روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مردان اغلب افسردگی را متفاوت از زنان تجربه می‌کنند . در حالی که زنان مبتلا به افسردگی به احتمال زیاد احساس غم , بی‌ارزشی , و احساس گناه بیش از حد دارند , مردان به احتمال زیاد خسته و عصبانی هستند و به فعالیت‌های لذت می‌برند و در خوابیدن مشکل دارند .
مردان هنگام افسردگی ممکن است به الکل یا مواد مخدر تبدیل شوند . همچنین ممکن است نا امید , ناامید , عصبانی , عصبانی و گاهی توهین‌آمیز باشند . برخی مردان ممکن است خود را به کار بیندازند تا درباره افسردگی خود با خانواده یا دوستان اجتناب کنند یا بی‌پروا رفتار کنند . و با اینکه بیشتر زنان خودکشی می‌کنند , بسیاری از مردان در ایالات‌متحده خودکشی می‌کنند .
کودکان
پسر من , تیموتی مورد استفاده قرار گرفت . گاهی اوقات او از رفتن به مدرسه شکایت می‌کند و از رفتن به مدرسه امتناع می‌کند . به خواهر کوچک‌ترش خیلی نعره می‌زند . او تیم فوتبال را ترک کرد و در عوض در اتاق خود بازی کرد .
دختران و پسران قبل از بلوغ به همان اندازه دچار افسردگی می‌شوند . یک کودک مبتلا به افسردگی ممکن است وانمود کند که بیمار است , از رفتن به مدرسه امتناع می‌ورزند , به والدین می‌چسبند یا نگران هستند که ممکن است والدین بمیرند . از آنجا که رفتارهای طبیعی از یک مرحله کودکی به مرحله دیگر متفاوت هستند , تشخیص اینکه آیا یک کودک فقط از یک مرحله موقت عبور می‌کند یا از افسردگی رنج می‌برد , مشکل است . گاهی والدین نگران این هستند که چگونه رفتار کودک تغییر کرده‌است یا یک معلم می‌گوید که به نظر نمی‌رسد فرزند شما خودش باشد . " در چنین مواردی , اگر پزشک اطفال کودک علائم جسمانی را بروز دهد, دکتر احتمالا ً پیشنهاد می‌کند که کودک مورد ارزیابی قرار گیرد , ترجیحا ً توسط یک متخصص بهداشت روانی که در درمان کودکان تخصص دارد . بیشتر اختلالات خلقی مزمن نظیر افسردگی , به عنوان سطوح بالای اضطراب در کودکان شروع می‌شوند .
نوجوانان
مدام مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتم , قلب من در میان شکسته بودن و نمرات من در حال افتادن بود . دردی که روز بعد در شب تحمل می‌کردم غیرقابل‌تحمل بود . احساس می‌کردم غرق می‌شوم . از خودم متنفر بودم . مادرم نگران بود و مرا نزد پزشک می‌برد . دکتر من در پایان سال سوم دبیرستان به من مبتلا شد . احتیاج به کمک داشتم .
دوران نوجوانی می‌تواند دشوار باشد . نوجوانان در حال شکل‌گیری هویت جدا از والدین خود , گلاویز شدن با مسائل جنسیتی و جنسیت در حال ظهور و تصمیم‌گیری مستقل برای اولین بار در زندگی هستند . انتظار می‌رود که حالات بدی گهگاهی مورد انتظار باشند , اما افسردگی متفاوت است .
کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر با افسردگی ممکن است قهر کنند, در مدرسه دچار مشکل شوند , منفی و عصبانی باشند و احساس سو تفاهم کنند . اگر شما مطمئن نیستید که آیا یک نوجوان در زندگی شما افسرده و یا فقط یک نوجوان است , فکر کنید که علایم تا چه مدت وجود داشته‌اند , چقدر جدی هستند , و این که نوجوان چگونه از خود و یا خود معمول خود عمل می‌کند . نوجوانان مبتلا به افسردگی ممکن است اختلالات دیگری مانند اضطراب , اختلالات خوردن یا سو مصرف مواد داشته باشند . آن‌ها ممکن است در خطر بیشتری برای خودکشی باشند .
کودکان و نوجوانان معمولا ً به والدین , معلمان و یا دیگر مراقبان تکیه می‌کنند تا درد خود را تشخیص دهند و به درمان نیاز دارند . بسیاری از نوجوانان نمی‌دانند برای درمان روانی کجا می‌روند یا معتقدند درمان کمکی نخواهد کرد. برخی دیگر به این دلیل که ممکن است علائم افسردگی بخشی از استرس معمول مدرسه یا نوجوان بودن باشند , کمک نمی‌کنند . برخی نوجوانان نگران این هستند که اگر به دنبال مراقبت‌های پزشکی ذهنی باشند , چه فکر می‌کنند .
افسردگی اغلب همچنان ادامه دارد و به بزرگسالی ادامه می‌دهد , به ویژه اگر درمان نشود . اگر به یک کودک یا یک نوجوان مشکوک هستید , از افسردگی رنج می‌برید , درست بگویید .
نکات سریع برای صحبت با کودک افسرده خود یا نوجوان :
حمایت عاطفی , درک , صبر و تشویق را ارائه دهید .
با کودک خود صحبت کنید , نه لزوما ً به افسردگی و دقت گوش دهید .
هرگز احساسات فرزند خود را تخفیف ندهید , بلکه واقعیت‌ها را مشخص کنید و امید ارائه دهید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: