روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یک کار در روان‌شناسی مشاوره‌ای :
یک کار در روان‌شناسی مشاوره‌ای :
روان شناسان مشاوره به مردم کمک می‌کنند تا نقاط قوت خود را تشخیص دهند و منابعی برای مقابله با مشکلات و مشکلات روزمره پیدا کنند . روان شناسان مشاوره بر تعاملات بین مردم و محیط‌زیست ، و در زمینه پیشرفت تحصیلی و شغلی تمرکز دارند .
درک روان‌شناسی مشاوره‌ای :
روانشناسان مشاوره به این توجه می‌کنند که چگونه مشکلات و افراد در طول عمر با هم فرق دارند و آن‌ها احترام زیادی به تاثیر ویژگی‌های مختلف انسانی مثل نژاد ، جنسیت ، جهت گیری جنسی ، مذهب و وضعیت معلولیت بر بهزیستی روانی دارند . آن‌ها مشاوره / روان‌درمانی ، تدریس و انجام تحقیقات علمی با افراد در تمام سنین ، خانواده‌ها و سازمان‌ها ( به عنوان مثال ، مدرسه ، بیمارستان و کسب‌وکار ) را انجام می‌دهند . آن‌ها بر این باورند که رفتار بسیاری از چیزها از جمله کیفیات فردی ( مانند عوامل روان‌شناختی ، فیزیکی یا معنوی ) و عوامل در محیط فرد ( به عنوان مثال ، خانواده ، جامعه و گروه‌های فرهنگی ) تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد .
روان‌شناسی مشاوره‌ای :
عمل روانشناسی مشاوره شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های حساس از نظر فرهنگی است که به مردم در بهبود رفاه ، کاهش پریشانی و پریشانی ، حل بحران و افزایش توانایی آن‌ها برای عملکرد بهتر در زندگی آن‌ها کمک می‌کند . با توجه به مسایل و مشکلات رشد طبیعی و مشکلات مرتبط با اختلالات فیزیکی ، عاطفی و ذهنی ، تخصص دارای یک دیدگاه منحصر به فرد در نواحی گسترده‌تر از روان‌شناسی است . در حالی که هم مشاوره بالینی و هم روان شناسان بالینی بر روی روان‌درمانی تمرین می‌کنند ، روان‌شناسی مشاوره‌ای با بالینی فرق دارد که افراد حرفه‌ای آن تمایل دارند بر روی سلامت کلی در طول عمر تمرکز کنند ، در مقایسه با مشتریان بالینی که اغلب علائم جدی‌تر از بیماری‌های روانی را تجربه می‌کنند .
روان‌شناسی رشد و رشد انسان‌ها در طول عمر
روان شناسان رشد بر رشد انسانی و تغییرات در طول عمر ، از جمله فیزیکی ، شناختی ، اجتماعی ، ذهنی ، ادراکی ، شخصیت و رشد عاطفی تمرکز دارند .
روان شناسان رشد بر رشد انسانی و تغییرات در طول عمر ، از جمله فیزیکی ، شناختی ، اجتماعی ، ذهنی ، ادراکی ، شخصیت و رشد عاطفی تمرکز دارند .
روان‌شناسی رشد شناختی:
مطالعه روان‌شناسی رشد برای درک نحوه یادگیری انسان‌ها ، بلوغ و سازگاری بسیار مهم است .
انسان‌ها در طول زندگی خود مراحل مختلف توسعه را طی می‌کنند . روان شناسان رشد نشان می‌دهند که چگونه مردم رشد می‌کنند، رشد می‌کنند و در مراحل مختلف زندگی سازگار می‌شوند . آن‌ها تحقیقاتی را انجام می‌دهند که برای کمک به مردم برای رسیدن به پتانسیل کامل خود طراحی شده‌اند - برای مثال ، مطالعه تفاوت بین سبک‌های یادگیری در نوزادان و بزرگسالان .
تحقیق در عمل
تحقیقات اولیه بر روی اثرات مشاهده خشونت بر روی تلویزیون - به ویژه در میان کودکان - اثر desensitizing و پتانسیل پرخاشگری را یافته‌اند . آیا برای کسانی که بازی‌های ویدئویی خشن دارند صادق است ؟ محققان روان‌شناسی در حال مطالعه این سوال هستند .
روانشناسان تلویزیون و بازی ویدیویی را برای اثرات مضر بالقوه مطالعه می‌کنند
از آنجا که تکنولوژی بازی ویدیویی نسبتا ً جدید است ، مطالعات تجربی کمتری در مورد خشونت بازی ویدیویی نسبت به دیگر اشکال خشونت رسانه‌ای وجود دارد .
لغزش - روی سرسره بازی
روان‌شناسی رشد کاربردی
روان شناسان رشد رشد و رشد انسان را در طول عمر مورد مطالعه قرار می‌دهند ، از جمله فیزیکی ، شناختی ، اجتماعی ، فکری ، ادراکی ، شخصیت و رشد عاطفی .
روانشناسان رشد که در کالج‌ها و دانشگاه‌ها کار می‌کنند تمایل دارند در درجه اول بر روی تحقیق یا تدریس تمرکز کنند . برخی دیگر در زمینه‌های کاربردی بیشتری مثل تسهیلات مراقبت بهداشتی یا کلینیک‌ها کار می‌کنند و به ارزیابی ، ارزیابی و درمان افرادی که با معلولیت‌های رشدی زندگی می‌کنند کمک می‌کنند . روان شناسان پیشرفته ممکن است برای افراد مسن ، بیمارستان‌ها ، کلینیک‌های سلامت روانی و مراکز بی‌خانمان کار کنند .

منبع سایت: سازمان روانشناسی آمریکا





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: