روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بیماری مزمن و سلامت روانی
افسردگی - بیماری‌های مزمن تصویر
افسردگی یک بیماری واقعی است . درمان می‌تواند به شما کمک کند تا حد امکان , حتی زمانی که بیماری دیگری دارید , زندگی کنید .
احساس اندوه یا دلسردی پس از حمله قلبی , تشخیص سرطان , یا در صورت تلاش برای مدیریت یک بیماری مزمن مثل درد , متداول است . ممکن است با محدودیت‌های جدیدی روبرو شوید که در مورد پیامدهای درمان و آینده نگران هستید . سازگاری با واقعیت جدید و مقابله با تغییرات و درمان مداوم که با تشخیص وجود دارد , دشوار است . فعالیت‌های مورد علاقه شما مانند پیاده‌روی یا باغبانی دشوارتر است .
انتظار می‌رود که احساس غم و اندوه موقتی باشد , اما اگر این علائم و علائم دیگر بیش از دو هفته طول بکشد, ممکن است افسردگی داشته باشید . افسردگی بر توانایی شما برای ادامه زندگی روزانه و لذت بردن از کار , اوقات فراغت , دوستان و خانواده تاثیر می‌گذارد . اثرات بهداشتی افسردگی فراتر از حالت روحی - افسردگی یک بیماری جدی در پزشکی است که علایم بسیاری دارد . برخی از علائم افسردگی عبارتند از:
ناراحت , عصبانی یا نگران
احساس پوچی , نا امید , گناه , یا بی‌ارزش بودن
از دست دادن لذت از سرگرمی‌ها و فعالیت‌های لذت بردن از جمله سکس
خستگی و کاهش انرژی , احساس بی‌میلی
مشکل تمرکز , یادآوری جزئیات و تصمیم‌گیری
قادر به خوابیدن یا خوابیدن نیست . زود بیدار شد
خوردن بیش از حد و یا عدم تمایل به خوردن , احتمالا ً با سود یا زیان بار نشده
افکار خودکشی , خودکشی یا خودکشی
درد یا درد , سردرد , گرفتگی عضلات و یا مشکلات هاضمه بدون یک علت فیزیکی روشن و / یا آن حتی با درمان نیز آسان نیست .
به یاد داشته باشید : افسردگی قابل‌درمان است - حتی اگر بیماری یا شرایط پزشکی دیگری داشته باشید . برای اطلاعات بیشتر به موسسه ملی بهداشت روانی مراجعه کنید .
افراد با شرایط پزشکی مزمن دیگر خطر افسردگی بالاتری دارند .
همان عواملی که خطر افسردگی را در افراد سالم افزایش می‌دهند , خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر را نیز افزایش می‌دهند . این عوامل خطرزا شامل سابقه خانوادگی یا خانوادگی افسردگی و یا از دست رفتن اعضای خانواده به خودکشی هستند .
با این حال , برخی عوامل خطر مستقیما ً به داشتن یک بیماری دیگر مرتبط هستند . برای مثال , شرایطی مانند بیماری پارکینسون و سکته مغزی باعث تغییر در مغز می‌شود. در برخی موارد , این تغییرات ممکن است نقش مستقیم در افسردگی داشته باشند . اضطراب و اضطراب مرتبط با بیماری نیز می‌تواند نشانه افسردگی باشد .
افسردگی در میان افرادی که بیماری‌های مزمنی همچون موارد زیر دارند , شایع است :
سرطان
بیماری عروق کرونر
دیابت
صرع
تصلب چندگانه
سکته
بیماری آلزایمر
اچ آی وی / ایدز
بیماری پارکینسون
لوپوس اریتماتوز سیستمیک
آرتریت روماتویید
گاهی علائم افسردگی ممکن است تشخیص پزشکی اخیر را دنبال کند اما همانطور که شما تنظیم می‌کنید یا به عنوان شرایط دیگر درمان می‌شود . در موارد دیگر , داروهایی که برای درمان بیماری استفاده می‌شوند ممکن است باعث افسردگی شود . افسردگی ممکن است باقی بماند , حتی وقتی که سلامت جسمانی بهبود یابد .
تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که دچار افسردگی و یک بیماری پزشکی دیگر می‌شوند نشانه‌های شدیدتری از هر دو بیماری دارند . آن‌ها ممکن است در سازگاری با بیماری و هزینه‌های درمانی بیشتر از آن‌هایی که افسردگی ندارند , دچار مشکل شوند .
هنوز مشخص نیست که آیا درمان افسردگی بعد از بیماری دیگری می‌تواند سلامت جسمانی را بهبود بخشد یا خیر. با این حال , هنوز هم برای درمان اهمیت دارد . اگر با بیماری مزمن و طولانی‌مدت مقابله می‌کنید , می‌تواند در زندگی روزمره تفاوت ایجاد کند .
افراد مبتلا به افسردگی در معرض خطر بالاتری برای سایر شرایط پزشکی هستند .
ممکن است جای تعجب نباشد که افراد مبتلا به بیماری یا شرایط پزشکی از افسردگی رنج می‌برند . عکس نیز درست است : خطر ایجاد برخی بیماری‌های جسمی در افراد مبتلا به افسردگی بیشتر است .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: