روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه کسی اختلال دو قطبی را توسعه می‌دهد ؟
هر کسی می‌تواند اختلال دو قطبی را ایجاد کند . این بیماری اغلب در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی در یک فرد شروع می‌شود . اما کودکان و بزرگسالان مسن‌تر می‌توانند اختلال دوقطبی داشته باشند . بیماری معمولا ً یک عمر طول می‌کشد .
چرا کسی اختلال دو قطبی را ایجاد می‌کند ؟
پزشکان نمی‌دانند علت اختلال دو قطبی چیست ، اما ممکن است چند چیز به این بیماری کمک کند . ژن‌های خانواده ممکن است یک عامل باشند چون اختلال دوقطبی گاهی در خانواده‌ها اجرا می‌شود . اما مهم است بدانید که تنها به این خاطر که فرد در خانواده شما اختلال دو قطبی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز آن را داشته باشند . عامل دیگری که ممکن است منجر به اختلال دوقطبی شود ساختار مغزی یا عملکرد مغز فرد با اختلال است . دانشمندان در حال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال با مطالعه آن هستند . این تحقیق می‌تواند به پزشکان کمک کند تا کار بهتری برای درمان افراد انجام دهند . همچنین ، این تحقیق می‌تواند به دکترها کمک کند تا پیش‌بینی کنند که آیا فرد اختلال دوقطبی می‌گیرد یا خیر . یک روز ، پزشکان ممکن است بتوانند از بیماری در برخی از مردم جلوگیری کنند .
علائم اختلال دو قطبی چیست ؟
حالت دو قطبی " شامل تغییرات روحی غیر معمول همراه با عادات خواب غیر معمول ، سطح فعالیت ، افکار و یا رفتار می‌شود . ممکن است افراد ، اپیزودهای افسرده ، اپیزودهای افسرده یا قسمت‌های "مختلط " داشته باشند . یک اپیزود مختلط ، هم علائم افسردگی و هم مبتلا به افسردگی را دارد . این حوادث باعث بروز علائم بیماری می‌شوند که یک یا دو هفته طول می‌کشد . در طی یک اپیزود ، علایم در هر روز برای بیشتر روز بروز می‌کنند .
اپیزودهای مربوط به وضعیت ( ذهنی ) شدید هستند . احساسات قوی هستند و همراه با تغییرات شدید در رفتار و سطوح انرژی اتفاق می‌افتند .
افرادی که یک اپیزود شور دارند ممکن است :
احساس " بالا " یا " بالا "
" jumpy " یا " سیم‌کشی "
خوابیدن مشکل داره.
بیش از حد معمول فعال‌تر بشوید
در مورد چیزهای مختلف خیلی سریع صحبت کنید
هیجان‌زده ، کج‌خلق و یا " حساس " باشید .
احساس می‌کنید افکار آن‌ها به سرعت در حال حرکت هستند
فکر کنید که آن‌ها می‌توانند خیلی کارها را با هم انجام دهند
کاره‌ای خطرناکی انجام دهید ، دوست داشته باشید پول زیادی خرج کنید و یا روابط جنسی بی‌ملاحظه داشته باشید
افراد مبتلا به افسردگی ممکن است :
احساس " پایین " یا "غمگین "
خواب زیاد یا خیلی کم بخواب.
احساس می‌کنی که از هیچ چیز لذت نمی‌برند
احساس نگرانی و خالی بودن داشته باشید
تمرکز داشته باشید
چیزهای زیادی را فراموش کنید
زیاد یا بیش از حد بخور.
احساس خستگی و یا " کند کردن" کند
خوابیدن مشکل داره.
درباره مرگ یا خودکشی فکر کنید
آیا کسی می‌تواند اختلال دوقطبی را همراه با مشکلات دیگر داشته باشد ؟
بله . گاهی اوقات افرادی که وضعیت‌های روحی بسیار قوی دارند ممکن است دچار اختلالات روانی شوند . احساسات و احساسات و همچنین توانایی یک فرد برای دانستن اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست ، بر روی افکار و احساسات تاثیر می‌گذارد . افراد مبتلا به جنون و اختلالات روانی ممکن است باور داشته باشند که آن‌ها ثروتمند و مشهور هستند و یا قدرت‌های ویژه‌ای دارند . افراد مبتلا به افسردگی و اختلالات روانی ممکن است باور داشته باشند که مرتکب جرم شده‌اند ، آن‌ها همه پولشان را از دست داده‌اند یا زندگی آن‌ها به شیوه‌ای دیگر خراب شده‌است .
گاهی اوقات مشکلات رفتاری با حوادث روحی همراه می‌شوند . فرد ممکن است بیش از حد الکل بنوشد و یا مواد مخدر مصرف کند . برخی افراد ریسک زیادی دارند ، مثل خرج کردن زیاد پول یا داشتن روابط جنسی بی‌ملاحظه . این مشکلات می‌توانند به زندگی آسیب بزنند و به روابط آسیب بزنند . برخی افراد اختلال دوقطبی مشکل حفظ شغل و یا انجام خوب در مدرسه دارند .
آیا اختلال دو قطبی تشخیص آسان است ؟
نه . قبل از اینکه بیماری تشخیص داده شود برخی افراد اختلال دوقطبی دارند . علت آن این است که علائم دو قطبی ممکن است به چند مشکل مختلف برسند . خانواده و دوستان ممکن است متوجه این نشانه‌ها باشند اما متوجه نشده باشند که آن‌ها بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر هستند . یک پزشک ممکن است فکر کند که فرد ، بیماری متفاوتی دارد ، مثل شیزوفرنی یا افسردگی .
افرادی که اختلال دوقطبی دارند اغلب مشکلات سلامتی دیگری نیز دارند . این ممکن است برای دکترها سخت باشد که اختلال دو قطبی را تشخیص دهند . نمونه‌هایی از بیماری‌های دیگر عبارتند از سو مصرف مواد ، اختلالات اضطراب ، بیماری تیروئید ، بیماری قلبی ، و چاقی .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: