روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال دو قطبی چگونه درمان می‌شود ?
در حال حاضر هیچ درمانی برای اختلال دو قطبی وجود ندارد . پزشکان اغلب کودکانی را درمان می‌کنند که به شیوه‌ای مشابه با بزرگسالان رفتار می‌کنند . درمان می‌تواند به علائم کنترل کمک کند . درمان قابل‌اعتماد و قابل‌اعتماد بهتر از درمان شروع و متوقف می‌شود . گزینه‌های درمان شامل :
دارو . انواع مختلفی از داروها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند . کودکان به روش‌های مختلف به داروها پاسخ می‌دهند , بنابراین نوع درست دارو به کودک بستگی دارد . برخی کودکان ممکن است به بیش از یک نوع دارو نیاز داشته باشند زیرا علائم آن‌ها بسیار پیچیده است . گاهی اوقات آن‌ها باید انواع مختلفی از داروها را امتحان کنند تا ببینند کدامیک برای آن‌ها بهتر است . کودکان باید کم‌ترین تعداد داروها و کم‌ترین دوز ممکن را برای کمک به علایم خود داشته باشند . راه خوبی برای به خاطر سپردن این موضوع " شروع کم و آهسته رفتن " است . " داروها می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند . همیشه به پزشک کودک خود در مورد هر مشکلی با عوارض جانبی بگویید . بدون کمک دکتر رها نکنید . توقف درمان ناگهان می‌تواند خطرناک باشد و می‌تواند علائم دو قطبی را بدتر کند .
درمان . انواع مختلف روان‌درمانی یا " خودگویی " می‌تواند به کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کند . درمان می‌تواند به کودکان در تغییر رفتارشان و مدیریت روتین آن‌ها کمک کند . همچنین می‌تواند به جوانان در کنار خانواده و دوستان کمک کند . گاهی اوقات درمان شامل اعضای خانواده می‌شود.
بچه‌ها و نوجوانان چه انتظاری از درمان دارند ?
با درمان , کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دو قطبی می‌توانند در طول زمان بهتر شوند . این کار به دکترها , والدین و جوانان کمک می‌کند .
گاهی اختلال دو قطبی رخ می‌دهد . وقتی این اتفاق می‌افتد , درمان نیز باید تغییر کند . برای مثال , کودک شما ممکن است نیاز به امتحان کردن یک داروی مختلف داشته باشد. دکتر همچنین ممکن است دیگر تغییرات درمان را پیشنهاد کند . علایم ممکن است پس از مدتی باز گردند و ممکن است به تنظیمات بیشتری نیاز باشد . درمان می‌تواند زمانبر باشد , اما چسبیدن به آن به بسیاری از کودکان و نوجوانان کمک می‌کند علائم دو قطبی کمتری داشته باشند .
شما می‌توانید به درمان بیشتر کمک کنید . سعی کنید از حالات , رفتارها و الگوهای خواب کودک خود استفاده کنید . این نمودار " چارت زندگی روزانه " یا " نمودار خلق " نامیده می‌شود . " این می‌تواند به شما و کودکتان در درک و پی‌گیری بیماری کمک کند . یک نمودار همچنین می‌تواند به پزشک کمک کند تا ببیند آیا درمان در حال کار است یا خیر.
چطور می‌توانم به بچه یا نوجوان خود کمک کنم ?
راهنما با تشخیص صحیح و درمان شروع می‌شود . اگر فکر می‌کنید که کودک شما ممکن است اختلال دوقطبی داشته باشد , با پزشک خانواده خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد علائمی که متوجه شده‌اید صحبت کنید .
اگر فرزند شما اختلال دو قطبی دارد , در اینجا چند مورد اساسی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید :
صبور باشید .
کودک خود را به حرف زدن تشویق کنید و با دقت به کودک خود گوش دهید .
درباره حالت‌های خلقی درک کنید .
به فرزندتان کمک کنید که خوش باشد .
به فرزند خود کمک کنید درک کنید که درمان می‌تواند زندگی را بهتر کند .
اختلال دو قطبی بر والدین و خانواده تاثیر می‌گذارد ?
مراقبت از یک کودک یا نوجوان با اختلال دو قطبی می‌تواند برای شما نیز استرس‌زا باشد . شما باید با نوسانات روحی و مشکلات دیگر مانند کوره و فعالیت‌های مخاطره‌آمیز مقابله کنید . این می‌تواند هر والد را به چالش بکشد . گاهی اوقات استرس می‌تواند روابط شما را با دیگران تغییر دهد و شما ممکن است کار را از دست بدهید و یا وقت آزاد را از دست بدهید .
اگر از یک کودک مبتلا به اختلال دو قطبی مراقبت می‌کنید , مراقب خودتان هم باشید . کسی را پیدا کنید که بتوانید با احساسات خود صحبت کنید . با دکتر در مورد گروه‌های حمایتی برای مراقبان صحبت کنید . اگر سطح استرس خود را پایین نگه دارید , کار بهتری خواهید کرد . ممکن است به کودک شما کمک کند که بهتر شود .
برای کمک به کجا می‌روم ?
اگر مطمئن نیستید که به کجا کمک کنید , پزشک خانواده خود را صدا بزنید . همچنین می‌توانید دفترچه تلفن را برای متخصصان سلامت روانی بررسی کنید . پزشکان بیمارستان می‌توانند به اورژانس کمک کنند . سرانجام , مصرف مواد و اداره خدمات بهداشت روانی یک ابزار آنلاین برای کمک به شما در پیدا کردن خدمات بهداشت روانی در منطقه خود دارد . می‌توانید آن را در اینجا پیدا کنید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: