روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

انواع مختلف افسردگی چیست ؟
شایع‌ترین نوع افسردگی عبارتند از:
علائم افسردگی خفیف که با توانایی man's در کار ، خواب ، مطالعه ، خوردن و لذت بردن از بیشتر جنبه‌های زندگی تداخل دارند . یک اپیزود از افسردگی بزرگ ممکن است تنها یک‌بار در زندگی person's رخ دهد . اما برای شخصی که چندین قسمت داشته باشد مشترک است . اشکال ویژه ( زیرمجموعه ) افسردگی اصلی عبارتند از:
افسردگی روحی - افسردگی شدید مرتبط با هذیان ( باورهای غلط ، باورهای ثابت ) یا توهم ( شنیدن یا دیدن چیزهایی که واقعا ً وجود ندارد ) . این علائم روان‌پریشی شامل افسردگی هستند . برای مثال ، یک مرد ممکن است باور کند که او بیمار یا فقیر است وقتی که نیست ، یا ممکن است صداهایی را بشنود که واقعی نیستند و بگویند که او بی‌ارزش است .
اختلال عاطفی فصلی - با نشانه‌های افسردگی مشخص می‌شود که هر ساله در طول ماه‌های زمستان و زمانی که نور خورشید طبیعی کمتری وجود دارد ، ظاهر می‌شوند .
اختلال افسردگی پایدار ( که به آن dysthymia نیز گفته می‌شود) علائم افسردگی است که مدت‌زمان طولانی ( ۲ سال یا بیشتر ) اما کم‌تر از افسردگی شدید است .
افسردگی خفیف - شبیه به افسردگی حاد و اختلال افسردگی مزمن ، اما علائم کمتری دارند و ممکن است زیاد طول نکشد .
اختلال دوقطبی متفاوت از افسردگی است . در این لیست به این دلیل است که فردی با اختلال دو قطبی ، اپیزودهای دارای وضعیت‌های بسیار پایین ( افسردگی ) را تجربه می‌کند . اما فردی که اختلال دو قطبی دارد، حالات بسیار بالایی ( به نام جنون ) را تجربه می‌کند .
چه چیزی موجب افسردگی در مردان می‌شود ؟
افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات ذهنی در تحقیقات فعلی ایالات‌متحده است حاکی از آن است که افسردگی ناشی از ترکیبی از عوامل خطر از جمله :
عوامل ژنتیکی - مردانی که سابقه افسردگی در خانواده دارند ، ممکن است بیشتر از کسانی که اعضای خانواده آن‌ها بیماری را ندارند ، رشد کنند .
استرس محیطی - مشکلات مالی ، از دست دادن یک فرد محبوب ، یک رابطه سخت ، تغییرات بزرگ زندگی ، مشکلات کاری ، یا هر وضعیت استرس زا ممکن است باعث افسردگی برخی از افراد شود .
بیماری افسردگی می‌تواند با بیماری‌های جدی پزشکی مانند دیابت ، سرطان ، بیماری‌های قلبی و یا پارکینسون رخ دهد . افسردگی می‌تواند این شرایط را بدتر کند و برعکس . گاهی اوقات داروهایی که برای این بیماری‌ها گرفته می‌شوند ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی شوند که باعث افسردگی یا بدتر شدن افسردگی شوند .
افسردگی چگونه درمان می‌شود ؟
مردان اغلب از پرداختن به احساسات خود اجتناب می‌کنند و در بسیاری از موارد ، دوستان و اعضای خانواده اولین کسانی هستند که تشخیص می‌دهند که یکی از آن‌ها افسرده است . مهم است که دوستان و خانواده از یکدیگر حمایت کنند و او را تشویق به دیدن پزشک یا متخصص بهداشت روانی برای ارزیابی کنند. یک متخصص بهداشت می‌تواند یک امتحان یا تست‌های آزمایشگاهی انجام دهد تا شرایط دیگری که ممکن است علائم افسردگی داشته باشد را مشخص کند . او همچنین می‌تواند بگوید که آیا داروهای خاص بر افسردگی تاثیر می‌گذارند یا نه.
پزشک باید یک تاریخچه کامل از نشانه‌ها داشته باشد ، مانند زمانی که شروع کرده‌اند ، چقدر طول کشیده ، چقدر بد هستند ، چه قبلا ً رخ داده‌اند ، و اگر اینطور است، چطور رفتار می‌شود . مهم است که مردی که به دنبال کمک است در مورد هر گونه تلاش در " خود دارو " با الکل ، داروهای غیر مجاز ، قمار ، یا فعالیت‌های پرخطر صحبت کند . تاریخچه کامل باید شامل اطلاعاتی در مورد تاریخچه خانوادگی افسردگی و یا اختلالات ذهنی باشد .
پس از تشخیص ، افسردگی معمولا ً با دارو و یا روان‌درمانی و یا ترکیبی از این دو درمان می‌شود . رویکرد " مراقبت مشترک " بطور فزاینده‌ای " مراقبت بهداشتی فیزیکی و رفتاری " را ترکیب می‌کند . مراقبت مشارکتی شامل یک تیم از ارائهکنندگان خدمات بهداشت و مدیران ، از جمله یک پزشک متخصص مراقبت‌های اولیه و متخصص است .
دارو
داروهایی که ضد افسردگی به نام داروهای ضد افسردگی تجویز می‌شوند می‌توانند برای درمان افسردگی خوب عمل کنند ، اما می‌توانند چند هفته طول بکشند تا موثر باشند . اغلب با دارو ، علائم نظیر خواب ، اشتها ، و مشکلات تمرکز قبل از بالا بردن روحیه بهبود می‌یابند ، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا این کار موثر است یا خیر ، دارو بدهید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: