روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

داروهای ضد افسردگی می‌توانند عوارض جانبی از جمله :
سردرد
تهوع یا احساس تهوع به شکم
مشکل خوابیدن و اضطراب:
بی‌قراری و بی‌قراری
مشکلات جنسی
بیشتر اثرات جانبی در طول زمان کم می‌شود اما مهم است که با پزشک خود در مورد اثرات جانبی که ممکن است داشته باشید صحبت کنید . استفاده از داروهای ضد افسردگی در دوز پایین و افزایش تدریجی دوز درمانی می‌تواند به حداقل رساندن اثرات نامطلوب کمک کند .
دانستن این نکته مهم است که هر چند داروهای ضد افسردگی می‌توانند برای بسیاری از افراد ایمن و موثر باشند , ممکن است خطرات جدی برای برخی , به خصوص کودکان , نوجوانان و جوانان داشته باشند . هشدار " جعبه سیاه " - جدی‌ترین نوع هشدار که داروی تجویزی می‌تواند داشته باشد - به برچسب‌های داروهای ضد افسردگی اضافه شده‌است تا به مردم هشدار دهد که داروهای ضد افسردگی ممکن است باعث ایجاد افکار خودکشی و یا افزایش خطر تلاش‌های انتحاری شوند . این امر به ویژه برای کسانی که هنگام شروع درمان و قبل از شروع کار به هیجان آمده‌اند , صادق است . هر کسی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کند باید به دقت پایش شود , به خصوص زمانی که آن‌ها برای اولین بار آن‌ها را می‌گیرند .
با این حال برای بیشتر افراد خطر افسردگی بدون درمان بسیار بیشتر از داروهای ضد افسردگی تحت نظارت پزشک است . نظارت دقیق توسط متخصص بهداشت نیز هرگونه ریسک احتمالی را به حداقل می‌رساند .
به دلایلی که به خوبی درک نشده اند, بسیاری از افراد بهتر از دیگران به داروهای ضد افسردگی پاسخ می‌دهند . اگر یک مرد به یک دارو پاسخ ندهد , دکترش ممکن است پیشنهاد دیگری را پیشنهاد کند . گاهی ممکن است یک دارو تا حدی موثر باشد . در این صورت ممکن است داروی دیگری برای موثرتر کردن داروی ضد افسردگی اضافه شود .
اگر داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنید آن‌ها را بدون کمک یک دکتر رها نکنید . گاهی اوقات افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند احساس بهتری دارند و سپس داروی ضد افسردگی خود را از دست می‌دهند . زمانی که زمان توقف دارو است , معمولا ً بعد از یک دوره درمان تا چند ماه , دکتر به شما کمک می‌کند که آهسته و با سلامت دوز خود را کاهش دهید . توقف آن‌ها ناگهان می‌تواند باعث علائم عقب‌نشینی شود .
برخی افراد پس از توقف مصرف داروی ضد افسردگی از ماندن در دارو برای ماه‌ها و یا سال‌ها , به افسردگی باز می‌گردند .
روان‌درمانی:
چندین نوع روان‌درمانی یا " درمان درمانی " می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند . برخی درمان‌ها به اندازه داروها برای انواع خاصی از افسردگی موثر هستند . درمان با آموزش روش‌های جدید تفکر و رفتار و تغییر عادات به افسردگی کمک می‌کند . درمان هم چنین می‌تواند به مردان در درک و کار از طریق موقعیت‌های دشوار و یا روابطی که ممکن است موجب افسردگی آن‌ها و یا بدتر شدن آن شود کمک کند .
درمان شناختی رفتاری ( cbt ) , درمان بین فردی ( ipt ) و درمان حل مساله مثال‌هایی از درمان‌های مبتنی بر شواهد برای درمان افسردگی هستند .
درمان افسردگی باید شخصی شده باشد . برخی مردان ممکن است ابتدا درمان را امتحان کنند و در صورت نیاز به داروهای ضد افسردگی اضافه کنند . سایرین ممکن است درمان را با هر دو دارو و روان‌درمانی آغاز کنند .
روش‌های درمانی
درمان‌های تحریک مغزی زمانی مورد توجه قرار می‌گیرند که روش‌های دیگر ناموفق یا ناخواسته باشند . الکتروشوک درمانی یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های روان‌پزشکی می‌باشد . معمولا ً از ect در مواردی از افسردگی شدید استفاده می‌شود که به چند دوره داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهند یا نیاز به تسکین سریع وجود دارد . به عنوان مثال , اگر کسی افکار و افکار خودکشی قوی داشته باشد, ممکن است در نظر گرفته شود و یا خوردن و نوشیدن کافی را متوقف کند . پیشرفت‌های ect برای اکثر افراد ایمن و موثر است , با این حال , نگرانی نسبت به از دست دادن حافظه ممکن و داغ ننگ , دسترسی و مقبولیت آن را در برخی مکان‌ها محدود کرده‌است . ect معمولا ً " استاندارد طلایی " درمان افسردگی شدید محسوب می‌شود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: