روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

داروها
داروهایی که ضد افسردگی تجویز می‌شوند می‌توانند برای درمان افسردگی خوب عمل کنند . آن‌ها می‌توانند ۲ تا ۴ هفته وقت صرف کنند . Antidepressants می‌توانند اثرات جانبی داشته باشند، اما بسیاری از عوارض جانبی ممکن است در طول زمان کم شوند . در مورد هر گونه عوارض جانبی که دارید ، با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید . استفاده از داروهای ضد افسردگی را بدون اولین بار با پزشک خود قطع نکنید .
توجه داشته باشید : اگر چه داروهای ضد افسردگی می‌توانند برای بسیاری از مردم موثر باشند ، ممکن است خطرات جدی برای برخی ، به خصوص کودکان ، نوجوانان و جوانان وجود داشته باشد . Antidepressants ممکن است باعث ایجاد برخی از مردم شود ، به خصوص آن‌هایی که در ابتدا شروع به گرفتن دارو می‌کنند و قبل از اینکه شروع به کار کنند ، افکار خودکشی داشته باشند یا تلاش‌های انتحاری انجام دهند . هر کس که داروهای ضد افسردگی مصرف کند باید با دقت پایش شود ، به خصوص زمانی که آن‌ها ابتدا شروع به گرفتن داروهای ضد افسردگی می‌کنند . با این حال برای بسیاری از افراد ، خطرات افسردگی درمان نشده بیشتر از داروهای ضد افسردگی است که تحت نظارت دقیق پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند .
اطلاعات در مورد داروها به طور مرتب تغییر می‌کند . مراجعه به وبسایت اداره غذا و داروی آمریکا ( FDA ) برای آخرین هشدارها ، راهنمای دارویی بیمار ، و یا داروهای تازه تایید شده .
روان‌درمانی:
روان‌درمانی به آموزش روش‌های جدید فکر کردن و رفتار کردن و تغییر عادت‌های که ممکن است به افسردگی کمک کند ، کمک می‌کند . درمان می‌تواند به شما کمک کند درک کنید و از طریق روابط سخت و یا وضعیت‌هایی که ممکن است موجب افسردگی شما شوند و یا بدتر کنید ، کار کنید .
مغز Stimulation مغزی
درمان electroconvulsive ( ECT ) و دیگر روش‌های تحریک مغزی ممکن است یک گزینه برای افراد مبتلا به افسردگی شدید باشد که به داروهای ضد افسردگی واکنش نمی‌دهند . ECT شناخته‌شده‌ترین نوع درمان مغزی است و طولانی‌ترین سابقه استفاده از ECT را دارد . دیگر روش‌های تحریک کنندگی که در اینجا مورد بحث قرار گرفتند جدیدتر هستند و در برخی موارد هنوز روش‌های تجربی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این گزینه‌های درمان ، مراجعه به www.nimh.nih.gov / health. برای یافتن آزمایش‌های بالینی ، مراجعه به www.clinicaltrials.gov .
اگر افسرده باشم چطور می‌توانم به خودم کمک کنم ؟
همانطور که به درمان خود ادامه می‌دهید ، ممکن است کم‌کم احساس بهتری داشته باشید . به یاد داشته باشید که اگر یک ضد افسردگی بخورید ، ممکن است ۲ تا ۴ هفته طول بکشد تا کار را شروع کنید. سعی کنید کارهایی را که عادت دارید از آن لذت ببرید ، انجام دهید . آرام بگیر . چیزهای دیگری که ممکن است به آن‌ها کمک کند عبارتند از:
تلاش برای فعال بودن و ورزش کردن
شکستن وظایف بزرگ به افراد کوچک ، تعیین اولویت‌ها و انجام هر کاری که می‌توانید انجام دهید
زمان خود را با افراد دیگر سپری کنید و به یکی از دوستان قابل‌اعتماد و یا خویشاوند تان اعتماد کنید
تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید ، تصمیمات مهم زندگی را بگیرید . درباره تصمیم‌گیری با دیگران که شما را خوب می‌شناسند ، بحث کنید .
اجتناب از خود دارو با الکل و یا با داروهایی که برای شما تجویز نشده اند
چگونه می‌توانم به کسی که افسرده است کمک کنم ؟
اگر کسی را می‌شناسید که افسردگی داشته باشد ، ابتدا به او کمک کنید تا یک ارائهکننده خدمات درمانی و یا بهداشت روانی را ببیند . همچنین می‌توانید :
حمایت ، درک ، صبر و تشویق را پیشنهاد دهید
هرگز نظرات خود درباره خودکشی را نادیده نگیرید و آن‌ها را به پزشک و یا مشاور بهداشت و درمان خود معرفی کنید .
او را برای پیاده‌روی ، گردش ، و فعالیت‌های دیگر دعوت کنید .
به او کمک کنید و یا او به برنامه درمان پایبند باشد ، از قبیل تنظیم reminders برای گرفتن داروهای تجویز شده
به او کمک کنید تا مطمئن شود که او رفت و آمد به پست درمانی دارد
به او یادآوری کنید که با گذشت زمان و درمان افسردگی بالا خواهد رفت
کجا می‌تونم کمک کنم ؟
اگر مطمئن نیستید کجا برای کمک مراجعه کنید ، از تامین‌کننده سلامت تان سوال کنید یا به آدرس NIMH Illnesses برای متخصصان سلامت روانی مراجعه کنید . همچنین می‌توانید آنلاین را برای متخصصان سلامت روانی چک کنید ؛ با مرکز سلامت اجتماعی ، انجمن بهداشت روانی محلی ، یا برنامه بیمه برای یافتن یک متخصص سلامت روانی آشنا شوید . پزشکان بیمارستان می‌توانند در شرایط اضطراری کمک کنند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: