روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

افسردگی و دانشجویان
اضطراب و افسردگی دانشجویان
پاسخ به دانشجویان درباره افسردگی
احساس ناراحتی , ناراحتی , یا گروشی ? چه کسی زمانی این کار را نمی‌کند ? کالج زمان هیجان انگیزی است , اما می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد . به عنوان یک دانشجوی کالج , شما ممکن است برای اولین بار خانه را ترک کنید , یاد بگیرید که مستقل زندگی کنید , با افراد جدید ملاقات کنید و خواب کمتری داشته باشید . عقب‌نشینی کوچک یا بزرگ می‌تواند مانند پایان دنیا باشد , اما این احساسات معمولا ً کمی زمان می‌برد .
اما اگر غمگین , مایوس و یا عصبانی هستید , ممکن است افسردگی داشته باشید . تو تنها نیستی . افسردگی شایع‌ترین مشکل بهداشتی برای دانشجویان است . باید بدانید :
افسردگی یک بیماری پزشکی است .
افسردگی می‌تواند درمان شود .
درمان اولیه بهتر است .
اغلب دانشگاه‌ها خدمات بهداشت روانی رایگان یا رایگان به دانشجویان ارائه می‌کنند .
افسردگی چیست ?
افسردگی یک بیماری پزشکی با نشانه‌های بسیاری از جمله بیماری‌های جسمی است . غم تنها بخش کوچکی از افسردگی است . برخی افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساس ناراحتی نکنند , اما عصبانی می‌شوند و یا فقط به چیزهایی علاقه دارند که معمولا ً دوست دارند انجام دهند . افسردگی با زندگی روزمره و کارکرد طبیعی شما تداخل می‌کند . نادیده گرفتن یا پنهان کردن علائم این یک نقص شخصیتی نیست و شما می‌توانید آن را دور کنید .
آیا انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد ?
بله . رایج‌ترین اختلالات افسردگی عبارتند از: افسردگی اساسی ( یک اپیزود گسسته , کاملا ً متفاوت از احساس و عملکرد معمول فرد ) , افسردگی مداوم ( یک افسردگی با درجه پایین که می‌تواند در طول زمان بهتر یا بدتر شود ) و افسردگی روان ( شدیدترین , با توهمات و توهمات ) . برخی افراد نسبت به افسردگی در زمستان ( اختلال عاطفی فصلی ) آسیب‌پذیر هستند و برخی زنان در هفته یا دو قبل از قاعدگی , افسردگی خود را گزارش می‌کنند . می‌توانید در مورد این نوع افسردگی و انواع دیگر افسردگی یاد بگیرید
علائم و نشانه‌های افسردگی چیست ?
اگر شما هر یک از علائم و علائم زیر را تقریبا ً هر روز به مدت حداقل سه هفته تجربه کرده‌اید , ممکن است دچار افسردگی شدید شوید :
حالت غمگین , مضطرب یا " خالی "
احساس ناامیدی , بدبینی
احساس گناه , بی‌ارزشی , درماندگی
از دست دادن علاقه یا لذت در سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها
کاهش انرژی , خستگی , کاهش سرعت
مشکل تمرکز کردن, به یاد آوردن و تصمیم‌گیری
مشکل خواب , بیداری صبح زود یا خواب
کاهش اشتها و یا کاهش وزن ناخواسته
افکار خودکشی یا خودکشی
بی‌قراری , بی‌قراری
علایم جسمانی مداوم مانند درد ماهیچه و یا سردرد
همه افرادی نیستند که افسرده هستند . برخی افراد تنها چند نشانه را تجربه می‌کنند . بعضی‌ها خیلی‌ها دارند . اگر هر کدام از این علائم در کار شما دخالت می‌کنند - یا اگر فکر می‌کنید که زندگی ارزش زندگی یا ایده آسیب رساندن به خود را ندارد - باید سریعا ً به دنبال کمک باشید ; لازم نیست چند هفته منتظر بمانید .
اختلالات " در حال وقوع " چیست ?
افسردگی می‌تواند همزمان با مشکلات دیگر سلامتی مانند اضطراب , اختلال خوردن و یا سو مصرف مواد رخ دهد . همچنین می‌تواند با دیگر شرایط پزشکی از قبیل دیابت یا عدم تعادل تیرویید اتفاق بیفتد . داروهای خاص - برای مثال , آن‌هایی که برای درمان آکنه شدید هستند ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند که به افسردگی کمک می‌کنند ; اگرچه برخی زنان نسبت به تغییرات هورمونی حساس هستند , قرص‌های کنترل تولد مدرن با افسردگی در اغلب کاربران مرتبط نیستند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: