روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

افراد مبتلا به افسردگی در معرض خطر بالاتری برای سایر شرایط پزشکی قرار دارند .
ممکن است تعجبی نداشته باشد که افرادی که بیماری یا شرایط پزشکی دارند از افسردگی رنج می‌برند . واقعیت نیز صادق است : خطر توسعه برخی بیماری‌های جسمی در افراد مبتلا به افسردگی بیشتر است .
برای مثال ، افراد مبتلا به افسردگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ، دیابت ، سکته و بیماری آلزایمر را افزایش داده‌اند . تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که افراد مبتلا به افسردگی در معرض خطر بالاتری برای پوکی استخوان نسبت به دیگران هستند . دلایل هنوز روشن نیستند . یکی از عوامل این بیماری‌ها این است که افراد مبتلا به افسردگی ممکن است دسترسی کمتری به مراقبت‌های پزشکی خوب داشته باشند . آن‌ها ممکن است زمان بیشتری برای مراقبت از سلامتی خود داشته باشند، برای مثال به دنبال مراقبت ، مصرف داروهای تجویز شده ، خوردن خوب ، و ورزش کردن.
تحقیقات مداوم نیز بررسی می‌کنند که آیا تغییرات فیزیولوژیکی که در افسردگی دیده می‌شوند ممکن است نقش مهمی در افزایش خطر بیماری جسمی ایفا کنند. در افراد مبتلا به افسردگی ، دانشمندان تغییراتی را در روش چند سیستم مختلف بدن یافته‌اند که همه آن‌ها می‌توانند بر سلامت جسمی تاثیر بگذارند :
علائم تورم افزایش‌یافته
تغییرات در کنترل ضربان قلب و گردش خون
استرس در هورمون‌های استرس
- متابولیک در افرادی که در معرض خطر دیابت قرار دارند ، تغییر می‌کند.
هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات در افسردگی دیده می‌شوند و خطر دیگر بیماری‌های پزشکی را افزایش می‌دهند . با این حال ، تاثیر منفی افسردگی بر سلامت روانی و زندگی روزمره واضح است .
افسردگی حتی زمانی که دیگر بیماری‌ها وجود دارد ، قابل‌درمان است .
افسردگی را به عنوان بخش طبیعی داشتن یک بیماری مزمن اخراج نکنید . درمان موثر برای افسردگی موجود است و حتی اگر یک بیماری یا بیماری پزشکی دیگر داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند . اگر شما یا یک فرد عاشق فکر می‌کنید که افسردگی داشته باشید ، مهم است که به ارائهکننده خدمات بهداشت و درمان بگویید و گزینه‌های درمان را مورد بررسی قرار دهید .
شما همچنین باید در مورد تمام درمان‌ها یا داروهایی که قبلا ً دریافت کرده‌اید ، از جمله درمان افسردگی تجویز کنید ( داروهای تجویز شده و مکمل‌های رژیمی ) . به اشتراک گذاری اطلاعات می‌تواند به اجتناب از مشکلات با چندین داروی تداخل با یکدیگر کمک کند . همچنین به ارائه اطلاعات در مورد سلامت کلی و مسائل درمانی کمک می‌کند .
بهبودی از افسردگی زمان می‌برد ، اما درمان می‌تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد حتی اگر یک بیماری پزشکی داشته باشید . درمان‌ها برای افسردگی عبارتند از:
درمان رفتاری شناختی ( CBT ) ، یا درمان صحبت کردن، که به مردم کمک می‌کند تا سبک تفکر منفی و رفتارهایی را که ممکن است به افسردگی آن‌ها کمک کند ، تغییر دهند . بین فردی و انواع دیگر روان‌درمانی محدود ، در برخی موارد با داروهای ضد افسردگی به اثبات رسیده‌است .
داروهای Antidepressant ، از جمله ، اما محدود به مهار کننده‌های بازجذب سروتونین انتخابی ( SSRIs ) و بازدارنده‌های بازجذب نوراپی نفرین ( SNRIs ) .
در حالی که electroconvulsive درمانی ( ECT ) معمولا ً برای جدی‌ترین موارد افسردگی در نظر گرفته می‌شود ، از جمله تحریک مغناطیسی brain ( TMS ) می‌تواند به برخی افراد دچار افسردگی بدون نیاز به بی‌هوشی عمومی و اثرات جانبی کمی کمک کند .
افسردگی : چیزی که باید بدانید
افسردگی - چیزی که شما نیاز دارید که تصویر را بدانید
درباره این دفترچه
این رساله که توسط موسسه ملی سلامت روان ( NIMH ) تهیه‌شده ، مروری بر افسردگی ارائه می‌دهد . موسسه ملی بهداشت part بخشی از موسسه ملی بهداشت و درمان و حمایت از تحقیقات پزشکی است .
این بروشور به شما کمک می‌کند چهار چیز زیر را یاد بگیرید که همه باید در مورد افسردگی بدانند :
افسردگی یک بیماری واقعی است .
افسردگی به روش‌های مختلف بر مردم تاثیر می‌گذارد .
افسردگی قابل‌درمان است .
اگر شما افسردگی داشته باشید ، تنها نیستید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: