روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

داروهای ضد افسردگی دیگری نیز وجود دارند که به هیچ یک از این گروه‌ها نمی‌رسند و منحصر به فرد ، مانند Mirtazapine و بوپروپیون ، در نظر گرفته می‌شوند .
اگرچه تمام داروهای ضد افسردگی می‌توانند اثرات جانبی دیگری داشته باشند، اما برخی احتمال دارد برخی عوارض جانبی خاصی نسبت به برخی دیگر ایجاد کنند . شما ممکن است قبل از پیدا کردن دارویی که علائم شما را بهبود بخشد و اثرات جانبی داشته باشد که می‌توانید مدیریت کنید ، باید چندین داروی ضد افسردگی مختلف را امتحان کنید .
بسیاری از داروهای ضد افسردگی به طور کلی ایمن هستند ، اما اداره غذا و داروی آمریکا ( FDA ) به همه داروهای ضد افسردگی هشدار می‌دهد که هشدارهای مربوط به جعبه سیاه را بگیرند . در برخی موارد ، کودکان ، نوجوانان و جوانان زیر سن ۲۵ سال ممکن است افزایش افکار خودکشی و یا رفتار ضد افسردگی را تجربه کنند ، به خصوص در چند هفته اول بعد از شروع یا زمانی که این مقدار تغییر کرده باشد . این هشدار همچنین می‌گوید که بیماران تمام سنین داروهای ضد افسردگی را باید با دقت نگاه کرد ، به خصوص در طی چند هفته اول درمان .
عوارض جانبی معمولی که توسط FDA برای داروهای ضد افسردگی ذکر شده‌است عبارتند از:
تهوع و استفراغ
افزایش وزن
Diarrhea
Sleepiness
مشکلات جنسی
عوارض جانبی جدی دیگری که توسط FDA برای داروهای ضد افسردگی ذکر شده‌است می‌تواند شامل مصادره ، مشکلات قلبی و عدم تعادل نمک در خون ، آسیب کبد ، افکار خودکشی ، یا سندرم سروتونین ( یک واکنش تهدید کننده زندگی که بدن شما خیلی سروتونین ایجاد می‌کند ) باشد . سندرم سروتونین می‌تواند موجب لرزش ، اسهال ، تب ، تشنج ، و ماهیچه‌های سفت و سخت شود .
پزشک شما ممکن است شما علاوه بر گرفتن دارو ، یک درمانگر حرفه‌ای را هم ببینید . از پزشک خود در مورد مزایا و خطرات اضافه کردن درمان به درمان خود بپرسید . گاهی صحبت از درمان به تنهایی می‌تواند بهترین درمان برای شما باشد .
اگر افکار خودکشی دارید و یا عوارض جانبی جدی دیگری مثل حمله و یا مشکلات قلبی داشته باشید در حالیکه داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنید ، سریعا ً با پزشک خود تماس بگیرید .
مرکز پیش‌گیری از خودکشی در ساعت ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - TALK ( ۸۲۵۵ ) در دسترس است ، یا می‌توانید از www.suicidepreventionlifeline.org دیدن کنید .
چگونه باید رفت و آمد کرد ؟
افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند باید دستورها پزشک خود را دنبال کنند . دارو باید در مقدار مناسب زمان مناسب مصرف شود . این کار می‌تواند ۳ یا ۴ هفته طول بکشد تا این که دارو اثر بگذارد . برخی از مردم برای مدت کوتاهی این داروها را مصرف می‌کنند و برخی از مردم برای مدت طولانی آن‌ها را قبول می‌کنند . افراد مبتلا به افسردگی دراز مدت ممکن است نیاز به دارو برای مدت‌زمان طولانی داشته باشند .
هنگامی که فرد داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کند ، مهم است که بدون کمک پزشک آن‌ها را رها نکنید . گاهی اوقات افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند احساس بهتری دارند و به زودی دارو مصرف نمی‌کنند و افسردگی ممکن است باز گردد . زمانی که زمان توقف دارو فرا می‌رسد ، پزشک به فرد کمک خواهد کرد تا به آهستگی میزان مصرف دارو را کاهش دهد . مهم است که به بدن زمان بدهید تا خود را با تغییر تطبیق دهید . افراد معتاد و یا " قلابی " به داروها اعتیاد پیدا نمی‌کنند ، اما توقف ناگهانی آن‌ها می‌توانند باعث بروز عوارض جانبی شوند . اگر یک دارو کار نکند ، ممکن است برای امتحان کردن یک دارو دیگر مفید باشد .
هشدار سازمان بهداشت و داروی آمریکا درباره Antidepressants
Antidepressants به طور کلی ایمن تلقی می‌شوند ، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که آن‌ها ممکن است تاثیرات ناخواسته ، به ویژه در جوانان داشته باشند . سازمان غذا و دارو یک برچسب هشدار "جعبه سیاه " را تصویب کرد که جدی‌ترین نوع هشدار در مورد داروهای ضد افسردگی بود . این هشدار می‌گوید خطر افزایش تفکر خودکشی یا تلاش‌های انتحاری در کودکان ، نوجوانان و جوانان در سن ۲۴ سالگی وجود دارد .
این هشدار همچنین می‌گوید که بیماران تمام سنین داروهای ضد افسردگی را باید با دقت نگاه کرد ، به خصوص در طی چند هفته اول درمان . عوارض جانبی احتمالی به دنبال افسردگی هستند که بدتر ، تفکر یا رفتار ، یا هر گونه تغییر غیرعادی در رفتار مانند مشکل خواب ، اضطراب ، و یا عقب‌نشینی از وضعیت‌های اجتماعی طبیعی می‌شود . خانواده‌ها و مراقبان باید هر گونه تغییر در دکتر را گزارش دهند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: