روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

هرگز نظرات خود درباره خودکشی را نادیده نگیرید .
به فرزندتان یادآوری کنید که با زمان و درمان افسردگی ، افسردگی بالا خواهد رفت .
افراد سالمند
مادرم ۶۸ ساله است و من شاهد تغییراتی بوده‌ام … او دیگر علاقه‌ای به غذاهای محبوب خود ندارد . او در شب برای خوابیدن مشکل دارد و بیش از حد معمول به نوه‌هایش حمله می‌کند . او قبلا ً خیلی اجتماعی بود ، اما حالا خودش را زیاد نگه می‌دارد .
داشتن افسردگی برای مدت طولانی یک بخش طبیعی از رشد و رشد است . بسیاری از بزرگسالان مسن‌تر با وجود بیماری‌های جسمی و یا مشکلات جسمی ، از زندگی خود راضی هستند . اما تشخیص افسردگی در بزرگسالان مسن‌تر ممکن است مشکل باشد چون ممکن است علائم متفاوتی از خود نشان دهند .
گاهی اوقات افراد مسن که افسرده به نظر می‌رسند ، به نظر خسته می‌آیند ، دچار مشکل خواب می‌شوند و یا بدخلق و کج‌خلق به نظر می‌رسند . گیجی و یا مشکلات توجه ناشی از افسردگی می‌تواند گاهی شبیه بیماری آلزایمر یا اختلالات مغزی دیگر باشد . بزرگسالان بزرگ‌تر نیز ممکن است شرایط پزشکی بیشتری از قبیل بیماری قلبی ، سکته و یا سرطان داشته باشند که ممکن است موجب بروز علائم افسردگی شود . یا ممکن است با عوارض جانبی که به افسردگی کمک می‌کنند دارو مصرف کنند .
برخی افراد بزرگ‌سال قدیمی ممکن است آنچه را که پزشکان به عنوان افسردگی عروقی می‌نامند تجربه کنند که به آن افسردگی arteriosclerotic یا افسردگی ischemic می‌گویند . افسردگی روحی ممکن است باعث شود که رگ‌های خونی انعطاف‌پذیری کمتری داشته باشند و در طول زمان سفت شوند و منقبض شوند . سخت کردن رگ‌ها از جریان خون طبیعی به اندام‌های بدن ، از جمله مغز جلوگیری می‌کند . آن‌هایی که دچار افسردگی عروقی هستند ممکن است در معرض بیماری یا سکته قلبی باشند .
گاهی اوقات تشخیص اندوه از افسردگی اصلی دشوار است . ناراحتی پس از از دست دادن یک فرد محبوب یک واکنش طبیعی است و به طور کلی به درمان تخصصی سلامت روانی نیاز ندارد . با این حال ، اندوه پیچیده است و به مدت بسیار طولانی به دنبال از دست رفتن ممکن است به درمان نیاز داشته باشد.
بزرگسالانی که در سنین پایین دچار افسردگی شده بودند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی در اواخر زندگی قرار دارند .
افسردگی قابل‌درمان است .
روتین روزانه من مورد اصابت گلوله قرار گرفت . من انرژی لازم برای انجام هیچ کاری نداشتم . من از جایم بلند شدم ، چون سگ باید راه می‌رفت و همسرم باید به سرکار برود . روز به پایان می‌رسید و نمی‌دانستم کجا می‌رود . می‌خواستم به حالت عادی برگردم . فقط می‌خواستم دوباره خودم باشم . یکی از دوستانش متوجه شد که چیزی درست نیست . از زمانی که او واقعا ً افسرده شده بود و از دکترش کمک گرفته بود با او صحبت کردم .
افسردگی ، حتی در شدیدترین موارد ، می‌تواند درمان شود . هر چه درمان زودتر شروع شود ، موثرتر است . اغلب بزرگسالان در هنگام درمان با داروهای ضد افسردگی ، درمان صحبت می‌کنند ( روان‌درمانی ) ، یا ترکیبی از هر دو .
اگر فکر می‌کنید که ممکن است افسردگی داشته باشید، با گذاشتن یک قرار ملاقات برای ملاقات پزشک یا تامین‌کننده خدمات بهداشتی خود شروع کنید . این می‌تواند یک پزشک متخصص و یا یک پزشک بهداشتی باشد که در تشخیص و درمان شرایط سلامت روانی متخصص است . داروهای خاص ، و برخی شرایط پزشکی مانند ویروس‌ها و یا اختلال thyroid می‌توانند موجب افسردگی مشابهی شوند . یک پزشک می‌تواند با انجام یک امتحان فیزیکی ، مصاحبه و تست‌های آزمایشگاهی این احتمالات را تشخیص دهد . اگر پزشک نتواند شرایط پزشکی پیدا کند که ممکن است موجب افسردگی شود ، گام بعدی یک ارزیابی روان‌شناختی است .
توصیه سریع : ایجاد یک قرار
اگر هنوز نیاز دارید یک قرار ملاقات داشته باشید ، در اینجا برخی از چیزهایی وجود دارند که شما می‌توانید در طی اولین تماس بگویید : " من اخیرا ً خودم بوده‌ام ، و دوست دارم درباره آن صحبت کنم ، " یا " فکر می‌کنم ممکن است افسردگی داشته باشم، و دوست دارم کمی کمک کنم ."
با دکتر خود صحبت کنید
اینکه شما و پزشک تان چه خوب با یکدیگر صحبت می‌کنید یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب مراقبت‌های بهداشتی خوب است . اما صحبت کردن با دکتر همیشه آسان نیست . این کار زمان و تلاش خود را به همراه پزشک خود انجام می‌دهد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: