روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

۲. افسردگی می‌تواند آسیب ببیند .
اندوه تنها بخش کوچکی از افسردگی است . در واقع ، برخی از افراد مبتلا به افسردگی احساس ناراحتی نمی‌کنند . فرد مبتلا به افسردگی نیز ممکن است بسیاری از علائم فیزیکی مانند درد و درد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و یا مشکلات هاضمه را تجربه کند . فردی با افسردگی نیز ممکن است دچار مشکل خوابیدن ، بیدار شدن در صبح و احساس خستگی شود .
اگر علائم و علائم زیر را برای حداقل دو هفته تجربه کرده‌اید ، ممکن است از افسردگی رنج ببرید :
افسردگی مداوم ، نگران ، یا " خالی "
احساس ناامیدی یا بدبینی
Irritability
احساس گناه ، بی‌ارزشی و درماندگی
انرژی باد یا خستگی
سختی در خواب ، بیداری صبح زود ، یا بیدار شدن
از دست دادن علاقه یا لذت در سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها
به کندی حرکت می‌کرد یا صحبت می‌کرد.
احساس بی‌قراری و یا داشتن مشکل در نشستن
سختی تمرکز ، به خاطر سپردن ، یا تصمیم‌گیری
میل و / یا تغییرات وزن
اندیشه مرگ یا خودکشی یا تلاش‌های انتحاری
گرفتگی یا درد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و یا مشکلات هاضمه بدون یک دلیل فیزیکی روشن و / یا این که حتی با درمان راحت نیستند .
در مورد این علائم با پزشک خود صحبت کنید . صادق باشید، صریح و مختصر باشید - پزشک باید بداند که شما چه احساسی دارید . ممکن است پزشک شما از زمانی که علائم بیماری شما شروع می‌شوند بپرسید ، چه مدت طول می‌کشد ، چقدر طول می‌کشد ، اگر به نظر می‌رسد که بدتر یا بهتر می‌شوند ، و اگر آن‌ها شما را از رفتن به بیرون یا انجام فعالیت‌های معمول خود نگه دارند . این کار می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از بازدید پزشک خود ، برخی از نکات را در مورد علائم خود یادداشت کنید .
۳. انواع خاصی از افسردگی برای زنان منحصر به فرد است .
بارداری ، دوره پس از زایمان ، perimenopause و چرخه قاعدگی همگی با تغییرات شدید فیزیکی و هورمونی همراه هستند . برخی از انواع افسردگی که در مراحل مختلف زندگی یک زن رخ می‌دهند عبارتند از:
اختلال Dysphoric Premenstrual ( PMDD )
اغلب افراد با عبارت " PMS " یا سندرم premenstrual آشنا هستند . moodiness و زودرنجی در هفته‌های قبل از قاعدگی کامل است و علایم معمولا ً ملایم هستند . اما یک شکل کم‌تر معمول از PMS وجود دارد که اختلال dysphoric premenstrual نامیده می‌شود ( PMDD ) . PMDD یک وضعیت جدی است که علائمی چون عصبانیت ، عصبانیت ، افسردگی ، افسردگی ، افکار خودکشی ، تغییر اشتها ، باد کردگی ، مهربانی سینه ، و درد مفاصل و یا ماهیچه را از بین می‌برد.
افسردگی روحی
حامله بودن آسان نیست . زنان باردار معمولا ً با بیماری ، افزایش وزن و نوسانات روحی سر و کار دارند . مراقبت از یک نوزاد هم چالش برانگیز است . بسیاری از مادران جدید " افسردگی کودک " را تجربه می‌کنند - اصطلاحی که برای توصیف احساسات نگرانی ، نارضایتی ، نوسان روحی و خستگی به کار می‌رود . این احساسات معمولا ً تا حدودی ملایم هستند ، یک یا دو هفته طول می‌کشد و بعد به عنوان یک مادر جدید برای داشتن یک نوزاد آماده می‌شود .
افسردگی بعد از زایمان ( پس از زایمان ) افسردگی است . افسردگی روحی بسیار جدی‌تر از افسردگی کودک است . احساس ناراحتی شدید ، اضطراب و خستگی ناشی از افسردگی روحی ممکن است باعث شود فعالیت‌های مراقبت روزانه برای یک مادر و / یا بچه‌اش به پایان برسد . اگر شما فکر می‌کنید که دچار افسردگی شدید ، باید با پزشک خود صحبت کنید و یا یک متخصص بهداشت روانی آموزش دهید . اگر در دوران بارداری و یا پس از تولد کودک نشانه‌هایی از افسردگی مشاهده می‌کنید ، او را تشویق کنید که یک ارائهکننده خدمات بهداشتی را ببیند و یا از درمانگاه بازدید کند .
افسردگی روحی
perimenopause یک مرحله عادی در زندگی یک زن است که گاهی می‌تواند چالش برانگیز باشد . اگر از through عبور می‌کنید ، ممکن است تجربه دوره‌های غیر عادی ، مشکلات خواب ، نوسانات روحی و فلاش داغ را تجربه کنید . اما این یک افسانه است که احساس افسردگی می‌کند . اگر شما با عصبانیت ، اضطراب ، ناراحتی و یا از دست دادن لذت در زمان گذار یائسگی در کش‌مکش هستید ، ممکن است دچار افسردگی روحی شوید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: