روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال دو قطبی چگونه درمان می‌شود ?
در حال حاضر هیچ درمانی برای اختلال دو قطبی وجود ندارد , اما درمان می‌تواند به علائم کنترل کمک کند . بیشتر افراد می‌توانند به تغییر حالت و مشکلات رفتاری کمک کنند . درمان قابل‌اعتماد و قابل‌اعتماد بهتر از درمان شروع و متوقف می‌شود . گزینه‌های درمان شامل :
درمان دارویی . انواع مختلفی از داروها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند . افراد به روش‌های مختلف به داروها پاسخ می‌دهند , بنابراین نوع درمان به بیمار بستگی دارد . گاهی اوقات فرد باید داروهای مختلفی را امتحان کند تا ببیند کدام کار بهتر عمل می‌کند .
داروها می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند . بیماران باید همیشه درباره این مشکلات به دکترها بگویند . همچنین بیماران نباید بدون کمک پزشک مصرف دارو را متوقف کنند . توقف درمان ناگهان می‌تواند خطرناک باشد و می‌تواند علائم دو قطبی را بدتر کند .
درمان دارویی . انواع مختلف روان‌درمانی یا " خودگویی " می‌تواند به افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کند . درمان می‌تواند به آن‌ها در تغییر رفتار و مدیریت زندگی آن‌ها کمک کند . همچنین می‌تواند به بیماران در کنار خانواده و دوستان کمک کند . گاهی اوقات درمان شامل اعضای خانواده می‌شود.
سایر تیمارها . برخی افراد با دارو و درمان بهتر نمی‌شوند . این افراد ممکن است الکتروشوک درمانی یا ect را امتحان کنند . این کار گاهی " شوک " نامیده می‌شود . یک جریان الکتریکی سریع را ایجاد می‌کند که گاهی اوقات می‌تواند مشکلات را در مغز درست کند .
گاهی اوقات افراد از مکمل‌های گیاهی و طبیعی مانند اسیده‌ای چرب امگا ۳ یا اسیده‌ای چرب امگا ۳ استفاده می‌کنند . پیش از مصرف مکمل با دکتر خود صحبت کنید . دانشمندان مطمئن نیستند که این محصولات چگونه بر افراد مبتلا به اختلال دوقطبی تاثیر می‌گذارند . برخی افراد ممکن است در طول درمان به داروهای خواب نیاز داشته باشند .
داستان شخصی
جیمز اختلال دو قطبی دارد .
این داستان اوست .
چهار ماه پیش , جیمز فهمید که دچار اختلال دو قطبی شده‌است . او می‌داند که این یک بیماری جدی است , اما وقتی فهمید , آسوده‌خاطر شد . به این دلیل که سال‌ها نشانه‌هایی داشت , اما هیچ‌کس نمی‌دانست چه مشکلی دارد . حال او درمان و احساس بهتری داشت .
جیمز اغلب احساس ناراحتی می‌کرد . او به عنوان یک کودک مدرسه را ترک کرد و یا در بس‌تر ماند . گاهی احساس خوشبختی می‌کرد . تند حرف می‌زد و احساس می‌کرد که می‌تواند هر کاری بکند . جیمز مدت زیادی مثل این زندگی می‌کرد , اما سال گذشته اوضاع تغییر کرد . کارش خیلی استرس زا بود . احساس می‌کرد بیشتر اوقات " بالا " و " پایین " است . همسر و دوستانش می‌خواستند بدانند که چه اتفاقی افتاده‌است . او به آن‌ها گفت که تن‌هایش بگذارند و گفتند که همه چیز روبه‌راه است .
چند هفته بعد , جیمز نمی‌توانست از تخت بیرون بیاید . احساس وحشتناک و بدی داشت . سپس همسرش او را نزد پزشک خانواده برد . با این دکتر درباره اینکه چه احساسی دارد صحبت کرد . طولی نکشید که جیمز دید که فراز و نشیب‌های او جدی است . او مبتلا به اختلال دو قطبی بود و شروع به درمان کرد .
این روزها جیمز دارو می‌برد و برای صحبت کردن می‌رود . درمان در ابتدا دشوار بود و بهبودی زمانی طول کشید , اما اکنون او به کار بازگشته است . تغییر خلق و خلق راحت‌تر است و او با همسر و دوستانش دوباره خوش می‌گذرد .
کمک گرفتن
اگر مطمئن نیستید که به کجا کمک کنید , پزشک خانواده خود را صدا بزنید . همچنین می‌توانید دفترچه تلفن را برای متخصصان سلامت روانی بررسی کنید . پزشکان بیمارستان می‌توانند به اورژانس کمک کنند . سرانجام , مصرف مواد و اداره خدمات بهداشت روانی یک ابزار آنلاین برای کمک به شما در پیدا کردن خدمات بهداشت روانی در منطقه خود دارد . می‌توانید آن را در اینجا پیدا کنید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: