌دیده در مرکز بحران انتحاری نزدیک به شما متصل شود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: