روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

انواع افسردگی
انواع مختلفی از اختلالات افسردگی وجود دارد .
افسردگی عمده : علائم شدید که با توانایی کار ، خواب ، مطالعه ، خوردن و لذت بردن از زندگی تداخل دارند . یک قسمت می‌تواند تنها یک‌بار در زندگی یک فرد رخ دهد ، اما بیشتر اوقات ، یک فرد چندین قسمت دارد .
اختلال افسردگی پایدار : حالتی افسرده که حداقل ۲ سال طول می‌کشد . یک فرد مبتلا به اختلال افسردگی مزمن ممکن است برخی از افسردگی شدید را همراه با علائم افسردگی کم‌تر داشته باشد ، اما نشانه‌ها باید ۲ سال طول بکشد .
برخی از انواع افسردگی کمی متفاوت هستند ، و یا ممکن است تحت شرایطی منحصر به فرد رشد کنند . آن‌ها شامل موارد زیر هستند :
افسردگی روحی که زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دچار افسردگی شدید به علاوه نوعی جنون ، از جمله اختلال عقاید نادرست یا اختلال در واقعیت ( هذیان ) ، یا شنیدن یا دیدن چیزهای ناراحت‌کننده که دیگران نمی‌توانند بشنوند یا ببینند ) .
افسردگی روحی که بسیار جدی‌تر از " افسردگی کودک " است و بسیاری از زنان بعد از زایمان ، زمانی که تغییرات هورمونی و فیزیکی و مسیولیت جدید مراقبت از یک نوزاد می‌تواند طاقت‌فرسا باشد ، تجربه می‌کنند . تخمین زده می‌شود که ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان پس از زایمان افسردگی پس از زایمان تجربه می‌کنند .
اختلال عاطفی فصلی ( SAD ) ، که با شروع افسردگی در طول ماه‌های زمستان و زمانی که نور خورشید طبیعی کمتری وجود دارد ، مشخص می‌شود . افسردگی عموما ً در طول بهار و تابستان افزایش می‌یابد. این بیماری ممکن است به طور موثر با درمان سبک درمان شود ، اما نزدیک به نیمی از افراد مبتلا به این بیماری ، تنها با درمان نور بهتر عمل نمی‌کنند . دارو درمانی و روان‌درمانی می‌تواند به تنهایی یا به تنهایی و یا در ترکیب با درمان نور ، این بیماری را کاهش دهد .
اختلال دوقطبی متفاوت از افسردگی است . دلیل این که این لیست در این لیست گنجانده شده‌است این است که فردی با اختلال دو قطبی ، اپیزودهای دارای وضعیت‌های بسیار پایین ( افسردگی ) را تجربه می‌کند . اما فردی که اختلال دو قطبی دارد، حالات بسیار بالایی ( به نام جنون ) را تجربه می‌کند .
شما می‌توانید در مورد بسیاری از این اختلالات در وب سایت NIMH در سایت www.nimh.nih.gov یاد بگیرید .
افسردگی به روش‌های مختلف بر مردم تاثیر می‌گذارد .
هر کسی که افسردگی داشته باشد، همه نشانه‌ها را تجربه می‌کند . برخی از افراد تنها چند نشانه را تجربه می‌کنند . برخی افراد بسیاری دارند . شدت و فراوانی نشانه‌ها و اینکه چقدر طول می‌کشد بسته به فرد و بیماری خاص او متفاوت خواهد بود . علایم ممکن است بسته به مرحله بیماری متفاوت باشند .
زنان
دوستانم مدام می‌پرسند چه بلایی سرم می‌اید . من یک شغل عالی و یک خانواده فوق‌العاده دارم . اما دیگر هیچ چیز جالب به نظر نمی‌رسد . من همیشه خسته‌ام . سعی می‌کنم خودم را وادار به علاقه‌مند شدن به فعالیت‌های فرزندم کنم ، اما من دیگر نیستم . احساس تنهایی و دلتنگی می‌کنم و انرژی لازم برای انجام کارها را ندارم . احساس می‌کنم مادر بدی هستم .
زنان مبتلا به افسردگی علایم مشابهی را تجربه نمی‌کنند . با این حال ، زنان مبتلا به افسردگی معمولا ً نشانه‌های اندوه ، بی‌ارزشی و احساس گناه دارند .
افسردگی در میان زنان رایج‌تر از مردان است . عوامل زیستی ، چرخه عمر ، هورمونی و روانی که مختص زنان هستند ممکن است با نرخ افسردگی بالاتر مرتبط باشند . به عنوان مثال ، زنان نسبت به گسترش افسردگی پس از زایمان پس از زایمان ، هنگامی که تغییرات هورمونی و فیزیکی و مسیولیت جدید مراقبت از یک نوزاد می‌تواند سخت باشد ، آسیب‌پذیر هستند .
مرد
اب دهانم را قورت دادم . بی‌حس می‌شوم و سعی می‌کنم سرم را بی‌حس کنم . تو داری با خیلی‌ها حرف می‌زنی ، بسیاری از آبجوها برای رسیدن به این حالت زمانی که می‌توانید سرتان را ببندید . اما بعد از آن روز بعد از خواب بیدار می‌شوید و هنوز هم هست . تو باید باه‌اش کنار بیای . این فقط از بین نمی‌رود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: