روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

افسردگی علائم زیادی از جمله علائم فیزیکی دارد . اگر به مدت حداقل دو هفته علائم زیر را تجربه کرده‌اید ، ممکن است از افسردگی رنج ببرید .
افسردگی مداوم ، نگران ، یا " خالی "
از دست دادن علاقه یا لذت در سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها
احساس ناامیدی و بدبینی
احساس گناه ، بی‌ارزشی و درماندگی
"انرژی باد "، خستگی ، " کم کردن "
سختی تمرکز ، یادآوری ، تصمیم‌گیری و تصمیم‌گیری
سختی در خواب ، بیداری صبح زود ، یا بیدار شدن
میل و / یا تغییرات ناخواسته وزن
اندیشه مرگ یا خودکشی و تلاش‌های خودکشی
Restlessness ، زودرنجی
درد و درد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و یا مشکلات هاضمه بدون یک دلیل فیزیکی روشن و / یا این که حتی با درمان راحت نیستند .
آیا این اندوه یا افسردگی است ؟
ناراحتی پس از از دست دادن یک فرد محبوب ، یک واکنش طبیعی به از دست دادن است و عموما ً به درمان سلامت روانی نیاز ندارد . با این حال ، غمی که خیلی طول می‌کشد و یا به طور غیر معمول به دنبال از دست رفتن است ، ممکن است به درمان نیاز داشته باشد .
عوامل خطر
اگرچه اغلب موارد افسردگی در بزرگسالان جوان تشخیص داده می‌شود ، افسردگی می‌تواند در هر سنی رخ دهد . برخی افراد در معرض خطر بالاتری برای گسترش افسردگی هستند . اگر شما بزرگ‌سال هستید ، اگر شما بزرگ‌سال هستید ، ممکن است در خطر بالاتری باشید :
ماده هستند
بیماری‌های مزمن پزشکی مانند سرطان ، دیابت یا بیماری‌های قلبی دارند.
یک معلولیت داشته باشید
کم می‌خوابید
تنها و از نظر اجتماعی منزوی هستند
هم چنین اگر شما می‌توانید در خطر بالاتری نیز باشید :
یک تاریخچه شخصی یا خانوادگی از افسردگی داشته باشند
استفاده از داروهای خاص
از یک بیماری مغزی رنج می‌برند
سو استفاده از الکل و یا مواد مخدر
زندگی پر استرس را از دست دادن همسر ، طلاق یا مراقبت از کسی با یک بیماری مزمن تجربه کرده‌است.
چگونه می‌توانم به شما کمک کنم ؟
اگر فکر می‌کنید که ممکن است شما یا یکی از آن‌ها افسردگی داشته باشید ، به دنبال درمان مهم است . فرد مبتلا به افسردگی نمی‌تواند به سادگی از آن خارج شود . این یک شرایط پزشکی است که کیفیت زندگی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . افسردگی نیز می‌تواند منجر به خودکشی شود ، به خصوص اگر درمان نشود ، و اگر دچار افسردگی شدید احتمال ابتلا به بیماری جسمی بیشتر است .
خبر خوب این است که در اکثر موارد ، افسردگی در بزرگسالان سالخورده قابل‌درمان است . درمان درست می‌تواند به بهبود سلامت کلی و کیفیت زندگی شما کمک کند . با درمان درست ، شما ممکن است شروع به پیشرفت در طول دو هفته از شروع درمان خود بکنید . برخی نشانه‌ها ممکن است در عرض یک یا دو هفته بهبود یابند ، اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما احساس کامل داشته باشید .
با دکتر خود صحبت کنید
اگر فکر می‌کنید که افسردگی دارید ، اولین قدم این است که با پزشک یا تامین‌کننده خدمات درمانی تان صحبت کنید . پزشک شما سابقه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و یک امتحان فیزیکی انجام می‌دهد تا شرایط دیگری که ممکن است موجب افسردگی شما شود را رد کند . او همچنین ممکن است از شما یک سری سوالات در مورد این که چه احساسی دارید ، بپرسد . مهم است که در مورد علائم خود صادق و صادق باشید ، حتی اگر احساس شرمندگی یا خجالت می‌کنید .
اگر عوامل دیگری را می‌توان رد کرد ، دکتر ممکن است شما را به یک متخصص سلامت روانی ، مانند روان‌شناس ، مشاور ، مددکار اجتماعی و یا روان‌پزشک ارجاع دهد . برخی از ارائهکنندگان به طور خاص برای درمان افسردگی و مشکلات احساسی دیگر در بزرگسالان مسن‌تر آموزش‌دیده اند .
گزینه‌های درمان من کدامند ؟
گزینه‌های درمان اولیه برای افسردگی شامل دارو و روان‌درمانی هستند . مهم است که به یاد داشته باشید که چون دکترها و درمانگران یک برنامه درمانی شخصی برای هر فرد ایجاد می‌کنند ، درمان‌های متفاوت و یا ترکیبات درمانی ممکن است تا زمانی که شما یکی را پیدا کنید که برای شما کارساز باشد.

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: