روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

افسردگی : برنامه‌ای برای این کار وجود دارد ؟
اگر یک گوشی هوشمند ، تبلت یا " phablet " ( تبلت ) داشته باشید ، ممکن است متوجه شده‌باشید که بسیاری از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه یا برنامه‌های کاربردی وجود دارد که به عنوان پشتیبان برای افراد افسرده به بازار عرضه می‌شوند . برخی از این برنامه‌ها هدف ارائه درمان و آموزش هستند . برنامه‌های دیگر ابزارهایی را برای کمک به ارزیابی خود ، مدیریت علائم خود و اکتشاف منابع ارائه می‌دهند .
با چند ضربه بر روی صفحه ، می‌توانید اطلاعات و ابزارهایی برای کمک به افسردگی خود در کف دست داشته باشید . اما ، درست مانند اطلاعات سلامت آنلاین ، یافتن یک app برای شما مهم است که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید .
در اینجا چند چیز که مهم است در مورد برنامه‌های تلفن همراه برای افسردگی به یاد داشته باشید آورده شده‌است :
برخی برنامه‌ها ، اطلاعات و ابزار سلامت مبتنی بر دانش را فراهم می‌کنند . بعضی‌ها این کار را نمی‌کنند .
برخی از توسعه دهندگان برنامه با پزشکان ، محققان و دیگر متخصصان مشورت می‌کنند تا برنامه خود را توسعه دهند . برخی دیگر این کار را نمی‌کنند .
یک app موبایل نباید جایگزین دیدن پزشک شما یا دیگر تامین‌کننده خدمات بهداشتی شود .
پیش از هر گونه تغییر توصیه‌شده توسط هر منبع تلفن همراه یا تلفن همراه با پزشک خود صحبت کنید .
توصیه سریع : سوالات قبل از استفاده از برنامه بهداشت همراه :
چه کسی این برنامه را توسعه داد ؟ پیدا کردن این اطلاعات آسان است؟
چه کسی این اطلاعات را نوشته و یا بررسی می‌کند ؟
آیا حریم خصوصی شما حفاظت شده‌است ؟ آیا این برنامه به روشنی یک سیاست حریم خصوصی را وضع می‌کند ؟
آیا این وب سایت راه‌حل‌های سریع و ساده‌ای برای مشکلات سلامتی شما ارائه می‌کند ؟ آیا cures معجزه وعده داده‌اند ؟
آیا FDA برنامه‌های کاربردی موبایل را تایید می‌کند ؟
بسیاری از برنامه‌های تلفن همراه برای افسردگی ، اطلاعات و یا ابزارهای آموزشی بیمار را فراهم می‌کنند . از آنجا که این وسایل پزشکی محسوب نمی‌شوند ، FDA آن‌ها را تنظیم نمی‌کند .
برخی از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه کم‌ترین خطر را برای مصرف کنندگان یا بیماران دارند ، اما اگر آن‌ها به درستی عمل نکنند ، دیگران می‌توانند خطرات قابل‌توجهی را به همراه داشته باشند . اداره غذا و دارو بر نظارت خود بر برنامه‌های پزشکی تلفن همراه تمرکز دارد :
آن‌ها قصد دارند به عنوان یک وسیله جانبی برای یک دستگاه پزشکی منظم استفاده شوند - برای مثال ، یک app که به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا با مشاهده یک تصویر پزشکی از یک تصویر بایگانی و سیستم ارتباطی بر روی یک گوشی هوشمند و یا تبلت موبایل یک تشخیص خاص ایجاد کند .
تبدیل یک پلت فرم تلفن همراه به یک دستگاه پزشکی منظم - برای مثال ، یک app که یک گوشی هوشمند را به دستگاه electrocardiograph ( ECG ) تبدیل می‌کند تا ریتم‌های قلب غیر عادی را تشخیص دهد یا اینکه آیا بیمار دچار حمله قلبی می‌شود یا خیر .
آیا NIMH برای افسردگی برنامه کاربردی دارند ؟
NIMH در حال حاضر هیچ برنامه کاربردی تلفن همراه را ارایه نمی‌کند ، اما وب سایت NIMH ، www.nimh.nih.gov ، همراه با موبایل است . این به این معنی است که شما می‌توانید به وب سایت NIMH در هر زمان ، هر زمان ، و روی هر وسیله‌ای - از کامپیوترهای رومیزی گرفته تا تبلت و موبایل دسترسی داشته باشید .
اگر برنامه‌ای را ببینید که ادعا می‌کند توسط NIMH ایجاد یا بازبینی می‌شود ، لطفا ً مرکز منابع اطلاعات NIMH تماس بگیرید تا مطمین شوید که توسط ما توسعه‌یافته یا مورد بررسی قرار گرفته‌است .
درمان درمانی و دیگر اختلالات مغزی
اگر داروها علایم افسردگی را کاهش ندهند ، electroconvulsive درمانی ( ECT ) می‌تواند یک گزینه برای کشف آن باشد . عقاید قدیمی زیادی درباره ECT وجود دارد ، اما در اینجا حقایق وجود دارد :
ECT نسبت به افراد مبتلا به افسردگی شدیدی که قادر به احساس بهتری نسبت به درمان‌های دیگر نمی‌باشند ، کمک می‌کند .
ECT می‌تواند درمان موثری برای افسردگی باشد .
ECT ممکن است منجر به برخی عوارض جانبی از جمله گیجی ، حواس‌پرتی و اتلاف حافظه شود . معمولا ً این عوارض جانبی کوتاه‌مدت هستند ، اما گاهی اوقات می‌توانند درنگ کنند. با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که منافع بالقوه و خطرات درمان را درک می‌کنید .
برخی از مردم بر این باورند که ECT دردآور است و یا می‌توانید حس الکتریکی را حس کنید . این درست نیست . قبل از شروع ECT ، یک بیمار در بی‌هوشی مختصری قرار می‌گیرد و به یک ماهیچه تبدیل می‌شود . او از طریق درمان به خواب می‌رود و به طور عمدی انگیزه‌های الکتریکی را احساس نمی‌کند .
در عرض یک ساعت پس از جلسه درمان ، که تنها چند دقیقه طول می‌کشد ، بیمار بیدار و هوشیار است .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: