روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال شخصیت مرزی
پوشش اختلال شخصیت مرزی
اختلال شخصیت مرزی چیست ؟
اختلال شخصیت مرزی یک بیماری است که با الگوی مداوم حالات مختلف ، تصویر - تصویر و رفتار مشخص می‌شود . این نشانه‌ها اغلب منجر به اقدامات آنی و مشکلاتی در روابط با افراد دیگر می‌شوند . فردی که اختلال شخصیت مرزی دارد ممکن است بخش‌هایی از عصبانیت ، افسردگی و اضطراب را تجربه کند که ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد . علائم recognizable معمولا ً در دوران نوجوانی یا اوایل بزرگسالی دیده می‌شوند ، اما علائم اولیه بیماری در دوران کودکی رخ می‌دهد .
علایم و نشانه‌ها چه هستند ؟
افرادی که اختلال شخصیت مرزی دارند ممکن است نوسانات روحی را تجربه کرده و ممکن است عدم اطمینان در مورد چگونگی دیدن خود و نقش آن‌ها در جهان را به نمایش بگذارند . در نتیجه ، علایق و ارزش‌های آن‌ها می‌تواند به سرعت تغییر کند . افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی نیز تمایل دارند چیزها را در حد افراط ، مانند همه خوب یا بد مشاهده کنند . نظرات آن‌ها درباره افراد دیگر هم می‌تواند به سرعت تغییر کند . فردی که روزی به عنوان دوست شناخته می‌شود ممکن است دشمن یا خائن محسوب شود . این احساسات در حال تغییر می‌تواند منجر به روابط قوی و ناپایدار شود .
علایم و علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشند :
تلاش‌ها برای اجتناب از ترک واقعی یا خیالی ، مانند شروع سریع روابط ( فیزیکی یا عاطفی ) یا قطع ارتباط با فردی که پیش‌بینی می‌شود رها شود .
الگویی از روابط قوی و ناپایدار با خانواده ، دوستان و عزیزان ، اغلب از نزدیکی شدید و عشق ( آرمان‌گرایی ) برای نفرت شدید یا عصبانیت ( کاهش ارزش ) نوسان می‌کرد .
Distorted و خود - خود - تصویر و یا حس اعتماد به نفس
رفتارهای خطرناک و اغلب رفتارهای خطرناک مانند سپری کردن sprees ، سکس ناامن ، سو مصرف مواد ، رانندگی بی‌ملاحظه و پرخوری . لطفا ً توجه داشته باشید: اگر این رفتارها در وهله اول در هنگام بالا بردن حالت و یا انرژی بالا رخ می‌دهند ، ممکن است نشان‌دهنده یک اختلال در حالت ، به جای اختلال شخصیت مرزی باشند .
رفتار خود آسیب زدن مانند برش
افکار پریشان درباره رفتارها یا تهدیدهای خودکشی
حالت‌های بسیار تغییر پذیر و بی‌نهایت متغیر با هر قسمت که از چند ساعت تا چند روز دوام می‌آورد
احساسات مزمن تهی بودن
عصبانیت شدید ، عصبانیت شدید و یا مشکلات کنترل عصبانیت
عدم اعتماد و اعتماد که گاهی اوقات با ترس غیر منطقی از اهداف دیگران همراه می‌شود
احساس تفکیک ، از قبیل احساسات قطع شدن از خود ، مشاهده فرد از بدن فرد ، یا احساسات غیرواقعی .
هر فردی که اختلال شخصیت مرزی داشته باشد، همه نشانه‌ها را تجربه می‌کند . برخی افراد تنها چند نشانه را تجربه می‌کنند در حالی که برخی دیگر افراد بسیاری دارند . این نشانه‌ها را می‌توان با رویداده‌ای ظاهرا ً معمولی تحریک کرد ؛ برای مثال ، افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ممکن است عصبانی و پریشان شوند - به خاطر سفره‌ای تجاری و یا تغییرات در طرح‌ها - از افرادی که احساس نزدیکی می‌کنند . شدت و فراوانی نشانه‌ها و اینکه چقدر طول می‌کشد بسته به فرد و بیماری خاص آن‌ها تفاوت خواهد داشت .
اختلال شخصیت مرزی چیست ؟
دانشمندان مطمئن نیستند که چه چیزی موجب اختلال شخصیت مرزی می‌شود ، اما تحقیقات نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی ، محیطی و اجتماعی نقش ایفا می‌کنند .
تاریخ خانوادگی . افرادی که عضو خانواده نزدیک ( مانند والد یا خواهر یا برادر ) دارند ممکن است در خطر بالاتر توسعه اختلال شخصیت مرزی یا اختلال شخصیت مرزی ( مانند impulsiveness و پرخاش ) باشند .
عوامل مغز : مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی می‌توانند تغییرات ساختاری و عملکردی در مغز داشته باشند به ویژه در مناطقی که انگیزه‌ها و مقررات احساسی را کنترل می‌کنند . اما آیا روشن نیست که آیا این تغییرات عوامل ریسکی برای بی‌نظمی یا ایجاد اختلال هستند یا خیر .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: