روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

عوامل محیطی ، فرهنگی و اجتماعی . بسیاری از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ، رویداده‌ای زندگی آسیب‌زا مانند سو استفاده ، ترک کردن، یا بدبختی در طول دوران کودکی را تجربه می‌کنند . دیگران ممکن است در معرض بی‌ثباتی ، تضعیف روابط و درگیری‌های خصمانه قرار داشته باشند .
اگر چه این عوامل ممکن است ریسک یک فرد را افزایش دهند، به این معنا نیست که فرد اختلال شخصیت مرزی را توسعه دهد . به همین ترتیب ، ممکن است افراد بدون این عوامل خطر که اختلال شخصیت مرزی را در طول زندگی خود ایجاد می‌کنند ، وجود داشته باشد .
من از کجا بدانم که آیا اختلال شخصیت مرزی دارم یا خیر ؟
یک متخصص سلامت روانی دارای مجوز - مانند روان‌پزشک ، روانشناس ، یا مددکار اجتماعی بالینی - که در تشخیص و درمان اختلالات روانی تجربه می‌شود ، می‌تواند اختلال شخصیت مرزی را براساس یک مصاحبه کامل و بحث در مورد نشانه‌ها تشخیص دهد . یک معاینه پزشکی دقیق و کامل می‌تواند به کنترل علل دیگر نشانه‌ها کمک کند .
متخصص بهداشت روانی ممکن است در مورد علائم و سوابق پزشکی و خانوادگی از جمله سابقه بیماری روانی سوال کند . این اطلاعات می‌تواند به تعیین بهترین درمان کمک کند .
چه بیماری‌های دیگری اغلب با اختلال شخصیت مرزی رخ می‌دهند ؟
اختلال شخصیت مرزی اغلب با بیماری‌های روانی دیگر رخ می‌دهد . این اختلالات همزمان می‌تواند تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی را سخت‌تر کند ، به ویژه اگر علایم بیماری‌های دیگر با علایم اختلال شخصیت مرزی تداخل داشته باشند. به عنوان مثال ، فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ممکن است به احتمال زیاد علائم افسردگی اصلی ، اختلال دوقطبی ، اختلالات اضطراب ، سو مصرف مواد و یا اختلالات خوردن را تجربه کند .
اختلال شخصیت مرزی چگونه درمان می‌شود ؟
اختلال شخصیت مرزی از نظر تاریخی برای درمان دشوار به نظر می‌رسد . اما با روش‌های جدیدتر و مبتنی بر شواهد ، بسیاری از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی نشانه‌های کم‌تر و کم‌تر شدید ، عملکرد بهبود یافته ، و کیفیت بهبود یافته زندگی را تجربه می‌کنند . برای بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی برای دریافت شواهد مبتنی بر شواهد ، درمان تخصصی از یک متخصص بهداشت روانی که به طور مناسب آموزش‌دیده است ، اهمیت دارد . انواع دیگر درمان یا درمان ارایه‌شده توسط یک ارائهکننده که به درستی آموزش ندیده است ، ممکن است به نفع بیمار نباشد .
بسیاری از عوامل بر طول زمان برای بهبود زمانی که درمان شروع می‌شود ، تاثیر می‌گذارند ، بنابراین برای افرادی که اختلال شخصیت مرزی دارند و عزیزان آن‌ها برای بیمار شدن و دریافت حمایت مناسب در طول درمان مهم است .
مهم است که به دنبال آن باشید - و به درمان ادامه دهید .
مطالعات NIMH نشان می‌دهد که بیماران اختلال شخصیت مرزی که درمان کافی دریافت نمی‌کنند بیشتر احتمال دارد بیماری‌های مزمن پزشکی یا روانی را توسعه دهند و کم‌تر احتمال دارد که انتخاب‌های سبک زندگی سالم داشته باشند . اختلال شخصیت مرزی نیز با نرخ بسیار بالاتری از رفتار خودکشی و خودکشی نسبت به جمعیت عمومی مرتبط است .
رفتارهای خودکشی و خودکشی
اختلال شخصیت مرزی با میزان بالاتری از رفتارهای خودکشی و self مرتبط است . بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی که به آسیب زدن به خودشان یا تلاش برای خودکشی فکر می‌کنند فورا ً کمک می‌کنند .
اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان در حال تجربه افکار خودکشی و یا رفتارهای خود آسیب زدن به خودتان باشید :
تماس با خودکشی ملی پیش‌گیری از خودکشی ( NSPL ) به طور رایگان در ساعت ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - TALK ( ۸۲۵۵ ) ، ۲۴ ساعت در روز ، ۷ روز در هفته ، تماس بگیرید . خدمات برای همه در دسترس است . ناشنوا و سخت شنوایی می‌تواند با the از طریق TTY در ۱ - ۸۰۰ - ۷۹۹ تماس بگیرد . همه تماس‌ها آزاد و محرمانه هستند . به طور مستقیم با خروجی‌های رسانه‌های اجتماعی تماس بگیرید اگر نگران به روز رسانی ‌های وب سایت‌های ارتباط جمعی و یا شماره‌گیری ۹۱۱ در شرایط اضطراری باشید . در وب سایت NSPL بیشتر یاد بگیرید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: