روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

فرد همچنین ممکن است در یک امتحان فیزیکی و آزمون‌های روانشناسی مختلف قرار گیرد که حافظه کار ، کارکرد اجرایی ( توانایی‌ها مانند برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری ) ، و مهارت‌های بصری و فضایی و یا استدلال را ارزیابی می‌کنند . این ارزیابی همچنین به حالت فرد نگاه خواهد کرد و اینکه آیا او با مسائل دیگر مانند اضطراب ، افسردگی ، یا سو استفاده از مواد ، درگیر است یا خیر . سابقه پزشکی یک فرد نیز مهم است ، چون مشکلات سلامتی قبلی ، ضربه و یا آسیب نیز می‌تواند علت این بیماری باشد .
درمان اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی در بزرگسالان چیست ؟
بزرگسالان با ADHD می‌توانند با مداخلات رفتاری ، دارو و یا ترکیبی از این دو درمان شوند .
داروها
stimulants نظیر methylphenidate و آمفتامین رایج‌ترین نوع دارویی هستند که برای درمان ADHD استفاده می‌شود . علاوه بر این ، چند داروی nonstimulant نیز موجود هستند . اگرچه توسط اداره غذا و داروی آمریکا ( FDA ) به طور خاص برای درمان ADHD تایید نشده است، اما گاهی اوقات برای درمان بزرگسالان با ADHD به کار می‌رود . یک بزرگ‌سال که نسخه‌ای از یک محرک برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی را پیشنهاد می‌کند ، باید به پزشک خود درباره تمام داروهای دیگر که او انجام می‌دهد ، بگوید . داروها برای مشکلات سلامتی بزرگسالان مثل دیابت ، فشار خون بالا ، اضطراب و افسردگی ممکن است به شدت با محرک‌ها واکنش نشان دهند. در این حالت ، یک پزشک می‌تواند گزینه‌های دارویی دیگری را ارائه دهد .
برای اطلاعات عمومی در مورد محرک و سایر داروهایی که برای درمان اختلالات ذهنی استفاده می‌شوند ، صفحه وب سایت Medications روانی NIMH Mental ( http : / / www . nimh.nih.gov / health / topics / mental-health-medications / index.shtm l . وب سایت FDA ( http: / /www.fda.gov ) آخرین اطلاعات مربوط به تایید دارو ، هشدارها ، و راهنمای اطلاعات بیمار را دارد .
روان‌درمانی:
روان‌درمانی ، از جمله درمان شناختی ، می‌تواند به یک فرد بالغ مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی کمک کند تا آگاهی بیشتری از کسری در توجه و تمرکز داشته باشد و می‌تواند مهارت‌های بهبود سازمان و کارایی در وظایف روزانه را فراهم کند . هم چنین می‌تواند به احساس اعتماد به نفس کم و کمک به بزرگسالان مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، و نیز کنترل رفتارهای تکانشی و پرخطر کمک کند . مشاور حرفه‌ای یا مشاور می‌تواند به یک فرد بالغ با ADHD یاد بگیرد چگونه زندگی خود را سازماندهی کند و کاره‌ای بزرگ را به مراحل کوچک‌تر و قابل مدیریت تبدیل کند .
اگر در تشخیص اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی احساس تنهایی کنم ، کجا می‌توانم برگردم ؟
علاوه بر فواید روان‌درمانی ، بزرگسالان با ADHD می‌توانند حمایت اجتماعی و مهارت‌های مقابله بهتر را با صحبت کردن با خانواده ، دوستان و همکاران در مورد تشخیص خود کسب کنند . اگر مردم در زندگی خود از تشخیص خود آگاه باشند ، بهتر است رفتار آن‌ها را درک کنند . روان‌درمانی برای خانواده‌ها و زوج‌ها می‌تواند به هر گونه مشکل ارتباطی کمک کند و به همه افراد دخیل در اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی آموزش دهد . همچنین گروه‌های حمایتی برای بزرگسالان دارای ADHD وجود دارد .
برخی از بزرگسالان نیز برای به دست آوردن پشتیبانی از یک مربی زندگی حرفه‌ای یا مربی اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، که می‌توانند به مهارت‌های گوناگونی برای بهبود عملکرد روزمره کمک کنند ، مفید هستند .
اختلالات طیف اوتیسم
این نشانه‌ها را یاد بگیرید و اگر نگران هستید ، درخواست کمک کنید .
اختلالات طیف اوتیسم کدامند ؟
اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) اصطلاحی است برای گروهی از اختلالات رشدی که توسط :
مشکلات مربوط به ارتباط اجتماعی و تعامل اجتماعی در محیط‌های مختلف
رفتارهای Repetitive و / یا عدم تمایل به تغییر در کاره‌ای روزمره
علائمی که در دوران اولیه کودکی آغاز می‌شوند ، معمولا ً در ۲ سال اول زندگی
علائمی که باعث می‌شوند فرد در زندگی روزمره به کمک نیاز داشته باشد
اصطلاح " طیف " به طیف گسترده‌ای از علایم ، نقاط قوت و سطوح اختلال که افراد مبتلا به ASD می‌توانند داشته باشند ، اشاره دارد . تشخیص ASD در حال حاضر شامل شرایط دیگر است:
اختلال اوتیسم
سندروم Asperger
اختلال در توسعه جامع که در غیر این صورت مشخص نشده است
با این که ASD در اوایل رشد آغاز می‌شود ، اما می‌تواند در طول عمر یک فرد طول بکشد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: