روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اگر اختلال دو قطبی داشته باشم ، چطور می‌توانم به خودم کمک کنم ؟
شما می‌توانید با دریافت درمان و چسبیدن به آن به خودتان کمک کنید . بهبودی زمان می‌برد و آسان نیست . اما درمان بهترین راه برای شروع احساس بهتر است . در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم :
درباره درمان خود با پزشک خود صحبت کنید .
بر روی دارو خود بمانید .
یک برنامه روتین برای خوردن و خوابیدن داشته باشید .
دقت کنید که به اندازه کافی خواب داشته باشید .
یاد بگیرید که نوسانات روحی خود را تشخیص دهید .
از یکی از دوستان خود بپرسید تا به شما در درمان خود کمک کند .
با خودتان صبور باشید . بهبود زمان می‌برد .
چگونه می‌توانم به کسی که با اختلال دو قطبی آشنا هستم کمک کنم ؟
به دوست خود کمک کنید و یا نسبت به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص و درمان درست را انجام دهد . ممکن است لازم باشد که با هم قرار ملاقات داشته باشید و با هم به پزشک مراجعه کنید . در اینجا برخی از کاره‌ای مفید که می‌توانید انجام دهید آورده شده‌است :
صبور باشید .
دوست یا خویشاوند خود را تشویق کنید که حرف بزنید و با دقت گوش دهید .
در مورد نوسانات روحی درک کنید .
دوست و یا بستگان خود را در فعالیت‌های سرگرم‌کننده قرار دهید .
به فردی یادآوری کنید که بهتر شدن با درمان درست ممکن است .
من کسی را می‌شناسم که در بحران است . من چه کار باید بکنم ؟
اگر کسی را می‌شناسید که ممکن است خودش را آزار دهد ، یا اگر به آسیب زدن به خودتان فکر می‌کنید ، سریعا ً کمک کنید . در اینجا برخی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید آورده شده‌است :
فرد را تنها رها نکنید .
با دکتر خود تماس بگیرید .
به ۹۱۱ زنگ بزنید و یا به اتاق اورژانس بروید .
فراخوانی سیستم پیش‌گیری از خودکشی ملی ، عوارض ناشی از عوارض :
گفتگوی ۱-۸۰۰-۲۷۳- ( ۸۲۵۵ ) . شماره TTY ۱ - ۸۰۰ - ۴ TTY ( ۴۸۸۹ ) است .
اختلال دو قطبی بر دوستان و خانواده تاثیر می‌گذارد ؟
وقتی یک دوست یا خویشاوند اختلال دو قطبی دارد ، آن هم شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . مراقبت از کسی که اختلال دو قطبی داشته باشد می‌تواند استرس زا باشد . شما باید با نوسانات روحی و گاهی مشکلات دیگری مانند نوشیدن بیش از حد کنار بیایید . گاهی استرس می‌تواند روابط شما را با دیگران تغییر دهد . Caregivers می‌توانند کار را از دست بدهند و یا زمان آزاد را از دست بدهند .
اگر مراقب کسی هستید که اختلال دو قطبی دارد ، از خودتان مراقبت کنید . کسی را پیدا کنید که بتوانید در مورد احساساتتان صحبت کنید . با پزشک درباره گروه‌های حمایتی برای مراقبین صحبت کنید . اگر سطح استرس خود را پایین نگه دارید ، کار بهتری خواهید داشت و ممکن است به یکی از آن‌ها کمک کند که به درمان خود پایبند باشید .
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان تصویر
آیا کودک شما دست‌خوش تغییرات شدید روحی می‌شود ؟ آیا کودک شما دچار تغییرات رفتاری شدید است ؟ آیا کودک شما بیشتر از همسالان خود هیجان‌زده و فعال می‌شود ؟ آیا دیگران می‌گویند که کودک شما بیش از حد هیجان‌زده و یا بسیار مودی است ؟ آیا متوجه شدید که او خیلی بیشتر از بچه‌های دیگر پستی و بلندی‌های خود را دارد ؟ آیا این حالات ممکن است تاثیر کودک شما در مدرسه یا خانه را تحت‌تاثیر قرار دهد ؟
برخی از کودکان و نوجوانان با این نشانه‌ها ممکن است اختلال دوقطبی داشته باشند، یک بیماری روانی جدی . این بروشور اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد .
اختلال دو قطبی چیست ؟
اختلال دوقطبی یک بیماری جدی در مغز است . هم چنین آن به بیماری افسرده مبتلا به افسردگی یا افسردگی خفیف نیز گفته می‌شود . کودکانی که اختلال دو قطبی دارند دست‌خوش تغییرات روحی غیر عادی می‌شوند . گاهی اوقات آن‌ها احساس خوشحالی می‌کنند و یا بیدار می‌شوند " و بسیار فعال و فعال‌تر از همیشه و یا بیشتر از همسالان خود هستند . این یک اپیزود manic نامیده می‌شود . برخی اوقات ، کودکانی که اختلال دو قطبی دارند بسیار غمگین و پایین هستند " و بسیار کم‌تر از همیشه فعال هستند . این به آن افسردگی یا اپیزود افسردگی گفته می‌شود .
اختلال دوقطبی مانند فراز و نشیب‌های عادی نیست که هر کودکی از آن عبور می‌کند . علایم دو قطبی قدرتمندتر از نشانه‌های دوقطبی هستند . نوسانات روحی شدیدتر هستند و با تغییرات در خواب ، سطح انرژی و توانایی فکر کردن به وضوح همراه هستند . علایم دو قطبی بسیار قوی هستند ، آن‌ها می‌توانند برای یک کودک کار خوبی در مدرسه انجام دهند و یا با دوستان و اعضای خانواده خود کنار بیایند . این بیماری هم می‌تواند خطرناک باشد . برخی افراد جوان با اختلال دوقطبی ، سعی می‌کنند خود را مجروح یا خودکشی کنند .
کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی باید درمان شوند . آن‌ها با کمک می‌توانند علائم خود را مدیریت کرده و جان سالم به در ببرند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: