روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مردان و افسردگی
افسردگی - مردان و افسردگی
مقدمه
مردان و زنان هر دو افسردگی را تجربه می‌کنند اما علائم آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد . از آنجا که مردانی که افسرده هستند ممکن است به جای اندوه ، خانواده ، دوستان ، و حتی پزشکان خود پرخاشگر و یا پرخاشگر باشند حتی پزشکان آن‌ها ممکن است همیشه خشم یا پرخاشگری را به عنوان نشانه‌های افسردگی تشخیص دهند . علاوه بر این ، مردان کم‌تر از زنان برای تشخیص ، صحبت کردن و درمان افسردگی کم‌تر از زنان هستند . با این حال افسردگی بر تعداد زیادی از مردان اثر می‌گذارد .
افسردگی چیست ؟
هر کسی ناراحت یا کج‌خلق است و در مدت کوتاهی دچار مشکل شده‌است . اما این احساس‌ها و مشکلات معمولا ً بعد از چند روز رد می‌شوند . افسردگی وضعیتی عادی اما جدی است که ممکن است موجب بروز علائم شدید شود . افسردگی بر توانایی احساس ، فکر کردن و رسیدگی به فعالیت‌های روزانه تاثیر می‌گذارد . هم چنین به عنوان اختلال افسردگی اصلی و یا افسردگی بالینی شناخته می‌شود ، یک مرد باید حداقل دو هفته علائم افسردگی داشته باشد .
هم مردان و هم زنان افسرده می‌شوند اما تمایل آن‌ها به صحبت کردن در مورد احساساتشان ممکن است بسیار متفاوت باشد . این یکی از دلایلی است که علائم افسردگی برای مردان و زنان ممکن است بسیار متفاوت باشد .
برای مثال ، برخی از مردان با افسردگی احساسات خود را پنهان می‌کنند و ممکن است عصبانی ، کج‌خلق و یا پرخاشگر باشند در حالی که بسیاری از زنان غمگین و یا ابراز ناراحتی می‌کنند . افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساس خستگی کنند و علاقه خود را به کار ، خانواده و یا سرگرمی از دست بدهند . احتمال خوابیدن بیشتر از زنانی است که دچار افسردگی شده‌اند . برخی اوقات علائم سلامت روانی به نظر مسائل فیزیکی می‌رسند . به عنوان مثال ، قلب مسابقه ، انقباض سینه ، سردرد مداوم ، و یا مسائل هاضمه می‌تواند نشانه یک مشکل سلامت ذهنی باشد . بسیاری از مردان احتمال بیشتری دارند که پزشک خود را در مورد علایم فیزیکی نسبت به علایم عاطفی ببینند .
برخی افراد ممکن است برای مقابله با علائم عاطفی خود به مواد مخدر یا الکل تبدیل شوند . هم چنین در حالی که زنان مبتلا به افسردگی بیشتر تلاش می‌کنند خودکشی کنند ، مردان به احتمال بیشتری با خودکشی جان خود را از دست می‌دهند ، زیرا آن‌ها تمایل دارند از روش‌های کشنده‌تر استفاده کنند .
افسردگی می‌تواند بر هر مردی در هر سنی تاثیر بگذارد . با درمان درست ، اغلب مردان با افسردگی می‌توانند علاقه خود به کار ، خانواده و سرگرمی‌های خود را به دست آورند .
" روتین روزانه من مورد اصابت گلوله قرار گرفت . باید انرژی لازم برای انجام هر کاری را داشته باشم . من از جایم بلند شدم ، چون سگ باید راه می‌رفت و همسرم باید به سرکار برود . روز به پایان می‌رسید و من می‌دانستم کجا می‌رود . می‌خواستم به حالت عادی برگردم . فقط می‌خواستم دوباره خودم باشم ."
- جیمی ، Firefighter
علائم افسردگی و علائم افسردگی در مردان کدامند ؟
افراد مختلف علائم مختلفی دارند اما برخی علائم افسردگی عمومی شامل موارد زیر هستند :
عصبانیت ، عصبانیت ، یا پرخاشگری
احساس اضطراب ، بی‌قراری ، یا " روی لبه "
از دست دادن علاقه به کار ، خانواده و یا فعالیت‌های زمانی لذت بخش
مشکلات مربوط به میل و عملکرد جنسی
احساس " خالی " ، " خالی " ، یا ناامید کننده
قادر به تمرکز کردن یا به یاد آوردن جزئیات نیست
احساس خستگی مفرط ، خوابیدن یا خوابیدن بیش از حد ،
به هیچ وجه نمی‌خواست چیزی بخورد ،
اندیشه‌های خودکشی یا خودکشی
درد و درد جسمی ، سردرد ، گرفتگی عضلات و یا مشکلات هاضمه
عدم توانایی در برآورده کردن مسئولیت‌های کار ، مراقبت از خانواده و یا سایر فعالیت‌های مهم
تعامل در فعالیت‌های پرخطر
نیاز به الکل یا مواد مخدر
خارج کردن از خانواده و دوستان و یا منزوی شدن
هر مردی که دچار افسردگی شود همه نشانه‌ها را تجربه می‌کند. برخی از مردان تنها چند نشانه را تجربه می‌کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است بسیاری از آن‌ها را تجربه کنند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: