روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دارو
داروهایی که ضد افسردگی تجویز می‌شوند می‌توانند برای درمان افسردگی خوب عمل کنند . در حالی که برخی علائم معمولا ً در عرض یک یا دو هفته بهبود می‌یابند ، ممکن است چند هفته طول بکشد تا به طور کامل کار کنند . همانند بیشتر داروها ، بسیاری از افراد برخی عوارض جانبی را تجربه می‌کنند که در اغلب موارد می‌تواند به حداقل برسد و یا به حداقل برسد . شایع‌ترین اثرات ضد افسردگی عبارتند از:
تهوع و استفراغ
افزایش وزن
Diarrhea
Sleepiness
مشکلات جنسی
Antidepressants ممکن است موجب عوارض جانبی دیگری شود که در این فهرست گنجانده نشده اند . بیشتر عوارض جانبی در طول زمان کم می‌شوند . اگر شما داروهای ضد افسردگی می‌گیرید ، به پزشک خود درباره هر عارضه جانبی که تجربه می‌کنید صحبت کنید ، به خصوص اگر آن‌ها جدید باشند ، در طول زمان بدتر شوند، یا شما را نگران کنند. اغلب ، کاهش موقت دوز یا تعویض به یک داروی مختلف زمانی که عوارض جانبی مشکل‌آفرین باشد ، کمک خواهد کرد . اگر به فکر خودکشی باشید و یا هر گونه تغییر غیرعادی در حالت و رفتار را تجربه کنید ، به پزشک خود زنگ بزنید.
افراد بالای ۶۵ سال باید مراقب باشند که دارو مصرف کنند ، به خصوص زمانی که داروها را برای شرایط مختلف مصرف می‌کنند . بزرگسالان مسن‌تر ریسک بالاتری برای تجربه تعاملات بد مواد مخدر ، دوزهای کم ، یا overdosing دارند . دقت کنید که به هر دکتری که در مورد تمام داروهایی که تجویز می‌کنید ، مراجعه کنید . همچنین یک ایده خوب برای دریافت تمام داروهای شما از داروخانه وجود دارد ، داروسازان منابع عالی اطلاعات در مورد داروها هستند و به شما و پزشکان تان هشدار می‌دهند اگر در مورد یک تعامل ممکن بین داروها وجود داشته باشد - که می‌تواند به صورت ناخواسته زمانی اتفاق بیفتد که پزشک با تجویز دارو برای شرایط مختلف توسط یک ارائهکننده خدمات بهداشتی متفاوت آشنا نباشد .
بزرگسالان بالاتر هم تمایل دارند نسبت به داروها حساس باشند . بنابراین ، ممکن است مقادیر کم‌تر یا کم‌تر مورد نیاز باشد . قبل از شروع یک دارو ، بزرگسالان مسن‌تر و اعضای خانواده آن‌ها باید با دکتر در مورد اینکه آیا یک دارو می‌تواند بر هشیاری ، حافظه و یا هماهنگی تاثیر بگذارد و چگونه به اطمینان از این که داروهای تجویز شده خطر افتادن را افزایش نمی‌دهند ، صحبت کنند . اگر به یاد داشته باشید که در طول روز چندین دز دارو مصرف کنید ، پزشک شما ممکن است بخواهد یکی از داروهای ضد افسردگی تجویز کند که روزانه به یک دوز نیاز داشته باشد .
اگر داروهای ضد افسردگی می‌گیرید ، مهم است که آن‌ها را بدون کمک پزشک رها نکنید .
حتی بعد از اینکه به خودتان احساس می‌کنید ، داروهای ضد افسردگی باید برای چند ماه ادامه پیدا کند تا از بازگشت علائم افسردگی جلوگیری شود . زمانی که زمان توقف دارو فرا می‌رسد ، پزشک به شما کمک خواهد کرد تا به آرامی و سلامت آن را کاهش دهید . مهم است که به بدن زمان بدهید تا خود را با تغییر تطبیق دهید . افراد به این داروها اعتیاد پیدا نمی‌کنند ( یا به آن‌ها وصل می‌شوند ) ، اما توقف ناگهانی آن‌ها ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود .
روان‌درمانی:
روان‌درمانی نیز می‌تواند درمان موثری برای افسردگی باشد . این کار با تدریس روش‌های جدید فکر کردن و رفتار کردن و تغییر عاداتی که ممکن است به افسردگی کمک کند ، کمک می‌کند . روان‌درمانی می‌تواند به شما کمک کند درک کنید و از طریق روابط سخت و یا شرایطی که ممکن است باعث افسردگی شما شده و یا بدتر شود ، کار کنید . تحقیقات نشان می‌دهد که درمان شناختی - رفتاری ( CBT ) ، از جمله یک نسخه به نام درمان حل مساله ، می‌تواند به ویژه برای درمان بزرگسالان مسن‌تر و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها ، مفید باشد .
تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که برای بزرگسالان مسن‌تر ، روان‌درمانی به احتمال زیاد یک درمان موثر برای افسردگی به عنوان یک ضد افسردگی است . برخی بزرگسالان مسن‌تر ترجیح می‌دهند به جای اضافه کردن داروهای بیشتر به آن‌هایی که در حال حاضر برای شرایط دیگر استفاده می‌کنند ، مشاوره یا روان‌درمانی را دریافت کنند . با این حال ، اگر افسردگی شما شدید باشد و یا با بیماری‌های جدی دیگر مقابله کنید ، دارو یا ترکیبی از داروها با روان‌درمانی یک روش موثرتر است .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: