روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه کسی اختلال دو قطبی را توسعه می‌دهد ؟
هر کسی می‌تواند اختلال دوقطبی ، از جمله کودکان و نوجوانان را توسعه دهد . با این حال ، اغلب افراد با اختلال دوقطبی ، آن را در سنین نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رشد می‌دهند . بیماری معمولا ً یک عمر طول می‌کشد .
چرا کسی اختلال دو قطبی را ایجاد می‌کند ؟
پزشکان نمی‌دانند علت اختلال دو قطبی چیست ، اما ممکن است چند چیز به این بیماری کمک کند . ژن‌های خانواده ممکن است یک عامل باشند چون اختلال دوقطبی گاهی در خانواده‌ها اجرا می‌شود . اما مهم است بدانید که تنها به این خاطر که فرد در خانواده شما اختلال دو قطبی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز آن را داشته باشند .
عامل دیگری که ممکن است منجر به اختلال دوقطبی شود ساختار مغزی یا عملکرد مغز فرد با اختلال است . دانشمندان در حال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال با مطالعه آن هستند . این تحقیق می‌تواند به پزشکان کمک کند تا کار بهتری برای درمان افراد انجام دهند . همچنین ، این تحقیق می‌تواند به دکترها کمک کند تا پیش‌بینی کنند که آیا فرد اختلال دوقطبی می‌گیرد یا خیر . یک روز ، پزشکان ممکن است بتوانند از بیماری در برخی از مردم جلوگیری کنند .
علائم اختلال دو قطبی چیست ؟
حالت دو قطبی " شامل تغییرات روحی غیر معمول همراه با عادات خواب غیر معمول ، سطح فعالیت ، افکار و یا رفتار می‌شود . در یک کودک ، این حالات و تغییرات فعالیت باید بسیار متفاوت از رفتار عادی آن‌ها و رفتار سایر بچه‌ها باشد . فردی که اختلال دو قطبی دارد ممکن است با اپیزودهای افسرده ، اپیزودهای افسرده یا " مختلط " روبرو شود . یک اپیزود مختلط ، هم علائم افسردگی و هم مبتلا به افسردگی را دارد . این حوادث باعث بروز علائم بیماری می‌شوند که یک یا دو هفته طول می‌کشد . در طی یک اپیزود ، علایم در هر روز برای بیشتر روز بروز می‌کنند .
کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود شور دارند ممکن است :
احساس شادی کنید و یا به شیوه‌ای احمقانه رفتار کنید که برای آن‌ها و برای افراد دیگر سن آن‌ها غیر معمول است.
خلق و خوی بسیار کوتاهی دارد.
در مورد چیزهای مختلف خیلی سریع صحبت کنید
خوابیدن مشکل داره ولی احساس خستگی نمی کنه .
مشکل تمرکز کردن داشته باشید
در مورد سکس بیشتر فکر کنید و بیشتر فکر کنید
کاره‌ای پرمخاطره خود را انجام دهید
کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود افسرده دارند ممکن است :
احساس افسردگی کنید
مشکلات زیادی در مورد درد ، مانند سردرد و سردرد
خواب زیاد یا بیش از حد خواب
احساس گناه و بی‌ارزش بودن
بیش از حد زیاد بخورید و یا زیاد بخورید
انرژی کم داشته باشید و هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های سرگرم‌کننده نداشته باشید.
درباره مرگ یا خودکشی فکر کنید
آیا کودکان و نوجوانان با اختلال دو قطبی مشکلات دیگری دارند ؟
جوانانی که اختلال دو قطبی دارند می‌توانند همزمان چندین مشکل داشته باشند . این موارد عبارتند از:
سو استفاده از مواد مخدر. هر دو بزرگ‌سال و هم کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی در معرض خطر نوشیدن یا مصرف مواد مخدر قرار دارند .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) . کودکانی که اختلال دوقطبی و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی دارند ممکن است دچار مشکل شوند .
اختلالات اضطراب مانند اضطراب جدایی .
گاهی اوقات مشکلات رفتاری با حوادث روحی همراه می‌شوند . جوانان ممکن است ریسک زیادی داشته باشند ، مانند رانندگی بیش از حد سریع و یا خرج کردن بیش از حد . برخی جوانان با اختلال دو قطبی در مورد خودکشی فکر می‌کنند . مراقب هر نشانه‌ای از تفکر خودکشی باشید . این علائم را جدی بگیرید و دکتر کودکتان را صدا بزنید .
چگونه اختلال دو قطبی تشخیص داده می‌شود ؟
یک دکتر باتجربه به دقت کودک شما را معاینه خواهد کرد . هیچ تست خونی یا اسکن مغزی که می‌تواند اختلال دو قطبی را تشخیص دهد وجود ندارد . در عوض ، پزشک درباره وضعیت روحی و الگوهای خواب کودک شما سوال خواهد کرد . پزشک هم درباره انرژی و رفتار کودک خود سوال خواهد کرد . گاهی اوقات دکترها باید درباره مشکلات پزشکی در خانواده خود ، مانند افسردگی و یا اعتیاد به الکل آگاه باشند . دکتر ممکن است از آزمایش‌ها استفاده کند تا ببیند آیا چیزی غیر از اختلال دو قطبی باعث بروز علائم کودک شما می‌شود یا نه.

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: