روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

MDMA در حال حاضر در حال گذراندن ۳ آزمایش بالینی برای درمان بیماری PTSD است که در کنار روان‌درمانی استفاده می‌شود و این درمان را توسط اداره دارو (FDA ) تحت درمان قرار داده‌است .
واکنش به استرس زا روزانه می‌تواند بر سلامت مغز در بزرگسالان مسن‌تر تاثیر بگذارد .
مبدا :
دانشگاه ایالتی ارگان
خلاصه :
نگرانی‌های روزانه معمولی از قبیل یک انتظار طولانی در دفتر doctor's یا مربای ترافیک در بزرگراه به هنگام گام ممکن است به حفظ سلامت مغز در بزرگسالان مسن‌تر کمک کند .
یک مطالعه جدید از دانشگاه ایالتی ارگان دریافته است که با در نظر گرفتن نگرانی‌های روزمره مانند یک انتظار طولانی در دفتر doctor's یا مربای ترافیک در بزرگراه ، ممکن است به حفظ سلامت مغز در بزرگسالان مسن‌تر کمک کند ، در حالی که واکنش‌های احساسی می‌تواند به کاهش شناخت کمک کند .
رابرت Stawski ، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی و علوم انسانی و نویسنده پیشتاز study's ، گفت : " این نتایج تایید می‌کنند که احساسات روزانه و نحوه واکنش آن‌ها به عوامل استرس زا نقش مهمی در سلامت شناختی ایفا می‌کند .
یافته‌ها در یک بدنه رو به رشد تحقیقات نقش دارند که بر استرس روزانه به عنوان عامل خطر برای سلامت روانی ، فیزیکی و شناختی تمرکز دارند . Stawski که مطالعات خود را مطالعه می‌کند که چگونه تجربیات استرس زا بر سلامت ، رفاه و شناخت تاثیر می‌گذارد ، گفت که این یافته‌ها کاربردهای دنیای واقعی حیاتی دارند ، با توجه به اینکه سریع‌ترین گروه سنی رو به رشد بالغ بر ۸۰ سال و بالاتر است .
سلامت مغز و شناخت به اندازه عصر ما مهم هستند . آن‌ها در یک توانایی برای فعالیت در زندگی روزمره شرکت می‌کنند و می‌توانند بیماری‌ها از جمله dementias و Alzheimer's را بازتاب دهند . این یافته‌ها به تازگی در مجله Psychosomatic ، ژورنال انجمن Psychosomatic آمریکا منتشر شد . نویسندگان این گروه عبارتند از OSU دانشجو اریک Cerino و داکوتای Witzel و استوارت مک‌دونالد از دانشگاه ویکتوریا .
برای این مطالعه ، محققان از ۱۱۱ بزرگ‌سال مسن‌تر ، از ۶۵ تا ۹۵ سال ، به مدت ۲ و نیم سال پیروی کردند . هر شش ماه ، آن‌ها در یک سری ارزیابی‌های شناختی به مدت شش روز در طول یک دوره دو هفته‌ای شرکت کردند .
در طول این ارزیابی‌ها ، شرکت کنندگان به یک سری از دو رشته از اعداد نگاه کردند و از آن‌ها پرسیده شد که آیا اعداد یک‌سان در این دو رشته ، صرف‌نظر از ترتیب ، ظاهر می‌شوند . مطالعات گذشته ، نوسانات مربوط به این که چگونه افراد به سرعت می‌توانند این ورزش را انجام دهند را با کاهش تمرکز ذهنی ، پیری شناختی و ریسک برای جنون و نیز تغییرات ساختاری و کارکردی که منعکس‌کننده سلامت شناختی ضعیف هستند ، مرتبط می‌دانند . هر شرکت‌کننده این تمرینات را برای بیش از ۳۰ جلسه در طول مدت ۲ و نیم سال تکمیل کرد .
همچنین از شرکت کنندگان در مورد استرس زایی که در آن روز توسط خودشان ، یک عضو خانواده یا یک دوست نزدیک ، پرسیده شد ؛ با انتخاب مجموعه‌ای از احساسات مثبت و منفی و گستره‌ای از شدت ؛ و لیستی از علایم فیزیکی را پر کردند . در مقایسه کلی ، آن‌هایی که به رویداده‌ای استرس زا با احساسات منفی واکنش نشان دادند و در حالت کلی نوسانات بیشتری را در عملکرد خود نشان دادند ، که تمرکز ذهنی بدتر و سلامت شناختی در بین افراد قوی‌تر و انفعالی را نشان می‌دهد .
اما با پیروی از هر فرد در طول زمان ، دانشمندان می‌توانند آنچه را که بر مبنای فردی رخ داده‌است را ردیابی کنند و اختلاف سنی قابل‌توجه بوجود آمد . برای قدیمی‌ترین شرکت کنندگان - - در اواخر دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۹۰ - - واکنش‌پذیری بیشتر نسبت به استرس بیش از حد معمول ، منجر به عملکرد شناختی بدتر نیز شد .
Stawski گفت : " در مقابل ، مردم در اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۷۰ در صورتی که استرس بیشتری را بروز دهند ، در آزمون بهتر عمل کردند ."
او گفت : بزرگسالان مسن‌تر باید از واکنش‌های عاطفی خود به رویداده‌ای استرس زا آگاه باشند و در صورت نیاز ، استراتژی‌های کاهش استرس را بررسی کنند تا سلامت مغز و عملکرد شناختی را حفظ کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: